• Anonym (Tramsfia)

Fler än jag som tycker det är pinsamt att köpa tamponger, bindor?

Här är en i övrigt fullt normal tjej som har fyllt 30. När jag var tonåring så var det värsta jag visste att köpa tamponger och sånt. Hatade det, gick alltid fem minuter före stängningsdags till någon affär långt borta där ingen jag kände bodde. Manliga kassörer valde jag alltid bort. Skrikandes

Problemet är att jag fortfarande har samma problem! Och då har jag ändå fyllt 30. Har pojkvän, och smusslar lite där också, lägger grejorna i min jätteneccessär osv. Köper inte bindor och sånt när vi handlar ihop. En gång när vi handlade frågade han mig om jag aldrig köper bindor och tamponger. Svarade generat att sånt köper jag på apotek. Jaha, sen var det inte mer med det för honom. Men jag rodnade resten av shoppingen.Skäms

Varför är det så pinsamt? Fler som tycker som jag?    

• Svar på tråden Fler än jag som tycker det är pinsamt att köpa tamponger, bindor?
  • Anonym (Tramsfia)
    Eterisk skrev 2013-10-29 12:04:41 följande:
    De kommer säkert snart strömmande. Eller så är de inte så många. 

Vad tror du själv att det beror på att du har det här problemet?  

Vet inte. Kanske för att min mamma aldrig pratade om såna saker med mig. Och att kvinnokroppen ska vara "ren". Eller nåt. Det var en undersökning häromdan, om folk sätter på kranen när de bajsar (för att inget ska höras). Rätt många svarade ja på det!
  • Monchichier
    Anonym (Tramsfia) skrev 2013-10-29 12:04:37 följande:
    Jag funderar på att köpa en sån där menskopp som alla pratar om ska vara så bra. Man kan ju köpa på nätet, och den lär hålla länge. Så slipper man skämmas över sina tamponger.

Är det någon som har erfarenhet av menskopp? Och ni som inte har det, behöver INTE svara. Tack..  
    Menskoppar är skitbra.
    Men har du svårt för att köpa tamponger, vänta då bara tills du råkar dra ut koppen lite snett..

Jag har alltid haft mina tamponger i en glasskål väldigt synligt i badrummet. Och jag har ett paket i dokumentsamlaren på kontoret. Så jag kan tyvärr inte hjälpa dig med sådan stöttning du vill ha.

Om du tycker att detta är ett problem, vilket du uppenbarligen gör eftersom du startar en tråd om det, så tycker jag att du ska börja jobba med dig själv. Ställ dig frågor som varför du tycker att det är pinsamt, vad är det som är pinsamt egentligen och vad är det som händer om du är öppen med sådana saker.  
  • Anonym (Tramsfia)
    Anonym (nästan) skrev 2013-10-29 12:04:46 följande:
    Jag döljer det inte från min sambo, men när jag köper bindor eller tamponger köper jag gärna några andra saker samtidigt så att det pinsamma försvinner i mängden. Då känns det bättre. Sen använder jag gärna kassan där man scannar själv om affären har en sån.

Ja, visst är det lite pinsamt! Vi har inte affär med sån scanning som på IKEA. Det värsta jag vet är manlig kassör, ibland finns det bara en i kassan och då måste man. Samt att en kille ställer sig efter mig i kön och ser vad jag köper. Då vill jag mest bara döööö. Skäms
  • cazh82

Har inte problem med tamponger och bindor, däremot så gillar jag inte att handla toalettpapper.

Aslöjligt, finns ingen rim och reson i det, men tror att folk i kassan tänker - Åh, nu ska hon hem och bajsa. Haha, usch, hör ju hur löjligt det låter, så förstår dig TS.

• Anonym (Tramsfia)
    Anonym (förstår inte) skrev 2013-10-29 12:04:49 följande:
    helt ärligt förstår jag inte vad det är som är så himla pinsamt med tamponger/bindor!?

inte heller med toapapper...tror jag läste det på blodinbellas blogg att hon tycker det var så jävla pinsamt att köpa hem toapapper för då vet ju alla att man bajsar?!

alltså hur tänker man här?!

jag köper Balar med toapapper/hushålls papper varje månad, jag kan köpa upp mig på mitt märke av bindor om de har extra pris någonstans..då kan de blir jävligt många paket inte fan bryr jag mig om det
    jag anser som så att det är viktiga prylar alla tjejer använder det, alla människor använder papper..vem bryr sig?!

jag förstår inte varför folk har blivit så oroliga över vad alla andra tycker och tänker hela tiden?...helt ärligt tror jag inte ens människor resterar att du köper bindorna.

jag menar min sambo har fått springa ner några gånger och köpt bindor för jag blöder så mycket så dem jag har inte räckt. han har fått vara med på en blodig gyn undersökning med..inte älskar han mig mindre för det :P

jag har bindorna helt synliga på en bänk i toan även trosskydd så jag tycker inte det är något pinsamt alls 
    Toapapper gör mig inget, för de kan ju folk tänka är till mannen eller till barnen (som man inte har). Men många tjejer tycker det är pinsamt att bajsa så det märks även i en långvarig relation! I Japan finns toaletter som gör ljud, typ spelar musik eller nåt och sen parfymerar dasset. Så tramsiga är dom där.

