• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • oOOo  oOOo
    effemgea skrev 2013-12-16 21:28:35 följande:
    Finns inget som är mer utmärkande för sektmedlemmar att de tror att det finns en sanning som hemlighålls för folket - men som de själva har avslöjat. Och om bara sanningen skulle uppenbaras för alla så skulle alla bli fria.

Titta på Gudasänd, i det lilla - han har avslöjat att det är solen som kretsar kring jorden - och han motarbetas av etablissemanget. Eller på SD, sanningen förtigs av politiker och gammelmedia, men Ekeroth har upplåtit ett utrymme på nätet, avpixlat, där den oförfalskade sanningen får sägas. Och PK-samhället darrar av skräck inför Gudasänds eller SD:s avslöjanden.

Det var likadant för 40 år sedan, men då var det vänsterrevolutionärer som skådade sanningen medan folket lät sig indoktrineras.

Inget nytt under solen - som Gudasänd förmodligen inte skulle säga.
    Eller antiSD som inbillar sig att SD kör med dold agenda och inte talar om vad de vill i sitt partiprogram  
  • themia
    effemgea skrev 2013-12-16 21:28:35 följande:
    Finns inget som är mer utmärkande för sektmedlemmar att de tror att det finns en sanning som hemlighålls för folket - men som de själva har avslöjat. Och om bara sanningen skulle uppenbaras för alla så skulle alla bli fria.

Titta på Gudasänd, i det lilla - han har avslöjat att det är solen som kretsar kring jorden - och han motarbetas av etablissemanget. Eller på SD, sanningen förtigs av politiker och gammelmedia, men Ekeroth har upplåtit ett utrymme på nätet, avpixlat, där den oförfalskade sanningen får sägas. Och PK-samhället darrar av skräck inför Gudasänds eller SD:s avslöjanden.

Det var likadant för 40 år sedan, men då var det vänsterrevolutionärer som skådade sanningen medan folket lät sig indoktrineras.

Inget nytt under solen - som Gudasänd förmodligen inte skulle säga.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • themia
    ubåt skrev 2013-12-16 18:31:22 följande:
    Tja, vi kan väl börja med DN-annonsen som Svenskt Näringsliv lade ut förra veckan som ett svar på Arnstberg och Sandelins annons som det var så jäkla mycket tjafs om - där alltså Svenskt Näringsliv ljuger eller handskas vårdslöst med sanningen - vilket påvisas av Tino Sanandaji. Se bifogad länk:

www.tino.us/2013/12/fores-och-svensk-naringsl.../

Arnstberg & Sandelins annons har mött massiv kritik. Bara det fakutm att DN tog in annonsen har utlöst protester. Senast Jan Helin igår. Dock har man inte kunnat peka på några faktafel. Intressant och symptomatiskt när det gäller förespråkarna av en oförändrad politik på området.
    Och vilken var nu "sanningen" som inte fick uttalas? 

Eller handlar de om att du blir frustrerad av att dina "sanningar" ifrågasätts? Jobbigt läge, men det är så den fria debatten fungerar.
    Men fri debatt är kanske inte SD:s bästa gren.

Väntar fortfarande på den hemliga "sanningen"
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • UPPERCASE

Ah FL är sig likt, tack Velouria det går bra att anklaga någon annan för att diskutera som en tolvåring. När man vände sammasak till dig så hoppade du på anmälningsknappen.

Don't make me use UPPERCASE.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Velouria skrev 2013-12-16 19:35:41 följande:
    Måste bara tillägga att det blir svårt att framföra kritik mot SD UTAN att hänvisa till rasism. Det är liksom ganska omöjligt....
    Mother cake
    Jag menar inte kritik mot SD utan kritik mot den svenska invandringspolitiken - som inte går åt "öppna gränser"-hållet.

Nihka påstår att den frågan besvarats, jag håller inte med.
  • UPPERCASE
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-16 23:30:07 följande:
    Jag menar inte kritik mot SD utan kritik mot den svenska invandringspolitiken - som inte går åt "öppna gränser"-hållet.

Nihka påstår att den frågan besvarats, jag håller inte med.
    Instämmer.
  • ubåt
    themia skrev 2013-12-16 22:38:15 följande:
    Och vilken var nu "sanningen" som inte fick uttalas? 

Eller handlar de om att du blir frustrerad av att dina "sanningar" ifrågasätts? Jobbigt läge, men det är så den fria debatten fungerar.
    Men fri debatt är kanske inte SD:s bästa gren.

Väntar fortfarande på den hemliga "sanningen"
    Måste jag skriva ut det i klartext….?

Arnstberg och Sandelin kommer ut med en bok som är extremt aktuell. Den recenseras inte någonstans. Till slut betalar en av författarna för en annons i Dagens Nyheter.
    Boken innehåller fakta och det blir ett jävla liv. Demonstrationståg anordnas, s.k. antirasister blåser topplocket och boken benämns rasistisk. Peter Wolodarski på DN anklagas för att gå rasisternas ärenden. Beröringsskräcken är total.

