Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2014-05-09 13:24:50 följande:

Nej det tycker jag inte.
    Klart du inte gör. Du tycker att en liten minoritet av smyg- *host harkel* fascister ska få styra majoriteten, och bestämma vad som är okey eller inte för dem. Du vill ha en minoritetsdiktatur. Grattis!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-05-09 23:03:35 följande:
    Alla människor har rätt till sin egen åsikt, utan tvång.
    I Sverige dömer vi människor efter deras gärningar, inte för vad de tycker och tänker.

Att lära sig sitt nya hemlands språk, är ett av de bästa sätten för att assimileras.
    Jag förstår inte ens hur människor kan tycka det är en dålig idé.
    Undrar jag också varje gång jag hör en skåning i Stockholm.
  • Dorian Ertymexx
    Naiw skrev 2014-05-10 11:57:37 följande:
    Sägs det i riksdagen så låter det väldigt märkligt, jag vet dock inte vad du pratar om och är heller inte insatt i deras politik.

Däremot undrar jag hur ett parti kan vara korkat nog att bedriva en annan politik än den de sammanfattar i sitt partiprogram. Det finns liksom ingen poäng eftersom en väljare som anser sig bedragen inte kommer ställa sig bakom partiet.
    PK. SD vill locka väljare och inte skrämma bort folk. Så de säger en sak i sina skrifter, och på sina möten, och en annan när de tror att bara deras egna lyssnar. Det är ironiskt att SD-folk anklagar andra för att vara PK, när inga är så PK-hysteriska som SD själva...
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-05-10 12:40:34 följande:

" target="_blank">

Jag är sjukt imponerad över Dibranis självbehärskning här. Jag hade haft svårt att kontrollera mina ord om jag varit honom. Och för att förekomma vissa här, nej jag hade självklart inte gått till fysiskt angrepp. (vissa vill gärna framställa mig som vänsterextremist och en massa annat).

Retoriken som Sd använder påminner starkt om det nazistiska Nordiska Rikspartiet på 80-talet (går att lyssna på dokumentär om dem här: sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=... om man nu står ut med vänsterpartist-mijöpartist media konspirationen som vissa hävdar finns i sverige) som antydde att de stödde våldsangrepp på vänstersympatisörer och kunde på så sätt svära sig fria från ansvar. På samma sätt uttalar sig Sd idag när de med ovanstående uttalanden smörjer sina kärnväljare och samtidigt faktiskt hetsar dessa då vissa personer inte behöver speciellt mycket för att låta hatet övergå i handling vilket vi fick svart på vitt i Uppdrag Gransknings inslag om nazistiska SMR.

Det här är essensen i varför Sd måste motarbetas och att man inte kan lita på det partiet.

För övrigt har Richard Jomshof blivit dömd för hets mot folkgrupp när han uttalade sig om att det ligger djupt rotat i islams kultur att våldta kvinnor som straff. Väntar med spänning på den uteslutning ur partiet i enlighet med den nolltolerans mot rasism de säger sig ha. Fast vi har sett gång på gång hur sverigedemokrater kommer undan uteslutning med en varning som sannolikt omvandlas till ryggdunk när kamerorna stängs av.
    Notera dock hur Björn Söder totalt duckar den faktiska frågeställningen: om SD nu vurmar för vården och de äldre, varför vill de sänka skatterna istället för att använda samma pengar till att satsa på just vård och äldrevård?
  • Dorian Ertymexx
    Rataxes skrev 2014-05-10 18:57:04 följande:

Gör så, vi andra vet att alla diktatorer tyckt att de sagt sanningen. Av någon anledning är det inte så populärt bland vänsterns anhang att bli påminda om deras idolers massmördande.
    Inte bland liberaler heller. Eller bland extremhögern. Det blir ett jädra liv när man påminner SD-fansen om att partiet delar rötter med Hitler. Många offerkoftor blir det...
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-05-10 19:37:03 följande:
    Hur skulle världen se ut om vi inte ställde människor mot varandra?

Du menar att utländska medborgare ska ha samma rätt till svenskt socialbidrag som svenskar?
    Eller att en läkare och en städare ska ha samma lön?

Precisera tack.
    Ja, varför inte?
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-05-10 20:50:43 följande:
    Ok nu tittade jag. Och Björn Söder var klok som vanligt. Den andra tomten ger jag noll och inget för. Vem är han att stå och tala om för etniska svenskar att vi är invandrade? Är han felvaggad eller? Åk till valfritt land i världen och kränk ursprungsbefolkningen där får du se vad de tycker. Min släkt har bott i Stockholm i minst 800 år och ja, vi är svenskare än en somalier/syrier/gambian som precis klivit av planet. Att påstå något annat är en skymf.
    Och SD vill inte "kasta ut alla invandrare" utan minska invandringen.
    Ehheh, "klok" som i "han svarade inte på den relevanta frågan, för han visste att han inte kunde vinna den striden, utan istället skrek "KRÄNGCKHT!!!!" på sannt SD-manér och stormade iväg. Mer fjortigt än klokt skulle jag säga.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-05-10 21:20:51 följande:

Om din släkt har funnits i Sverige i 800 år så invandrade de till landet för 800 år sedan. Det var vad "tomten" sa.
    Sen tog sig Björn Söder rätten att återigen definiera vem som är svensk endast baserat på hudfärgen.

Har någon påstått att du är mindre svensk än en nyanländ? Suck det är inte vad detta handlar om.

Björn söder blev ytterst kränkt över att en person som talar klockren svenska, är riksdagspolitiker men har utländskt ursprung och informerade Björn Söder om att vi alla har invandrat nån gång.
    Varför blir man kränkt över en sån sak?
    Han har kort stubin, men främst tror jag det var ett sätt att fly från det mycket hårdare angreppet: om han och SD vurmar för vården, varför röstar de för jobbskatteavdrag istället för att yrka på att pengarna går till just vården? Det har Björn inget bra svar på. Han kunde inte vinna den debatten, så det blev den sedvanliga offerkoftan i ett patetiskt försök att ducka.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-05-10 21:55:50 följande:
    Min släkt har bott här längre än så men vid 1200-talet blev folkbokföringen mer pålitlig.
    Jag uppfattar inte att han blev ytterst kränkt. Däremot förstår jag hans trötthet när ytterligare en invandrare talar om för svenskar att vi knappt existerar. Han är inte den första.
    Med ditt tankesätt existerar varken kurder, somalier, amerikaner eller schweizare då heller? Alla är ju bara invandrare av olika grad. Då vill jag sluta betala skatt i Sverige om vi som nation knappt existerar.
    Ehm, ja? Det är ju precis så det är! ALLA har invandrat någon gång någonstans ifrån. Möjligen vissa stammar från Kalahari, som kanske levt där så länge som vi varit Homo Sapiens Sapiens, men inte ens det är bekräftat.

Du betalar skatt till samhället, staten. Inte till nationen. Du vet det va?
  • Dorian Ertymexx
    Naiw skrev 2014-05-10 22:08:51 följande:
    Är det?

Vad som lockar mig att rösta på SD är närmast att de verkar ha en någorlunda sund inblick i ekonomi och definitivt deras motstånd mot EU.

Iövrigt tycker jag det är tidslöseri att försöka argumentera med dig, du är inte mentalt mogen.
    *skrattar så att jag kiknar* Du är fan för rolig du! Skrattande

Ett litet tips, fråga statsvetare och nationalekonomer. Var beredd på väldigt rynkade pannor och bekymrade blickar dock - SDs "ekonomiska politik" är så tvärsågad att femåringar fattar hur fel de har.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?