Dissident skrev 2015-02-05 00:13:21 följande:
Dan Park är ett nyligt fall. En konstnär som ställde ut icke politiskt korrekt konst och blev fängslad för det. Sök på "Dan Park fängslad". Sedan är det ett flertal nationalister som blivit fängslade för vad man ansett vara "hets mot folkgrupp". Det kan vara allt från att påpeka att afrikaner har lägre IQ eller att påvisa judars makt i samhället. Huruvida påståenden stämmer i sak eller inte spelar för de styrande ingen roll utan det är för dem misshagliga åsikter som skall förtryckas.
Jag är väl förtrogen med Dan Park. Han kommer ofta upp den man diskuterar konstens frihet. Det är en intressant diskussion f.ö.
MEN han är inte dömd för sina åsikter. Han är dömd för hets mot folkgrupp. Att hetsa mot folkgrupp är en handling
inte en åsikt.
Det är fö en lag som finns i de flesta västländer och knappast något som har med DDR att göra, eller är typiskt svenskt på något vis.
Du blandar också ihop förtrycka och argumentera emot. Om man har en så kontroversiell åsikt som du, kan man inte förvänta sig att få en massa utrymme att driva sina teser. Folk som gillar Stalinism får heller inte presentera sina "fakta" på Aftonbladets förstasidor. och om de säger något (som exempelvis Sven Wollter) så blir det ett herrrans liv. Men just det har jag inte sett dig ställa digh på barrikaderna här inne och försvara.
Nu vet jag ju redan, medan jag skriver detta inlägget att du inte bryr dig ett dyft om vad någon med motsatt åsikt säger eftersom du menar dig ha monopol på rätt verklighetsuppfattning. En ganska infantil åsikt btw