• Anonym (Tramsfia)

Fler än jag som tycker det är pinsamt att köpa tamponger, bindor?

Här är en i övrigt fullt normal tjej som har fyllt 30. När jag var tonåring så var det värsta jag visste att köpa tamponger och sånt. Hatade det, gick alltid fem minuter före stängningsdags till någon affär långt borta där ingen jag kände bodde. Manliga kassörer valde jag alltid bort. Skrikandes

Problemet är att jag fortfarande har samma problem! Och då har jag ändå fyllt 30. Har pojkvän, och smusslar lite där också, lägger grejorna i min jätteneccessär osv. Köper inte bindor och sånt när vi handlar ihop. En gång när vi handlade frågade han mig om jag aldrig köper bindor och tamponger. Svarade generat att sånt köper jag på apotek. Jaha, sen var det inte mer med det för honom. Men jag rodnade resten av shoppingen.Skäms

Varför är det så pinsamt? Fler som tycker som jag?    

• Svar på tråden Fler än jag som tycker det är pinsamt att köpa tamponger, bindor?
  • Eterisk

Inte jag i alla fall. Har aldrig tyckt att det varit pinsamt, inte när jag var tonåring och inte senare heller. 

• Anonym (Tramsfia)
    Eterisk skrev 2013-10-29 11:58:10 följande:
    Inte jag i alla fall. Har aldrig tyckt att det varit pinsamt, inte när jag var tonåring och inte senare heller. 

Men jag frågade om det var fler än jag som kände så här.
  • Eterisk
    Anonym (Tramsfia) skrev 2013-10-29 12:00:43 följande:

Ja? Och jag svarade, "Nej, inte jag i alla fall". 

• Anonym (Tramsfia)
    Eterisk skrev 2013-10-29 12:02:07 följande:
    Ja? Och jag svarade, "Nej, inte jag i alla fall". 

Men suck. Jag vill ju gärna diskutera mitt problem med dom som har samma.
  • Anonym (Tramsfia)

Jag funderar på att köpa en sån där menskopp som alla pratar om ska vara så bra. Man kan ju köpa på nätet, och den lär hålla länge. Så slipper man skämmas över sina tamponger.

Är det någon som har erfarenhet av menskopp? Och ni som inte har det, behöver INTE svara. Tack..  

• Eterisk
    Anonym (Tramsfia) skrev 2013-10-29 12:03:14 följande:

Men suck. Jag vill ju gärna diskutera mitt problem med dom som har samma.
    De kommer säkert snart strömmande. Eller så är de inte så många. 

Vad tror du själv att det beror på att du har det här problemet?  
  • Anonym (nästan)

Jag döljer det inte från min sambo, men när jag köper bindor eller tamponger köper jag gärna några andra saker samtidigt så att det pinsamma försvinner i mängden. Då känns det bättre. Sen använder jag gärna kassan där man scannar själv om affären har en sån.

• Anonym (förstår inte)

helt ärligt förstår jag inte vad det är som är så himla pinsamt med tamponger/bindor!?

inte heller med toapapper...tror jag läste det på blodinbellas blogg att hon tycker det var så jävla pinsamt att köpa hem toapapper för då vet ju alla att man bajsar?!

alltså hur tänker man här?!

jag köper Balar med toapapper/hushålls papper varje månad, jag kan köpa upp mig på mitt märke av bindor om de har extra pris någonstans..då kan de blir jävligt många paket inte fan bryr jag mig om det
    jag anser som så att det är viktiga prylar alla tjejer använder det, alla människor använder papper..vem bryr sig?!

jag förstår inte varför folk har blivit så oroliga över vad alla andra tycker och tänker hela tiden?...helt ärligt tror jag inte ens människor resterar att du köper bindorna.

jag menar min sambo har fått springa ner några gånger och köpt bindor för jag blöder så mycket så dem jag har inte räckt. han har fått vara med på en blodig gyn undersökning med..inte älskar han mig mindre för det :P

jag har bindorna helt synliga på en bänk i toan även trosskydd så jag tycker inte det är något pinsamt alls 

• Anonym (...)
    Anonym (Tramsfia) skrev 2013-10-29 12:00:43 följande:

Det finns det säkert. Men jag tror inte att du hittar så många på det här forumet.
    Majoriteten här är föräldrar och då slutar typ allt som kommer från kroppen och allt som hör till att vara genant. 
  • Anonym (Tramsfia)
    Anonym (...) skrev 2013-10-29 12:04:58 följande:
    Det finns det säkert. Men jag tror inte att du hittar så många på det här forumet.
    Majoriteten här är föräldrar och då slutar typ allt som kommer från kroppen och allt som hör till att vara genant. 
    Det finns väl många som läser här som inte har barn än??
Svar på tråden Fler än jag som tycker det är pinsamt att köpa tamponger, bindor?