Inlägg från: Anonym (Mammatilltvå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mammatilltvå)

INGET fungerar! Ungen lyssnar fan aldrig!

Anonym (inte slå!!!) skrev 2013-11-21 19:53:40 följande:
    Ta hjälp! Det gjorde jag. Fick toppentips och jag var inte deprimerad utan i fullt stark vanlig vuxen och fick svårigheter att veta hur jag skulle hantera situationen. Förutsägbarhet och rutiner fick jag tips om. Inte bara bryta mitt i en aktivitet - det var då han blev arg. Jag började säga: - Om 10 min ska vi gå. osv. 

Det hade jag inte kommit på. Så nu jobbar jag så med alla barn och ibland också vuxna när jag undervisar. Det ger trygghet och kontroll.  
    Håller med, Ta hjälp!!!
    När mina tvillingar var 4 år och jag precis separerat med deras pappa hamnade jag och barnen i en extremt dålig spiral av skrik och gap och hysteriska ungar som bara trotsade och jag var helt förstörd. Jag bröt faktiskt ihop på BVC och sa som det var, att jag inte fixade det. Jag bemöttes med massor av respekt och förståelse, precis tvärtemot vad jag varit rädd för - att jag skulle bli föraktad för att jag inte fixade att ta hand om mina egna barn... Jag fick även låna en bok (som jag tyvärr inte kommer ihåg titeln på, det var över 10 år sedan...) Boken var jättebra och gav handfasta råd hur man fick vardagen att fungera och hur man bröt dåliga mönster och fick rutiner. Vår onda cirkel bröts sakta men säkert ner och min totala lycka var när vi faktiskt fått en hel dag att fungera! Visst, det sker inte över en natt men det går verkligen att få till en ändring.

Kram och lycka till Nalle

Svar på tråden INGET fungerar! Ungen lyssnar fan aldrig!