• Tovan77

Endometrios och IVF

Ja det är skönt och sätta igång igen. Den här gången ska det lyckas!!

Åh så jobbigt att äp blev uppskjutet! En dag känns ju som en vecka när man håller på med sånt här. Tror inte att äggen hinner lossna. Måste man inte ta sista sprutan för att de ska göra det?

• Tovan77

Heidi - hur har det gått för dig?

Och hur har det gått för er andra? Är ni på g med någon behandling?

• Tovan77

Jag är helt nedreglerad nu och började med menopur idag. Om allt går som det ska blir det äp 17 eller 18 februari. Jag försöker hålla mig så positiv som möjligt och tänka att nu kommer det funka och vi får vår lilla knodd.

Dujagvi - Menar du när jag fick diagnosen? Jag sökte hjälp för besvär i måååånga år innan det upptäcktes. Då fick jag en broschyr om endometrios och en massa smärtstillande. Det var allt. :-P

På RMC i Linköping bryr de sig inte nämnvärt. De kör gärna på standardprotokollet. Tyvärr glömmer de skriva ut medicin, skriver ut fel medicin och olika läkare ger olika besked. Tror de är sönderstressade och avtrubbade. Löpande band principen.

• Tovan77

Åh så tråkigt Heidi! Men är det inte för tidigt att testa på rd 10?

Jag träffade en gyn som hade jobbat på en ivf- klinik i spanien (där ligger de före sverige i utvecklingen) och där testar man inte förrän efter 4 veckor för en del kvinnor är låghormonare och utsöndrar extremt lite hcg i början.

Jag vill absolut inte ge dig falska förhoppningar men det är väl inte helt kört än. I linköping har de testdag rd 19 dvs 3 veckor efter äggplock.

Om ni gör en lång nedreglering sen så är det ju inte säkert att du mår dåligt.

Första ivfen mådde jag jättedåligt när jag var i klimakteriet, blev super deppig, men denna gång mår jag oförskämt bra. Kroppen reagerar lite olika på samma behandling...

Jag hoppas det ordnar sig för dig!! Tyvärr är livet inte alltid rättvist och ivf och barnlängtan är plågsamt!

• Tovan77

KickiHH och Heidi82 - Får jag fråga hur det kommer sig att ni båda försöker utomlands?

• Tovan77

Heidi82 - Aha då förstår jag.

KickiHH - Tufft av dig att gå igenom det själv! Hoppas du har någon som stöttar dig!

Jag gjorde vul idag och de såg endast 10 blåsor. Förra gången hade jag 11 men då var det bara 7 som var mogna vid äp och det resulterade i 4 ägg.

Bara det blir något att sätta tillbaka så får jag vara nöjd!

• Tovan77

Mira76: Stort grattis! Älskar solskenshistorier!!

Angel00: Jag har varit inne på den tråden och tittat men det är tyvärr inget alternativ. Vi tar troligen bara våra 2 gratis försök.

Min sambo tycker det räcker och så blir det så dyrt.

• Tovan77

Angel00: Vi är redan mitt i andra försöket. Äp sker på måndag eller tisdag nästa vecka.

Neropogen och intralipider vet jag inte vad det är. Jag har försökt med lite kosttillskott den här gången.

• Tovan77

Jag tar Q10, omega3, D-vitamin och en multivitamin- och mineraltablett. Jag läste om tillskott på fertilitetsguiden.

Om det gör någon skillnad vet jag inte men det känns som jag gör något aktivt i alla fall förutom att hoppas och önska...

• Tovan77

Åh så jobbigt! Jag grät också som en tok och mådde så jäkla dåligt när min ivf misslyckades. Det är en hemsk känsla! Jag tror jag väntade 2 menscykler innan jag körde igång igen. Det behövdes. Kroppen tar stryk av det här. Skulle varit skönt med en semester...

Jag själv ska ta ovitrell-sprutan ikväll och sövas och plockas på tisdag, et på torsdag. De såg bara 9 blåsor i fredags, i måndags såg de 10. Skumt!

Det ser lite sämre ut än sist men ändå känner jag mig mer positiv denna gång.

• Tovan77

Heidi82: Ja ta revansch! Det är ett helvete att återhämta sig efter ivf men det blir bättre! Jag lovar! Ta det bara lugnt och var extra rädd om dig själv!

Tack! Det är väldigt spännt nu (och ganska grinigt hehe).

• Tovan77

Metbäcksfru: Det blev inget et utan avbruten behandling. De tror äggen var omogna. Min kropp svarade inte så bra på menopur så vi går tillbaka till gonal-f nästa försök. Tur i oturen så räknas ju inte detta försök utan vi får ett till. Alltid något!

Åh jag hoppas det går bra för er nu och det blir en liten knodd!!!!

• Tovan77

Jo jag känner att kroppen tar stryk men samtidigt sprider sig endon så snabbt på mig att jag inte vågar vänta längre än nödvändigt. De upptäckte nya cystor som har kommit till under den senaste tiden.

Sen är jag 37 år så jag måste göra mina försök innan jag blir 38...

Jag vet att du har rätt men jag känner att jag inte har tid att vänta tyvärr. Men det tar på kropp och själ.

Så här trodde jag väl aldrig att livet skulle bli! Fanns inte en tanke på sånt i min fertila familj. :-/

• Tovan77

Heidi82; Ja nu borde endon försvinna! Tredje gången gillt! Hoppas du mår bra och att tiden går fort!!

Vi vet inte om vi ska gå vidare med ivf längre. Jag är i så dåligt skick efter de två senaste behandlingarna och mår inte så bra. Det är ett svårt beslut att ta och det känns tungt...

• Tovan77

Jag tycker det tar på kroppen fysiskt. Det har bildats cystor på högra äggstocken också och jag har så ont. Slemmhinnorna har blivit irriterade också. En privat gynekolog fick kolla så det inte var något annat.Troligtvis är det alla hormonsvängningar som har påverkat. Det var likadant efter förra ivfen också. Jag fick en salva som hjälper men är ändå rädd för hur det blir efter en tredje gång. Sambon tycker det är jobbigt när jag får gå igenom ett helvete när hans bidrag är så enkelt... Vi får smälta det här lite. Vill ju inte ge upp vår dröm om en knodd....

• Tovan77

Rmc bryr sig inte om cystor eller något annat, de vill bara köra på. För ett år sedan hade jag inga cystor alls och nu har jag flera stycken. Jag känner inte så stort förtroende för dom tyvärr. Om vi kör en sista ivf så blir det tre veckor efter nästa mens, så typ i slutet av april kanske.

• Tovan77

Hmm... Nä jag äter ingen särskild kost. Jag drar ner på kaffet och dricker ingen alkohol under ivf. Vet inte så mycket kost o sånt.

• Tovan77

Jo kosttillskott tar jag. Omega3 och Q10 plus vitaminer.

Första gången jag nedreglerades tror jag det tog 14 dagar. Det kommer nog igång snart för dig.

Svar på tråden Endometrios och IVF