Inlägg från: MrFahrenheit |Visa alla inlägg
  • MrFahrenheit

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-12-28 00:19:20 följande:
    Ha! Såväl Alliansen som S/Mp+V kommer ju helt att sakna trovärdighet när det gäller sakfrågor. De har ju redan bestämt att de är överens!

De som tycker det är bra med denna övernskommelse ska sen inte komma och gnälla över sakfrågor som vinstuttag i välfärden, skattepolitik, försvarspolitik, o.s.v., eftersom de ju applåderar en konsensuspolitik som går ut på att konfliktperspektivet är utraderat.

Det enda parti som står upp för sin politik är ju Sd.
    Det är just sakfrågorna som är det viktigaste för oss alla att bry sig om. SD är precis som du säger, det enda partiet som "står upp för sin sak" inom politiken.

Att övriga partier (majoriteten) fortsätter att förhandla, vilket de alltid har gjort, trots att de har sina åsiktsskiljaktigheter så betyder inte det per automatik att de har bytt färg! De sväljer till slut stoltheten och gör det som är bäst för landet.

Att SD som är det enda politiska parti "som står upp för sin sak" vek ned sig för en enda fråga, trots att det finns så många fler viktiga frågor att diskutera och trots att SD var sagt att innehålla så mycket mer än just en fråga så gick trots allt ett flertal vilsna själar till valurnan och blev svikna...
    Populism i ett nötskal
  • MrFahrenheit
    Philipsson skrev 2014-12-28 00:29:38 följande:

Det finns en del anti-Sd-fanatiker. Hatet mot Sd är hela deras livsluft; det är det som skapar mening i deras liv. Hela deras politiska intresse går ut på denna enda sak: Hat mot Sd och implicit då ohejdad invandring. Alla övriga politiska frågor minimeras till av noll och intet värde. De kan rösta på vilket parti som helst, saknar fullständigt politisk medvetenhet. Trots att de i princip sitter på fattighus, föredrar de en högerregering!

Ett sekteristiskt beteende. De kunde ha blivit rappare, punkare, hipsters, men de blev Sd-hatare.

Nej nu är du orättvis och bitter.

Att se ned på andra människor leder ingen vart, tro mig. Jag var också arg en gång i tiden, väldigt arg, på allt och alla! Kände mig sviken, hånad, utstött och såna saker (komplicerad historia).

Jag var nog mest placerad på fel ställe vid fel tillfälle inbillar jag mig själv i alla fall. Hur som helst, jag gillar att lyssna på psykadelisk rock ´n roll oavsett vad andra tänker...

We're not the righteous, we're not the innocent We're just a sign, it's all gone wrong
  • MrFahrenheit
    TroligenCoolEn skrev 2014-12-28 01:57:51 följande:

Om man säger så här att ett krig är som en båt som sjunker. Och istället för att vänta på dom som simmar till land vill SD istället laga båten så den kan åka vidare. För det är kanske bara 2 % som kommer till land! Men om man lagar båten så kommer det gå bra ju! För alla invandrare kostar cirka 104 miljarder svenska kronor per år, och för dom pengarna kan man faktiskt stoppa krig!

Det är faktiskt inte ens en procent utav alla flyktingar ifrån syrien som kommer hit och vissa skriker MASSINVANDRING!

Om SD anhängare nu är seriösa med vad de tror är bäst för vårt land i sin övertygelse att skydda Sverige, så borde de skillt ifrån islamisterna, åka ned till Syrien t ex och bekämpa extremismen som får folk att fly hals över huvud ifrån sitt hemland.

Det är att gå till botten med problemet istället för att sitta bredvid och enbart klaga...
  • MrFahrenheit
    Centurione skrev 2014-12-28 02:18:47 följande:
    Det spelar ingen roll hur många procent av någon viss grupp som kommer hit. Det är helt galet att räkna på det sättet överhuvudtaget - inga andra länder gör det. De sätter upp ett visst antal, t.ex. "i år ska vi ta emot 400 flyktingar". Och så gör det det. Det spelar ingen roll för dem om de 400 är en procent, en promille, eller bara en tusendels promille av någon viss flyktinggrupp. För det är inte korrelerat. Det spelar ingen roll hur många flyktingar det finns i världen, för det är ändå inte Sveriges, Norges, Finlands eller något annat lands ansvar.

