Inlägg från: Tonårsmamman1 |Visa alla inlägg
  • Tonårsmamman1

Varför hatar folk SD?

maria diaz skrev 2014-05-11 22:34:42 följande:
    Kan tillägga att även SD-politiker som inte gör sitt jobb ska sparkas.
    Ja, det händer ju ganska ofta.

Det lustiga är att det lilla partiet som "inte är raster men..." tvingas sparka folk för att de är, ja just det, rasister.
  • Tonårsmamman1
    maria diaz skrev 2014-05-11 22:55:45 följande:
    Jag hoppas de fortsätter att sparka ut rötäggen.

SD växer nu snabbast av alla riksdagspartier, så det finns ingen plats för rötägg.
    Moderaterna: 23,0 (- 1,4) Folkpartiet: 6,0 (+ 0,1) Centerpartiet: 4,3 (+ 0,6) Kristdemokraterna: 3,9 (+ 0,2)
    Alliansen: 36,8 (- 0,5)
    Socialdemokraterna: 32,0 (- 0,8) Vänsterpartiet: 8,7 (+ 0,5) Miljöpartiet: 10,0 (- 0,5)
    Rödgröna: 51,0 (- 0,8)
    Sverigedemokraterna: 8,2 (- 0,3)
    Feministiskt initiativ: 3,0 (+ 2,2)

Ni är så lustiga, att backa 0,3% kallas för att växa snabbast? Ja, jag förstår att ni känner er missuppfattade av svenska folket.

• Tonårsmamman1
    maria diaz skrev 2014-05-11 23:04:52 följande:
    Jag menar förstås antal medlemmar. 
    Inte väljarundersökningar som går upp och ner hela tiden.
    Fast man får inte fler platser i riksdagen för att man har många medlemmar, det vet du väl?

Du vet, i demokratiska länder, som Sverige, så är det väljarrösterna som styr. Inte antal medlemmar.
  • Tonårsmamman1
    maria diaz skrev 2014-05-11 23:16:09 följande:
    Vi skrev ju om partiets medlemmar, inte hur många procent de har i riksdagen.
    Du blandar ihop diskussionen.
    Jag menade att SD växte snabbast när vi skrev om att kasta ut rötäggen.
    Jag syftade på att det inte fanns plats för dem.
    Sedan kommer du med en opinionsundersökning och börjar skriva om procent i riksdagen...????
    Hallå!!!
    maria diaz skrev 2014-05-11 22:34:42 följande:
    Kan tillägga att även SD-politiker som inte gör sitt jobb ska sparkas. Ja, det händer ju ganska ofta.

Jag hoppas de fortsätter att sparka ut rötäggen.
    SD växer nu snabbast av alla riksdagspartier, så det finns ingen plats för rötägg.

Kallar du medlemar för politiker?

Vi pratar alltså om politiker som inte sköter sitt jobb. Det är du som blandar ihop saker, först pratar du om politiker, och sedan när du motbevisas ang att SD skulle växas snabbast, så pratar du helt plötsligt om medlemmar. Ridå.
  • Tonårsmamman1
    maria diaz skrev 2014-05-11 23:36:00 följande:
    Ha ha ha.
    Vem blir politiker om inte ett partis MEDLEMMAR ????
    Du kan inte förklara varför du blandar ihop korten? Så när det passar dig kallas Jimmi för medlem, och ibland för politiker?

Du får skratta bort deras siffror hur mkt du vill, men i september så är det deras röster som gäller, inte antal medlemmar. Måste vara tufft när inte ens medlemmarna verka stötta partiet. Eller så är det politikerna som inte stöttar SD, de utesluts ju hela tiden.

• Tonårsmamman1
    chrissandra skrev 2014-05-11 23:58:17 följande:
    Vilket är helt obegripligt för mig.

Är det något parti som jag aldrig skulle rösta på är det MP.  Huuuu, skräcken är vad de är!
    Det tycker många om SD också. För tillfället har de 4 partier framför sig och 2 efter sig.

• Tonårsmamman1
    Dfeat skrev 2014-05-13 17:12:48 följande:
    Du var mig en förvirrad stackare. Enligt flera undersökningar vill majoriteten av Sveriges befolkning faktiskt minska invandringen, så det där 90%en är ju skitsnack.

Vänsterextremister är RF, AFA och liknande fascistorganisationer som hatar demokrati och därmed saboterar demokratin genom att kasta ägg och störa ut tal från folkvalda politiker. Majoriteten av de som är emot SD kan hålla sig inom lagen, det är dock vänsterextremisterna som är för efterblivna för att kunna debattera och argumentera som kastar ägg.

Gillar man inte SDs politik så är det bara att rösta på ett annat parti och eventuellt demonstrera, man ska dock ge fan i att använda våld och ickedemokratiska metoder.
    90% kommer att rösta på partier som inte vill minska invandringen.
  • Tonårsmamman1
    Dfeat skrev 2014-05-13 18:12:42 följande:
    Och? Nästan hälften av befolkningen vill fortfarande minska invandringen?

