• LisaNi

Varning - POP har ändrat sina storlekar!

Fick just i veckan reda på en lurig sak med Polarn o Pyret!

Vi har en skaljacka i stl 86 som vi har köpt begagnat. Den börjar bli lite för liten så jag köpte en ny (lyxade till det lite) i stl 92. När jag kom hem upptäckte jag att den var IDENTISK i storlek med den gamla stl 86 (lade ut dem på golvet, det skilde inte nåt).
    Åkte in och bytte till stl 98 och frågade då hur 92 kunde vara samma som 86, fick då till svar att POP har ändrar sina storlekar ungefär ett "hopp" neråt eftersom så många har klagat på att de är för stora!!!
    Det är ju skitlurigt om man köper begagnat, beroende på om det är "gamla" eller "nya" storlekar kan det alltså skilja rejält!
    Expediten jag pratade med visste inte riktigt när bytet hade gjorts, men det var "mer än ett år sedan".

• Svar på tråden Varning - POP har ändrat sina storlekar!
  • yodi

det förklarar varför vi fick ta ett sånt skutt uppåt när vi skulle köpa vinteroverall jämfört med hennes skalkläder
    jag hade henne med så hon fick prova i affären och jag vet att jag reagerade på  att det blev ett hopp.

• De5pojkarna

Fick köpa 122 i vinteroverall till min son som nyss kommit in i 116.. Å 134 till min soni vinterjacka som har 128.. 

• mammasmirakel

Detta fick jag också förklarat för mig.
    Dottern gick från 74 till 86.
    Till mig sa som att det var i år 2013 ändringen gjordes.

• Ragnar

Det var bra att få veta detta. POP kläder är de enda som passat i storlek efter ålder på mina barn. Andra kläder har vi alltid köpt 2 storlekar större om storleken uppges i ålder. POP är därför de enda kläder som morfar kunnat köpa till barnen och alltid få rätt storlek.

• cosinus

Fast jag tror det här specifikt gällde skaljackorna. Skalbyxor har jag inte märkt skillnad på och ej heller vanliga kläder.

Svar på tråden Varning - POP har ändrat sina storlekar!