Pergotime trots egen ägglossning, någon?
Fläderpärlan skrev 2013-10-26 07:30:01 följande:
Hej! Jag och min sambo är i slutet av vår utredning, allt har sett bra ut. Jag har egen ägglossning men den kommer kanske på dag 19 i menscykeln, alltså lite senare än normalt. Nu till min fråga, det är så att jag kanske ska få börja äta pergotime nästa gång. Någon som har gjort det trots egen ägglossning och hur gick det för er?
Ja har haft ägglossning men med sent, kört med clearblue och fått utslag och proverna visar att både ja och min sambo ska kunna få barn.
Första omgången nu tog jag en tablett i fem dagar men fick bara en liten äggblåsa 14 mm och sedan va de helg så läkaren va osäker om ja ägglossat eller att de gått tillbaka.
Nu fick ja mens 16 dagar efter då ja ev hade ägglossning.
För den ska komma 14 dagar efter om ja fattat rätt.
Nu på torsdag börjar ja med två tabletter i fem dagar har lust att ta 3 på en gång så att de fungerar men man ska väll inte laborera själv :)
Så svar på din fråga så tror ja att ja haft ägglossning de tidigare månaderna men väldigt sent haft en cykel på ca 31 -40 dagar
Vi har nu försökt i lite över ett år.
Blir så trött på att vänta är på ett jobb ja hatar och pendlar varje dag i 3h för att komma till och från jobbet men vill ju inte byta jobb om man nu blir gravid snart.. De värsta är att jag tänker så VARJE månad en månad till och så nu har de nu gått 1,5 år..
Hur har ni sex?
Vår läkare har sagt varannan till var 3:e dag men ska man då vänta med sex på själva ägglossningsdagen med då om man haft sex dagen innan de?
oj vad lång de blev behövde väll skriva av mig lite med :)