• Anonym (Orkar inte mer)

INGET fungerar! Ungen lyssnar fan aldrig!

Känns som jag försökt allt. 
    har en son på snart 4 år.
    nu är det inte så här som jag kommer beskriva jämt och så. 

min son gapar och skriker, slåss och kastar saker.
    slår mig med leksaker mm. jag säger till han men han lyssnar inte. jag pratar med han men det hjälper inte.
    jag tar bort hans leksaker som han slåss med, då gapar han. detta jävla gapandet slutar ju fan ALDRIG! jag orkar inte.

jag hotar till och med med att han får flytta till en familj som ä bättre för han som kan handskas med han.

INGET FUNGERAR!!

hur fasiken får jag han att lyssna och att sluta att skrika utan att behöva slå han så han är rädd att få stryk för det känns ju som att det är det enda som biter. att få han rädd. men va fan folk lyckas ju uppfostra barn utan att höja rösten och utan att slå så något fel gör jag ju....

och nej vi slåss ej här hemma men ibland undrar jag varför barnagan togs bort. fast jag är helt för att man INTE slår barn eller någon!

men JAG MÅSTE hitta ett sett att få han att lyssna! går inte att prata eller sätta han i sitt rum, eller ta bort leksaker eller andra roliga saker! I

DESPERAT! BEHÖVER HJÄLP INNAN JAG HOPPAR FRÅN EN BRO!

är känslig och går på antidepressiva läkemedel.

ONÖDIGA KOMMENTARER UNDANBEDES!  

• Svar på tråden INGET fungerar! Ungen lyssnar fan aldrig!
  • Anonym (a)

Undrar hur en dag i din sons liv ser ut?

Förskola?

Hemma?

Kollar på film??

Ute o rör på sig?

Det jag funderar på är om han får leka och "rasa av sig" ordentligt utomhus eller om han sätts framför TVn stup i kvarten?
    Kan bvc eller förskolan hjälpa dig med att hantera dina barn på ett sätt som n i alla mår bra av?

• vet hur det är

Har du sökt hjälp på BUP ? Jag tycker att du ska göra det, det kan mycket väl hända att din son har nån slags diagnos. Har själv en son med autism och han hade period när han skrek jämt och ingenting fungerade. Kände mig son världens värsta mamma, men nu är det mycket bättre när vi har fått hjälp.

• Anonym (jakk)
    Nomanisanisland skrev 2013-11-03 00:28:49 följande:
    Idiot som föreslår misshandel. Gå hem och örfila dig själv istället.
    idiot som föreslår misshandel av mig själv! 
  • Nomanisanisland
    Anonym (jakk) skrev 2013-11-04 16:01:01 följande:
    idiot som föreslår misshandel av mig själv! 
    Ska du absolut slå någon så bättre dig själv än ett barn.
    Annars kan man ju bara låta bli också - betydligt smartare.

• Anonym (jakk)
    Nomanisanisland skrev 2013-11-04 18:39:59 följande:
    Ska du absolut slå någon så bättre dig själv än ett barn.
    Annars kan man ju bara låta bli också - betydligt smartare.

Slag som slag. Du sa emot dig själv. Svalde en fisk i dess helhet?
  • Nomanisanisland
    Anonym (jakk) skrev 2013-11-04 18:50:04 följande:
    Inte ett dugg. Du har all rätt i världen att slå dig själv, ingen rätt att slå någon annan. Hur tänkte du mitt ditt råd från början?
  • Nomanisanisland
    Anonym (jakk) skrev 2013-11-04 18:50:04 följande:
    Och var kom den stackars fisken in?
  • Anonym (jakk)
    Nomanisanisland skrev 2013-11-04 19:08:45 följande:
    Inte ett dugg. Du har all rätt i världen att slå dig själv, ingen rätt att slå någon annan. Hur tänkte du mitt ditt råd från början?
    Nej. Du sa tydligt att jag skulle gå hem och slå mig själv. Tycker du det är särskilt vuxet från din sida att uppmana andra att slå sig själva?

Angående fisken...det verkar som att en fisk sprattlar i halsen på dig, för jag upplever att du blev nervös för att du sa emot dig själv och fick dig själv att framstå som motsägelsefull 
  • Nomanisanisland
    Anonym (jakk) skrev 2013-11-04 19:18:40 följande:
    Nej. Du sa tydligt att jag skulle gå hem och slå mig själv. Tycker du det är särskilt vuxet från din sida att uppmana andra att slå sig själva?

Angående fisken...det verkar som att en fisk sprattlar i halsen på dig, för jag upplever att du blev nervös för att du sa emot dig själv och fick dig själv att framstå som motsägelsefull 
    Det är naturligtvis å ena sidan en fånig kommentar och å andra sidan inte ens jämförbar med att föreslå att en förälder ska gå hem och slå sitt barn, vilket var din lindrigt sagt korkade - och dessutom i alla fall i Sverige - olagliga lösning på trådstartarens problem. Men jag förtydligar mig: 1) slå helst ingen alls; 2) men om du måste slå någon, ta hellre dig själv än någon annan.
  • Nomanisanisland
    Anonym (jakk) skrev 2013-11-04 19:18:40 följande:

Alla människort som det är något med rymmer motsägelser inom sig; bara ett fåtal ynkryggar tycker att slå barn är något rekommendabelt.
Svar på tråden INGET fungerar! Ungen lyssnar fan aldrig!