Då får Svenskt Näringsliv (som ju t.ex. har nytta av all billig arbetskraft som kan tänkas komma till Sverige) tillsammans med Fores som är Centerns tankesmedja, för sig att sätta in en egen annons i DN som sjunger invandringens lov.
    Annonsen får naturligtvis väldigt positiva kommentarer, även om de drunknar en del i Slaskpressens outande av "
    hatsajt"-bloggande SD-politiker och dagen därpå när man ställer privatpersoner av okänd politisk hemvist vid skampålen. (Inom parentes ett grepp som med rätta ses på med avsky av vissa skribenter i media - och faktiskt fick en 66-årig gråsosse att bestämma sig för att rösta på SD nästa gång).

Svenskt Näringslivs annons avslöjas genast av den svensk-kurdiske nationalekonomen Tino Sanandaji som varandes full av faktafel, skamligt vilseledande och fullproppad med faktafel.

www.tino.us/2013/12/fores-och-svensk-naringslivs-oarliga-i-dn-annons/

Idag hörs för första gången lite kritik mot dom som gapat högt om rasism och främlingsfientlighet över annonsen, men för övrigt har det varit väldigt tyst: 
    www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/johanhakelius/article18029121.ab

Således - när det kommer ut en bok fylld av fakta angående invandringen och dess kostnader, tigs den ihjäl. När DN tar in en annons för boken 9 månader efter boken kom ut blir det ett herrans liv och det kan ju inte råda något tvivel om varför. Eventuella kritiker av den förda invandringspolitiken skall tystas och om dom inte håller tyst skall dom brännmärkas. Vad som helst, bara dom håller käften. Lögnen måste till varje pris försvaras eftersom sanningen är lögnens och statens största fiende.

Blev det klarare nu?
  • UPPERCASE
    ubåt skrev 2013-12-17 00:13:26 följande:
    Idag hörs för första gången lite kritik mot dom som gapat högt om rasism och främlingsfientlighet över annonsen, men för övrigt har det varit väldigt tyst: 
    www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/johanh...
    Jaså Johan Hakelius (även kallad Hakkors i Aftonbladets lokaler) den gamla rasisten skriver lovord å nazisternas vägnar.  :-P

Seriöst dock det är faktiskt den första krönika jag läser i Aftonbladet som har en sund och nyanserad bild av verkligheten. 
  • sjuttiofemman
    UPPERCASE skrev 2013-12-16 21:41:42 följande:
    Vad är nedsättande med kvinnor i burka? Det är ju du som drar den slutsatsen. Vad han säger får stå för honom men senast jag tittade i uppslagsverket så var inte kvinnor i burka en etnicitet eller ett folkslag så att det skulle vara rasistiskt är högst är ett riktigt redneck uttalande.

Nej det är inte att jämföra med uteslutning, vad har att hålla i ett järnrör på ett kort med rasism att göra? Vad jag vet så gjorde han aldrig några uttalanden och eftersom media inte spunnit vidare på det (För du skulle tro att aftonbladet eller expressen skulle släppt det om det fanns något att hugga på där?) så finns det helt enkelt inte belägg för något annat.

Vad som är nedsättande med kvinnor i burka? Absolut ingenting men om du läser mitt inlägg igen så förstår du poängen.

Du är rolig du. Och jobbar panikslaget för att förminska betydelsen av att en av sd's högsta politiker springer runt på fyllan med järnrör och blir FILMAD när han pratar nedsättande mot en invandrare och en kvinna som reagerar på Ekroths översitteri och rasism.

Ta och läs på om de här händelserna, googla på järnrör och Sd så lär du hitta all relevant info. Det finns mycket av ekeroths förehavanden på interasistmen.se också. Med screenshots (dvs bevis) från olika platser på internet där Sd yttrar sin rasism.
  • UPPERCASE
    sjuttiofemman skrev 2013-12-17 00:44:00 följande:

Vad som är nedsättande med kvinnor i burka? Absolut ingenting men om du läser mitt inlägg igen så förstår du poängen.

Du är rolig du. Och jobbar panikslaget för att förminska betydelsen av att en av sd's högsta politiker springer runt på fyllan med järnrör och blir FILMAD när han pratar nedsättande mot en invandrare och en kvinna som reagerar på Ekroths översitteri och rasism.

Ta och läs på om de här händelserna, googla på järnrör och Sd så lär du hitta all relevant info. Det finns mycket av ekeroths förehavanden på interasistmen.se också. Med screenshots (dvs bevis) från olika platser på internet där Sd yttrar sin rasism.
    Nej jag kan tillskillnad från dig inte se poänger som inte finns. Precis som SDs partiprogram inte innefattar att sätta upp nya koncentrationsläger med tillhörande gaskammare så vitt jag förstått den, men det är precis vad du och dina lakejer hävdar.

Som jag skrev vad Ekeroth sagt eller inte sagt är inte mitt problem, Jag tror inte han sagt flaska faktiskt att länka till en av vänsterns propagandasidor är inget som helst bevis. Screenshots när Ekeroth säger saker med ett järnrör i hand? lol 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?