• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • effemgea
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-17 14:52:17 följande:
    SD är inte problemet och inte lösningen, nej. Inte heller krävs att något annat parti inkorporerar SD:s politik i sin egen. Däremot skulle jag önska att det var högre i tak i den politiska debatten även när invandringsrelaterade frågor stod på tapeten. Som det är nu ska man allra minst stödja den nuvarande politiken, eller också förespråka en ännu mer generös invandringspolitik, men tar man minsta steg åt andra hållet är det någon som drar fram rasistkortet eller börjar orera om "fiske i grumliga vatten" och sen är saken så att säga biff. Sen kan man luta sig hur mycket som helst mot att det visst går att debattera på "kommunal verksamhetsnivå" och så vidare - det hjälper inte mycket, då de allra flesta av oss sällan eller aldrig deltar i debatter på kommunal verksamhetsnivå.

Vidare, om det som du, FMGA, säger stämmer, dvs att det är väldigt få som ser SD som grundproblemet, varför är vissa av er då så besatta av att kasta skit på dem och deras väljare varhelst det bara går? Jag förstår inte det, speciellt som ju SD allt som oftast lyckas göra bort sig alldeles utmärkt utan er "hjälp".
    Tja, jag kan ju bara svara för mig själv.

Visst, SD gör bort sig hela tiden - något som väl är mycket tydligt för de allra flesta - men de allra flesta är inte alla. Jag tycker inte att rasismen ska fp stå obesvarad även om det är få som inte genomskådar den.

Tror du att det skulle bli så mycket mindre SD-dravel här på FL om jag och några andra som brukar ägna lite tid åt att besvara dumheterna slutade. Det tror inte jag, tvärtom.

Men jag kan tycka att det är helt sjukt att så gott som varenda tråd på politiska forumet handlar om SD. Inte bara sjukt - utan absurt och världen sedd genom en skrattspegel.

Så låt mig ta ett exempel. Säg att jag skulle starta en tråd med rubriken "PK-kritik" av invandringspolitiken. Det vill säga kritiska synpunkter från oss som inte är sverigedemokrater - hur länge tror du att det skulle dröja innan  något av SD-klustren som frekventerar FL skulle hoppa in  och dra ner tråden till SD-nivå?

Jag vet att du inte gillar liknelsen - men för mig är sverigedemokraten här på FL som ett skrikigt barn som hela tiden pockar på uppmärksamhet. Och av någon märklig anledning har man en tendens att prata om barnet även när det är tyst för några ögonblick.

Självklart kan det också vara på det viset att det är lättare att prata om ett symtom en sjukdomen själv. Och det som är lite roligt kan vara tanken på att det som kan ses som en enad pk-front skulle kunna upplösas i ett antal politiska gräl avseende invandringspolitiken om vi inte hade SD som en mycket lättprickad måltavla.
  • themia

Wow, vilken ära att bli inräknad alla dessa sanningens vapendragare.Cool

Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • effemgea
    themia skrev 2013-12-17 17:18:53 följande:
    Ja, en ganska intressant blandning av åsikter.

Är det du som är miljöpartistenÄpple
  • Thomas Mattsson

Här svarar Sverigedemokraterna på lögnerna ifrån Svenskt Näringsliv som DN publicerade som svar till den sk "rasistannonsen"

Den stalinistiska hatblaskan DN vägrade dock att publicera denna replik där sanningen om svensk massinvandringspolitik blottläggs.

Så då får väl ni blodröda floskelmaskiner här på FL läsa på lite istället

sverigedemokraterna.se/wp-content/uploads/2013/12/DN-annons-inv.pdf

• UPPERCASE
    sjuttiofemman skrev 2013-12-17 07:54:57 följande:
    Inte säkert att det är Sd politiker som står bakom materialet, det har jag inte påstått. Läs igen, läs rätt. Nej du anser säkert inte att avpixlat är rasistiskt. Det gör dock alla med utbildning högre än grundskolan. Eller de som står för samma intoleranta ideologi som sajten.

Du kommer ingenstans med så omogna argument. Och framförallt för du ingen talan bland alla "bildade"; bla inte min. Intolerant? Det dummaste jag hört, gillar du inte sidan håll dig borta därifrån och sluta försök hitta på tomma anledningar till "varför SD är rasistiskt". Du har som sagt inte kommit med en enda saklig anledning utan drar upp kommentarer som du senare påstår att du inte menade SD politiker skrivit. Var konsekvent och skärp din retorik om du åtminstone ska låtsas utbildad.
    Don't make me use UPPERCASE.
  • Thomas Mattsson
    themia skrev 2013-12-17 17:18:53 följande:
    Du är åsiktsregistrerad som Miljöpartist(flyktingextremist)

Innan researchgruppen har fått igenom din avstängning så skulle jag vilja ställa en fråga till dig, du är ju företrädare av Sveriges i särklass mest extremistiska (och roligaste) parti och det har visat sig att en av dina högt uppsatta partikamrater nu förespråkar rösträtt i svenska kommun-val för illegala invandrare avpixlat.info/2013/12/17/miljopartist-vill-ha-rostratt-for-illegala-invandrare/

Det är ju såklart ett helt vansinnigt förslag som inget av dom normala partierna ens skulle kommit på under stark alkoholpåverkan men det är inga konstigheter då det kommer ifrån det drogliberala och chem-trails-fientliga MP.

