Inlägg från: Tonårsmamman1 |Visa alla inlägg
  • Tonårsmamman1

Varför hatar folk SD?

Naranjos skrev 2014-04-18 20:01:56 följande:
    Men nu är faktiskt Sveriges regerings första skyldighet att se till sitt eget folk först och främst. Det sker inte. Det är bara att titta på skolan, vården, våldet, pensionerna, a-kassan osv. och sen tänka efter vad ca. 120 miljarder invandringen kostar varje år hade kunnat betyda för våra sjuka, arbetslösa och pensionärer.

Jag unnar våra egna medborgare ett bättre liv - du vill hellre ge bort pengarna till andra. Var är din sympati för våra gamla, våra sjuka, våra skolbarn, våra pensionärer och våra arbetslösa?

Ovanpå allt detta har vi försvarsfrågan där nuvarande och tidigare regeringar helt och hållet lämnat WO. Det är ta mig f-n gränsande till landsförräderi.
    Fast om SD tycker att välfärden får för lite pengar, varför ha de då röstat för flera jobbskatteavdrag?
  • Tonårsmamman1
    sjuttiofemman skrev 2014-04-23 13:26:07 följande:

Större och större? Ingenting tyder på att Sd får ökat förtroende, de ligger runt 10% och skvalpar. Ibland upp lite och ibland ner. Jag tror de har nått sin topp nu och med tiden kommer väljarna att tröttna på partiets svängningar i sin politik. Partiet är ingen underdog längre och offerkoftorna som tas på gör ingen nytta.

Tror inte folk är intresserade av att rösta på ett parti som inte ens kan fylla sina mandat och än mindre göra något vettigt av dem.
  • Tonårsmamman1
    maria diaz skrev 2014-05-01 15:01:19 följande:
    Jo, men det börjar märkas nu i många skolor, och att många kommuner tvingas höja skatten.
    För att inte tala om försvaret som under 15 år tvingats klara sig på mindre och mindre pengar.
    Ja, och det beror ju på att Alliansen tillsammans med SD har genomfört ett antal jobbskatteavdrag.
  • Tonårsmamman1
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-01 21:43:13 följande:
    Nejnej, sänkta skatter påverkar inte statens tillgång till pengar aaaalls, det är BARA invandrare som påverkar detta, vet du väl!! Drömmer
    Förlåt, jag måste börja lyssna lite mer noga på SD så jag inte missuppfattar saker Flört
  • Tonårsmamman1
    Arbitration skrev 2014-05-01 22:03:27 följande:
    Det är en kombination och det är konstigt att ni inte kan inse det.

Skatt är en inkomst.
    Integration (läs invandring) en utgift.

Det är ingen som någonsin påstått att integrationskostnader är anledningen att det dras ner på olika områden.
    Men man behöver inte vara ekonom för att inse att om man vill lägga mer pengar på andra utgiftsposter så som vård och skola så behöver man skära i tex integrationskostnader.

Hur ni sedan kan få det till att man anser invandringen ensamt står för alla utgifter vet jag inte, förmodligen brist på utgifter.
    Ja och minskar man inkomsterna så räcker inte pengarna till utgifterna. Och både Alliansen och SD röstar ju för att pengarna ska läggas på invandrarna och inte på välfärden. Om SD vill lägga mer pengar på välfärden, varför röstar man på sänkta skatter?

Varför stöder SD Alliansens förslag, när de vet hur Alliansen prioriterar?
  • Tonårsmamman1
    Arbitration skrev 2014-05-01 22:37:16 följande:
    Du pratar om inkomstskatt vilket inte på långa vägar representerar alla skatteinkomster staten har.

Iden är enkel, genom att sänka inkomstskatten får en person mer pengar i plånboken... att detta skulle ha någon markant påverkan på statens inkomster är tvivelaktigt. Först och främst så är inkomstskatt något som enbart betalas av de som har inkomster (drygt 5 miljoner av nästan 10 alltså). Inkomstskatten ger dig i bästa fall några hundralappar mer i månaden. säg 500 för att dra det till sin kant. 500 * 5 miljoner = 250 miljoner kronor som staten "förlorar" på inkomstskatten.

Tanken är att dessa pengar istället ska komma in till staten på andra sätt (eftersom det rent tekniskt är omöjligt att spendera pengar i sverige utan att beskatta dom).

Och framförallt så är väl tanken att det ska motivera folk att ta mindre eftertraktade jobb eftersom "vinsten" med att jobba blir högre än att inte göra det.

Pengars värde är dock baserat på tillgången så om alla får ut mer från sin lön så har de effektivt inte blivit rikare även om det kan verka så.

Så det handlar betydligt mer om psykologi än ekonomi i mitt tycke.
    Varför röstar SD med Alliansen när de vet hur Alliansen prioriterar? 
  • Tonårsmamman1
    Arbitration skrev 2014-05-01 22:50:46 följande:
    Varför frågar du mig? Jag är inte involverad i varken Alliansen eller SD. Men jag skulle gissa på att de röstar med i de frågor de själva ställer sig bakom.
    Ingen kan/vill svara på det. Men du tror alltså att SD ställer sig bakom Alliansens ekonomiska prioriteringar?
    Jag trodde de ville minska invandringens kostnader.
  • Tonårsmamman1
    Thomas66 skrev 2014-05-03 19:11:17 följande:

Då kan man skriva det. Nu verkar det ju som dom röd-gröna inte vill höja skatten heller, så dom tycker tydligen att det som har genomförts är bra. Eller iof dom vill ju höja arbetsgivaravgiften för ungdomar under 25 år det verkar ju vara en lysande ide.
    SD röstade nej till en höjning av brytpunkten för värnskatten, men var för övriga delar av jobbskatteavdraget.
  • Tonårsmamman1
    maria diaz skrev 2014-05-09 16:29:52 följande:
    Eller så beror det på att SD:s väljare är på sitt jobb mitt på dagen, mitt i veckan.
    150-200 arbetslösa vänsteranhängare brukar inte vara så svårt att skrapa ihop.

Hur har du det själv? Du har hängt här hela dagen.  Jobbar skift?
    Jag tror att det beror på att det finns långt fler som är mot SD än för.
  • Tonårsmamman1
    maria diaz skrev 2014-05-10 10:11:10 följande:
    Lyckligtvis är du en av få i världen som gör detta märkliga ställningstagande.
    Hade du läst resten (dvs definitionen av ordet) så hade du förstått.

Tycker ofta du läser in saker folk aldrig skriver, eller läser inte alls, innan du svarar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?