Inlägg från: Minnie7 |Visa alla inlägg
  • Minnie7

Varför hatar folk SD?

Jag ställde frågan till Vårdförbundet; huruvida de som ämnar rösta på SD bör gå ur facket men fick ett ytterst diplomatiskt svar och inte alls svar på min fråga. Förstår inte alls vad SD har som går emot deras principer eller vårdpersonal över huvudtaget. Personers lika värde har aldrig diskuterats, papperslösa flyktingar stämmer inte, abortfrågan skiljer sig inte extremt mot hur lagen är idag mm.

• Minnie7

Dorian- skillnaden mot de andra partierna är att SD vill begränsa invandringen till att de som kommer hit kan få bästa förutsättningar samt att ställa högre krav på tex att hantera språket. Inte klokt att man ens ska behöva tolkhjälp när man bott i Sverige i 20 år! Vad gäller abortfrågan så skiljer de sig inte markant emot vad lagen är idag. Fri abort till v12 och tillstånd därefter. Fine. Och vård av papperslösa har de backat på. Alla akut sjuka ska naturligtvis få vård och sjukvården ska inte polisanmäla. So?

• Minnie7

Ironiskt nog är oftast flerbarnsföräldrar av utländsk härkomst också... Men då kanske det är ok?

• Minnie7

Themia- tja beror på hur noggrann du vill vara med statistiken. I Sverige har föder varje kvinna i genomsnitt 2 barn. I tex Somalia är samma siffra 6...
    Men vem vet- kanske inte deras lyster till reproduktion när de befinner sig i Sverige...

Dorian- nej, men det var du som tog upp flerbarnsfamiljer som ett exempel.

• Minnie7

Dorian- vadå rasistmyt? Att det föds fler barn/ kvinna i vissa länder? Vad har det med rasism att göra?!?

• Minnie7

Dorian- vet inte vilken värld du lever i men har du själv någonsin haft kontakt med, låt säga, en person från Somalia? Vet du isf när de kom till Sverige och hur många barn de fått efter det? Jobbar själv inom sjukvården och träffar relativt många. Och innan du skriker så VET jag att det inte är representativt med har faktiskt aldrig träffat en enda som endast haft två barn. Flertalet med behov av tolk och ingen kvinna som arbetade. Är jag rasistisk nu?!? Det är utifrån de JAG personligen träffat.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?