Tovan77 skrev 2013-10-31 20:46:07 följande:
Nä läkarna är tyvärr dåliga på att lyssna ibland (läs ofta

)
För oss var det ingen väntetid men jag vet inte om det var för min diagnos men jag tror de är rätt snabba överlag.
Vi bor i Norrköping och gör ivf på RMC i Linköping. Landstinget betalar bara för 2 försök här. I vissa län får man 3 och i Norrland tror jag man bara får ett.
Vi hoppas vi får köra igång så snart som möjligt. De vill att man ska få en vanlig mens först.
Vart kommer ni få gå?
Mm, verkligen inte deras starka sida, väldigt tråkigt.
Vad skönt :) Hoppas verkligen vi kan få ha sån tur också men är skeptisk. Här betalar landstinget tre försök om jag inte är helt ute och cyklar :) Har för mig att de sa att vi få tre landstingsfinansierade försök. De har IVF på Sophiahemmet där vi går nu men vet inte om vi får fortsätta där och att landstinget betalar dit så att säga eller om de har några speciella sjukhus som man måste använda sig av. Återstår att se, ska fråga allting nästa läkarbesök efter att den här mensen har kommit. Värsta är bara att jag inte riktigt vet när det läkarbesöket ska bli av då jag jobbar helt sjukt mycket framöver :/
Fy sjutton att bara få ett enda försök, vilken press. Och ett försök kostar ju helt sjukt mycket pengar. Hoppas verkligen det funkar, vet inte riktigt vad vi kommer göra om inget av våra försök vill fungera. Om vi kommer betala själva för fler försök eller om vi kommer strunta i allt och adoptera istället.
När ska ni börja med andra försöket?