Syrien är inte vårt problem överhuvudtaget. Jag är så jävla less på den där åsikten som har blivit PK, att vår lilla befolkning på nio miljoner, av någon egendomlig anledning ska vara skyldig att lösa hela världens problem. Det är dags att vi tänker på oss själva nu. 
    Du vet lika väl som jag att det går att få de flesta lösningar att låta bra, oavsett om de är bra eller dåliga lösningar, men i vissa lägen måste man helt enkelt gå mer på magkänsla än enbart på ideologi och siffror.

I en globaliserad värld är det självklart inte enbart Sveriges problem att vi lever i en värld som på goda vägar är lika instabil som den var innan världskrigen. Men det blir allas problem när vi lever i en värld där alla skyller ifrån sig, trots att alla värnar om ansvar.

Jag tänker inte faktiskt inte enbart i siffror, till skillnad ifrån dig. Vi måste hålla oss till verkligheten, kämpa vidare för mänskilga rättigheter, acceptera att livet suger för de flesta här på jorden och bekämpa lycksökare som t ex dig...
  • MrFahrenheit

Att tråden har tappat glöden efter alltför många onödiga & dassiga inlägg betyder inte att den är död, det betyder inte att den har fått slut på dåliga dåliga idéer, det betyder enbart att den har blivit förargad och nåt till botten...

"Take your lonesome soul to the place I hear
    where your freedom comes and nobody cares
    Lead your woes away they're only here if you stay, down here

Down here they say there's a game to play
    There's a place to go where you learn how to pray
    No one seems to care but they'll give you a stare down here"

• MrFahrenheit
    sjuttiofemman skrev 2014-12-29 21:16:47 följande:

Så här resonerar Sd och dess sympatisörer:

En jäkligt bra beskrivning, rent ut sagt, här nere...
  • MrFahrenheit
    nihka skrev 2014-12-30 14:15:11 följande:
    Nej, jag fattar det inte heller. BS är en skam till och med för SD. Aldrig att han kommer få ha kvar posten som andre vice talman.
    Alla som värnar om praxis och samtidigt ifrångår den, enbart för egen vinnings skull, har förbrukat sitt förtroende gentemot alla andra som har följt praxis ifrån början. Så nej, BS eller någon annan inom SD kommer inte att väljas in igen som vice talman "enligt praxis", för praxis gäller enbart för dem som följer den och inga andra...
  • MrFahrenheit
    Gert skrev 2014-12-30 18:46:34 följande:

Majoritet av alliansväljare är för SD-samarbete och bland de rödgröna väljarna växer även stödet till SD.

www.svt.se/nyheter/sverige/majoritet-bland-alliansvaljare-ar-for-sd-samarbete

Jaha, vad säger ni SD-hatare om detta?

Vi säger som det är, helt enkelt. Genom att bemöta varandra med respekt istället för förakt, trots att SD och smyg-högern gör allt för att bekämpa verkligheten som den egentligen ser ut.

Jag hatar inte SD men jag köper inte att de har mer att komma med till mina barn som rimligtvis borde få ha samma möjligheter till utbildning som jag hade som exempel...
  • MrFahrenheit
    Gert skrev 2014-12-30 19:17:30 följande:
    Tänk när det går upp för dig och alla andra SD-hatare att ca 30% av befolkningen har samma åsikter som SD, må de vara nazistiska/fascistiska/rasistiska. 
    Ingen bygger framgång utav enbart hat. Man  bygger framgång på antingen  förståelse eller okunskap...
  • MrFahrenheit
    Philipsson skrev 2014-12-30 10:01:20 följande:
    Jo, ungefär som när Moderaternas Tomas Tobé, homosexuell, överhuvudtaget inte klandras i media, trots att han skaffade barn via surrogatmoder i USA, en handling som i Sverige är förbjuden. Vad sänder det för signaler?

Det är så "normaliseringsprocessen" fungerar.
    Nej, det är enbart så här föraktet gentemot andra låter.

Att förakta utan att ens försöka förstå sig på andras syn på livet samt allas rättigheter att göra dessa val, det är den vägen vi är på god väg att riva ned om man tycker som såna som dig...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?