För övrigt är det alltid kul med politiker,  journalister och privatpersoner som pratar sig varma om massinvandringen, samtidigt flyttar de samma ifrån invandrartäta områden. Det hyckleriet når inga gränser.

Jag bor som tur är inte i Rosengård, så jag slipper de mesta problemen. Jag mår bara illa över att så stor del av skattepengarna går till att skapa osäkra ghetton i Sverige.
    Inte tillräckligt mycket för att rösta på ett parti som vill minska den. De flesta har andra frågor som de prioriterar.

Hittills har inte jag sett några förslag på vad SD ska göra med Rosengård t ex.
  • Tonårsmamman1
    Naiw skrev 2014-05-13 18:26:43 följande:
    Är det inte ganska dumt att uttala sig om ett val resultat som inte varit ännu?
    OK, fel av mig att dra till med 90%, det blir kanske bara 88% Glad

• Tonårsmamman1
    Errol Flynn skrev 2014-05-13 18:26:47 följande:
    Flytta till mellanöstern.......?
    Skulle inte förvåna mig om någon lokal SD-politiker lägger det som ett förslag.
  • Tonårsmamman1
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-14 14:58:35 följande:
    Nu tar även brevbärarna, eller några av dem i alla fall, på sig ansvaret att tänka och bestämma åt andra. Pinsamt. Det är väl samma typ av puckon som tror det är "demokratiskt" att gömma eller vägra lägga fram valsedlar på valdagarna.

Varför är folk så rädda för att låta sina medmänniskor bestämma själva?
    Där håller jag faktiskt med dig.

Klart de ska dela ut för alla partier, 90% av befolkningen kommer ju ändå att göra som jag gjorde innan idag. Slänga det direkt i soptunnan, där det hör hemma.
  • Tonårsmamman1
    Philipsson skrev 2014-05-29 17:39:12 följande:
    Jo, ser du, om en fråga växer i betydelse i opinionen, så kan ju de där 10 procenten bli 15, och 20, och 25 etc., om ett visst parti har den frågan som specialinriktning.

Det är så det fungerar, ser du...
    Så nu ska SD bli ett feministiskt parti, menar du?
  • Tonårsmamman1
    StackarsMia skrev 2014-09-01 19:36:03 följande:
    Alla andra summor än de som svarat att de vill ha fler. Om de svarar annat än fler, så vill de väl inte ta emot fler?

Vad säger du om följande:
    En majoritet av väljarna vill att Sverige skall ta emot oförändrat eller minskat antal flyktingar.
    Varför klumpar du ihop dom som vill ha samma som idag med dom som vill minska?

Det är ju två helt olika åsikter.
  • Tonårsmamman1
    StackarsMia skrev 2014-09-01 20:07:05 följande:
    Läs gärna diskussionen innan du postar. Allt finns förklarat. Media byggde ihop liknande motpolsantaganden när de ville presentera statistiken.

Givetvis var det ideologiskt och politiskt uttänkt.
    Jag undrar varför du klumpar ihop två alternativ som inte hör ihop.

Är det för att det ska se utom som att färre ogillar dagens invandring?

Undersökningen visar klart och tydligt att majoriteten gillar dagens invandring.
    Kan inte tolkas på annat sätt.
  • Tonårsmamman1
    StackarsMia skrev 2014-09-01 21:24:56 följande:
    Där kom den subjektiva godhetstolkningen. Inga svar hänger ihop med andra svar. Då cherry-pickar man sin statistik. Precis som jag gjorde, men åt motsatt håll.

Men defacto svarade inte majoriteten att de ville ha fler flyktingar.
    Majoriteten är nöjd med dagens invandring, vissa så nöjda att de vill öka den.

Däremot vill en minoritet minska dagens invandring. Och av de cirka 30% som vill minska dagens invandring så kommer bara 1/3 av dom rösta på SD.

• Tonårsmamman1
    Aqt skrev 2014-09-01 22:02:42 följande:
    Eftersom flyktingmottagandet kommer mer än dubbleras så vill de flesta stanna på nuvarande nivå eller minska, alltså är de flesta negativa till den stora ökning som migrationsverkets prognoser visar. Det är vad novus opinionsundersökning visade. Det kommer att kosta 48 miljarder kr närmaste tiden som migrverket behöver akut. Då är inte anhöriginvandringen inräknad, vilket betyder ca 1,5 ggr fler.
    26% vill öka invandringen. Det är dubbelt så många som förväntas röst på SD.

36% vill behålla dagens nivåer. Tre gånger fler än vad som förväntas rösta på SD.

SD vill minska invandringen med 90%.

En majoritet tar stort avstånd från SD:s invandringspolitik.

• Tonårsmamman1
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-30 14:44:41 följande:
    Nja. Det där är ju lite konstigt. Om SD var emot homoadoptioner så skulle inga barn ha två samkönade föräldrar. Om de nu fick bestämma. 

Men som man tänker....
    Hur tänker du?

De flesta (alla?) homosexuella som har barn har definitivt inte adopterat. Du vet om att samkönade kan skaffa barn även om de inte får adoptera?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?