Inlägg från: Minnie7 |Visa alla inlägg
  • Minnie7

Varför hatar folk SD?

Nej Dorian- våra personliga erfarenheter är högst relevanta faktiskt. Det är det som du bygger de flesta av dina åsikter på. Oavsett så finns det fortfarande ingen som helst rasistiskt i detta. Tror du det är hudfärgen som har betydelse? Nej, handlingarna så vitt jag vet.

• Minnie7

Dorian- tro det om du vill men det är mkt av dina tankar och känslor som styrs av dina personliga erfarenheter. Och vad gäller somalier så är det ju väldigt bra att du har goda erfarenheter vad gäller sysselsättning i samhället då statistiken pekar åt motsatt håll.

Låt mig höra- hur tycker du att invandrare ska tas emot? Vilka ska få komma? Fri invandring kanske? På vilket sätt integreras man bäst i ett samhälle? Hur mycket bör man integreras? Hur bör pengarna fördelas i Sverige och hur löser man det rent praktiskt?

• Minnie7

Dorian- du lever i en fantasivärld. Alla invandrare erbjuds undervisning i svenska. Har du helt missat det? Kan du i ärlighetens namn försvara att tolk ens ska behövas om man bott mer än 5 år i ett land? Och att ens tro på en integration i ett samhälle utan att kunna språket är ju löjligt.

• Minnie7

Har aldrig påstått att Somalier skulle vara mänskligt avfall etc. Det är ren fakta att de har sämst sysselsättning i samhället, inget annat. Läs inte in egna tolkningar tack.

• Minnie7

Dorian- vem har pratat om korrekt svenska? Jag talar om att klara sig utan tolkhjälp efter fem år. Att behärska språket så att du själv kan gå till läkaren tex. Döva och stumma är oftast läskunniga. Det är inte per automatik det verbala språket som är huvudsaken. Språket är fortfarande svenska och de kan göra sig förstådda utan tolk. Det antal döva som behöver dövtolkar är en annan sak. De har inget val, invandrare elle inte. En icke döv invandrare har ett val att lära sig svenska eller inte. Ja, det tar längre tid för vissa men de flesta har ändå förmågan att lära sig ett främmande språk.

• Minnie7

Hur många är dövstumma? Jag har aldrig träffat någon men däremot använder vi språktolk varje vecka där jag arbetar.

• Minnie7

Dorian- hahaha. Du är för rolig du . Du tycker alltså det är ok att inte lära sig språket i det land man bor. Intressant!

• Minnie7

Daxare- SD hade aldrig blivit så stora som de är idag om riksdagspartierna hade behandlat dem som alla andra demokratiskt valda partier, ta sig en funderare på VARFÖR så många ändå väljer att rösta på dem, bjudit in till diskussion etc etc. Men- de stoppar huvudet i sanden och vägrar tala invandringspolitik istället. Och de funkar ju bevisligen... not... SD kommer fortsätta växa tills de inser det.

• Minnie7

Varför inte engelska? Men, nu är det ju svenska som är modersmål här. Om alla talade samma språk i världen hade det varit väldigt praktiskt

• Minnie7

Klart som korvspad att majoriteten röstar på SD pga deras invandringspolitik. Övriga partier kommer ju med nada och folk har fått nog. Skrämmande att inte de övriga partierna ser detta och tar debatten. Nej nej, istället ska man förneka, hålla sig ifrån och ignorera. Det biter sällan utan kommer skapa fler röster på SD. Enda sättet att överhuvudtaget ha en match emot SD är att våga diskutera invandringspolitik, utan att bli kallad rasist. Att våga ställa krav på språkkunnighet, som FP en gång försökte sig på, utan att bli kallad rasist. Att enbart ta in så många att en integrering över huvudtaget är möjlig och att flyktingar slipper vänta i åratal på ett beslut. DET är grymt. Men detta vågar inte partierna diskutera och då går det som det går.

• Minnie7

Fast tiggarna åker ju inte hit för att få jobb. De gör det med syfte att tigga. Lite skillnad där och en dalmas Dorian.

• Minnie7

Homosexuelle?!? Har iof inte varit här så mkt på sista tiden, men är hen också starkt emot SD eller vad? För annars är det väl den största biten som jag och SD inte är överens.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?