Skulle ALDRIG skicka min kille att köpa tamponger. Där går gränsen.:) Och jag gömmer mina skydd i min bautaneccessär.Skäms Dragkedja och allt. 
  • Eterisk
    Anonym (Tramsfia) skrev 2013-10-29 12:07:50 följande:

Vet inte. Kanske för att min mamma aldrig pratade om såna saker med mig. Och att kvinnokroppen ska vara "ren". Eller nåt. Det var en undersökning häromdan, om folk sätter på kranen när de bajsar (för att inget ska höras). Rätt många svarade ja på det!
    Ja, det är en föreställning som är värd att arbeta emot, tycker jag. Kroppar är kroppar. De luktar, låter, rinner, har skavanker och hårväxt (eller stubb för dem som för en ojämn kamp mot armhålor, ben, överläpp, raggarsträng, rygghår, könshår och diverse-hår), ärr, eksem, svamp ibland och en herrans massa annat också. Det är liksom förutsättningarna som vi har för det här livet i de här kropparna. 

När jag går på toaletten har jag förflyttat mig in i ett utrymme avsett för att jag ska kunna sköta mina behov av att tömma tarmen, urinera, duscha och vad annat man nu kan behöva göra i ett utrymme möjligt att låsa där det dessutom finns en toastol. Jag skulle aldrig spola med vatten för att ingen ska kunna höra vad jag gör där. Tvärtom är badrummet sannerligen ett ställe där jag verkligen inte förnekar mig nöjet att släppa fisar.  
  • Anonym (JAA)

Här har du en till!
    Jag tycker av nån anledning också att det är jättepinsamt, jag önskar att jagi nte tyckte det och jag har försökt att jobba bort det , men det är lika jobbigt varje gång.

När jag går i affären så köper jag alltid massa annat!! fyller liksom upp korgen och så när jag lägger upp allt på bandet så lägger jag tampongerna liksom mitt i röran av varor som att jag tror att inte kassören ska se dem då.. men ändå tycker jag att när han/hon tar upp asken o skannar den att de liksom tittar på en på ett speciellt sätt.. känns skitfånigt eftersom jag vet att det inte är det minsta pinsamt egentligen men kan inte rå för det, det sitter i sen jag var tonåring. Tills jag fyttade hemifrån fick mamma alltid handla åt mig.
    Det händer faktiskt än idag när min mamma ska komma hem till mig o hälsa på att jag ber henne handla på vägen...så betalar jag henne när hon kommer..

jag är 33 år.

• Anonym (Tramsfia)
    cazh82 skrev 2013-10-29 12:10:52 följande:
    Har inte problem med tamponger och bindor, däremot så gillar jag inte att handla toalettpapper.

Aslöjligt, finns ingen rim och reson i det, men tror att folk i kassan tänker - Åh, nu ska hon hem och bajsa. Haha, usch, hör ju hur löjligt det låter, så förstår dig TS.
    Där ser man! För mig är det tvärtom! Dasspapper KAN ju vara till nån annan, men menskyddet. Du är kvinna i fertil ålder. Tja, det är till dig så klart. Flört
  • Anonym (Lite pinsamt)

Jag tycker också det är lite pinsamt. Jag vet inte varför! Jag tror det hänger med sedan tonåren, att det skulle smusslas, liksom. Jag har också alltid hatat uppmärksamhet, jag vill inte synas, liksom. Precis som om folk skulle bry sig om att jag har mens...
    Jag köper bindor själv när det behövs, men allra oftast får min sambo göra det. Tur att inte han tycker det är pinsamt haha.

• Anonym (Tramsfia)
    Monchichier skrev 2013-10-29 12:09:02 följande:
    Menskoppar är skitbra.
    Men har du svårt för att köpa tamponger, vänta då bara tills du råkar dra ut koppen lite snett..

Jag har alltid haft mina tamponger i en glasskål väldigt synligt i badrummet. Och jag har ett paket i dokumentsamlaren på kontoret. Så jag kan tyvärr inte hjälpa dig med sådan stöttning du vill ha.

Om du tycker att detta är ett problem, vilket du uppenbarligen gör eftersom du startar en tråd om det, så tycker jag att du ska börja jobba med dig själv. Ställ dig frågor som varför du tycker att det är pinsamt, vad är det som är pinsamt egentligen och vad är det som händer om du är öppen med sådana saker.  
    Men va! Vad händer då? Man är väl instängd på dass, om det är blodstänk du pratar om. Det stör mig inte ett dugg. Men ingen får se det!!
    Modigt med glasskål. Då kan ju väninnor "låna" om de råkar få tant röd lite oberäknat. Flört
Svar på tråden Fler än jag som tycker det är pinsamt att köpa tamponger, bindor?