Men det jag undrar är, ni som är riktiga verklighetsromantiserande visionärer -  varför ska bara illegala invandrare boendes i Sverige få rösträtt? Är det inte mer humant och visionärt om hela Afrika och Mellanöstern också får vara med och besluta om Svensk politik, dom kunde ju poströsta i så fall?

Ni gröna står väl upp för alla människors lika värde?
  • Lejonmamman01
    Thomas Mattsson skrev 2013-12-17 18:59:29 följande:
    Du är åsiktsregistrerad som Miljöpartist(flyktingextremist)

Innan researchgruppen har fått igenom din avstängning så skulle jag vilja ställa en fråga till dig, du är ju företrädare av Sveriges i särklass mest extremistiska (och roligaste) parti och det har visat sig att en av dina högt uppsatta partikamrater nu förespråkar rösträtt i svenska kommun-val för illegala invandrare avpixlat.info/2013/12/17/miljopartist-vill-ha.../

Det är ju såklart ett helt vansinnigt förslag som inget av dom normala partierna ens skulle kommit på under stark alkoholpåverkan men det är inga konstigheter då det kommer ifrån det drogliberala och chem-trails-fientliga MP.

Men det jag undrar är, ni som är riktiga verklighetsromantiserande visionärer -  varför ska bara illegala invandrare boendes i Sverige få rösträtt? Är det inte mer humant och visionärt om hela Afrika och Mellanöstern också får vara med och besluta om Svensk politik, dom kunde ju poströsta i så fall?

Ni gröna står väl upp för alla människors lika värde?
    Du fångar stämningarna på pricken! 
  • sjuttiofemman
    Thomas Mattsson skrev 2013-12-17 16:56:20 följande:
    Har nu tillsammans med Researchgruppen gått igenom tråden och resultatet är oroväckande, vi har påträffat vänsterextremister, flyktingvurmare, kommunister, näthatare, lögnare, miljöpartister, bolsjeviker och diverse bidragsförsörjda demokratihatande anarkister.

Åsiktsregistrerade rödingar och extremister listas nedan:

nihka

sjuttiofemman

effemgea

themia

Velouria

Ermenegildo 

Digestive

Nu är det upp till Familjeliv att vidta åtgärder emot dessa propagandaspridande quislingar och kollaboratörer, med tanke på graden av åsiktsavvikelse i förhållande till majoritetsbefolkningen så har vi väldigt svårt att se att någon annan disciplinåtgärd än permanent IP-block kommer att vara aktuell.

De kontroversiella rödingarnas arbetsgivare är meddelade och diskussioner med AFA och RF pågår löpande  om eventuella utomparlamentariska bestraffningar ska tilldelas de berörda och åsiktsavvikande nätextremisterna.

På tiden att det rensas upp bland det medlöpande slöddret här.

Vill du ha mitt mobilnummer också så du kan ringa och hota mig precis som ni högerextrema brukar göra med oliktänkande?
  • Thomas Mattsson
    sjuttiofemman skrev 2013-12-17 19:08:12 följande:

Vill du ha mitt mobilnummer också så du kan ringa och hota mig precis som ni högerextrema brukar göra med oliktänkande?
    Ditt namn, telefonnummer och adress har vi redan.

Vi på Expressen och Researchgruppen utnyttjade bara en lucka i systemet, aaaaaabsoooluuut inget olagligt.
  • sjuttiofemman
    UPPERCASE skrev 2013-12-17 18:49:29 följande:
    Du kommer ingenstans med så omogna argument. Och framförallt för du ingen talan bland alla "bildade"; bla inte min. Intolerant? Det dummaste jag hört, gillar du inte sidan håll dig borta därifrån och sluta försök hitta på tomma anledningar till "varför SD är rasistiskt". Du har som sagt inte kommit med en enda saklig anledning utan drar upp kommentarer som du senare påstår att du inte menade SD politiker skrivit. Var konsekvent och skärp din retorik om du åtminstone ska låtsas utbildad.

Så du menar på fullaste allvar att avpixlat inte är rasistiskt? Kent Ekeroths inblandning på den bloggen är bevisad, annars skulle han inte ha blivit upptaxerad. Eller kanske är det just därför du inte tycker att avpixlat är rasistisk? Visst är det så..allt för att bedyra din fuhrers oskuld.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?