Inlägg från: MrFahrenheit |Visa alla inlägg
  • MrFahrenheit

Varför hatar folk SD?

Digestive skrev 2015-01-24 03:27:22 följande:
    Jo, en aning för mycket ideologisk fanatism som går ut över ren sundhet. Man kan inte som blott bensin, oavsett hur ren och raffinerad man anser sig, ge sig på motorn - för det går inte att vinna något fruktbart den vägen. Som det beskrevs i en annan tråd; det kan liknas med en brandman (läs: parti) som anser sig så viktigt för brandkåren (läs: Sveriges politik) att den brandmanen inte tillåter någon annan brandman släcka någon eld överhuvudtaget (läs: inte låter de basala nödvändigheterna för Sveriges politik att fungera överhuvudtaget).

En riksdag i kris betyder ingenting annat än ett Sverige i kris. Och det finns i stort sett bara en tanke som anser sig viktigare än hjärnan i sig - och den rotar sig i ideologisk fanatism. Något annat kan helt enkelt vänta på sin rättmässiga tur och tillfälle, utan att tanken sätter hjärna ur spel.

Sverigedemokraterna drar sig helt enkelt inte från att börja äta på sin egen kropp, så länge som det mättar deras idé.
    När sverigedemokraterna, successivt glider ut i det blå så uppskattar jag att du fortsättningsvis slutar att citera mig ifrån andra trådar än denna...

God natt med dig...
  • MrFahrenheit
    FDFMGA skrev 2015-01-25 09:29:58 följande:
    Tror den överlever.

Inte första gången det skett en massinvandring från sandlådeavdelningen och hit.
    Du har rätt. Klart att den kommer att överleva!

Men var är sandlådan?
  • MrFahrenheit
    oOOo oOOo skrev 2015-01-25 11:44:28 följande:
    Bredvid avskrädeshögen, dvs där du befinner dig nu
    Jag börjar faktiskt gilla dig Nalle
  • MrFahrenheit
    oOOo oOOo skrev 2015-01-25 11:58:27 följande:
    Skojar du eller
    Jag gillar dig och alla dina alter egon
    Jag menar faktiskt allvar.

Det övriga du nämner har jag ingen aning om...
  • MrFahrenheit
    FDFMGA skrev 2015-01-25 12:36:53 följande:
    Tja, mot bakgrund av hur sporadiskt jag skrev i den tråden så måste jag ha gjort ett bestående intryck i i så fallSkrattande

Min gissning är att du överskattar min betydelse minst lika mycket som du överskattar din egen.

Men ta gärna upp dina spekulationer i rätt forum, det vill säga Moraltantstråden, så ska jag svara lite utförligare där. Den här tråden handlar primärt om politik.

Du har liksom kommit på avvägar när du ser gräl som ett självändamål på den politiska avdelningen.

(Det skulle faktiskt vara lite kul om du tog upp din teori där. Jag lovar att svara och då kan vi kanske få till ett livaktigt gräl i sandlådan. Jag har många synpunkter på ditt uppträdande i trådarna utanför sandlådanGlad)
    Nä, nu ljuger du! Tråden handlade om politik en gång i tiden. Men det var innan Mattias Karlsson tyckte att sandlådan var roligare än politik och nu sitter de där och ser oförskämt roade ut, i sandlådan...

"Ser jag inte en sandlåda där borta?"

• MrFahrenheit
    Philipsson skrev 2015-01-28 12:16:48 följande:
    Det var väl bra det.

Då kan ni ju utnyttja den som en del i klubben för inbördes beundran-projektet, för att stärka gruppgemenskapen! Det behövs nog.
    Alla behöver en komplimang till och från för att stärka självkänslan. Men självkänslan stärks alltid mest utav att själv kunna ge en komplimang till någon annan, till och från.

Dock är jag inte tillräckligt självgod att någonsin kunna ge mig själv en komplimang dock...

Hur som helst, du borde testa någon gång, det känns faktiskt bra!

• MrFahrenheit
    Kunigunda skrev 2015-01-30 18:33:28 följande:

Apropå Jimmies popularitet och Fp:s förslag om språktester. Saxat från FB från JÅ:s sida.

Inget är omöjligt i bench luver land...

"Benchi benchi benchi benchi benchi benchi.... "

"Mmmm, ser god ut. Då måste den vara god för Demon"

• MrFahrenheit
    Philipsson skrev 2015-01-29 20:15:00 följande:
    Skulle Sd vara mer "höger" än M, menar du? Fundera lite på vad du lägger i begreppet "höger".

Minns du att Sd och S tillsammans sänkte Alliansens förslag om att höja gränsen för när man måste betala statlig skatt?
    Du tycks heller inte minnas att Alliansen kunde regera, trots att även de var i minoritet, mestadels pga SD:s stöd (i de flesta frågor, inte ALLA).

Sluta plocka blommor när du är ute tills havs!
    Det går helt enkelt inte
  • MrFahrenheit
    Philipsson skrev 2015-01-29 12:05:39 följande:
    Hur skulle nån som står upp för allmän välfärd, vara "högerextrem"? Hur definierar du då "höger"?
    Skenmanöver!

De flesta går ju på ficktjuvarnas trick, trots att de vet bättre...
  • MrFahrenheit
    Velouria skrev 2015-01-30 20:05:18 följande:
    Är SD vänster?
    SD vill vara ett sk socialt konservativt parti, Det betyder att de vill behålla välfärden, men enbart för vissa. DÅ måste man självklart vara vänster...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?