Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

maria diaz skrev 2014-05-01 10:32:11 följande:
    Sitter och lyssnar på Charlotte Perelli och Eric Saade om deras gripande berättelser från flyktingläger i Afrika.

Jag blir allt mer övertygad om att hjälp till människor i nöd skall ske på plats i krisens närområde.
    Det tar alldeles för mycket resurser att bedriva flyktinghjälp i Sverige.
    Och varför tror du att det är billigare att hjälpa där än här?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-05-01 15:01:19 följande:
    Jo, men det börjar märkas nu i många skolor, och att många kommuner tvingas höja skatten.
    För att inte tala om försvaret som under 15 år tvingats klara sig på mindre och mindre pengar.

Och det beror på a) taskig ekonomisk politik driven av Alliansen och tidigare S, eller b) på invandringen?

Jag ska vara snäll och ge en hint - det är inte b).

• Dorian Ertymexx
    Tonårsmamman1 skrev 2014-05-01 21:27:00 följande:
    Ja, och det beror ju på att Alliansen tillsammans med SD har genomfört ett antal jobbskatteavdrag.
    Nejnej, sänkta skatter påverkar inte statens tillgång till pengar aaaalls, det är BARA invandrare som påverkar detta, vet du väl!! Drömmer
  • Dorian Ertymexx
    Tonårsmamman1 skrev 2014-05-01 21:45:29 följande:
    Förlåt, jag måste börja lyssna lite mer noga på SD så jag inte missuppfattar saker Flört
    Sätt på dig foliehatten och läs Bat Ye'ors texter, så kommer Sanningen att sänka sig över dig. :-P
  • Dorian Ertymexx
    Arbitration skrev 2014-05-01 22:03:27 följande:
    Det är en kombination och det är konstigt att ni inte kan inse det.

Skatt är en inkomst.
    Integration (läs invandring) en utgift.

Det är ingen som någonsin påstått att integrationskostnader är anledningen att det dras ner på olika områden.
    Men man behöver inte vara ekonom för att inse att om man vill lägga mer pengar på andra utgiftsposter så som vård och skola så behöver man skära i tex integrationskostnader.

Hur ni sedan kan få det till att man anser invandringen ensamt står för alla utgifter vet jag inte, förmodligen brist på utgifter.
    Påstår man att invandringen kostar 267 miljarder så menar man att den står för alla utgifter, ja.

Man SKÄR i integrationskostnaderna, rätt rejällt dessutom.
  • Dorian Ertymexx
    Tonårsmamman1 skrev 2014-05-01 22:54:43 följande:
    Ingen kan/vill svara på det. Men du tror alltså att SD ställer sig bakom Alliansens ekonomiska prioriteringar?
    Jag trodde de ville minska invandringens kostnader.
    Och hjälpa pensionärerna. Ändå röstar de på Alliansens politik, fast det leder till det motsatta. Men men.
  • Dorian Ertymexx
    Politisk härdsmälta skrev 2014-05-03 12:54:53 följande:
    Vidskepliga, intellektuell nivå, sverigedemokratiska oförståndet, toksekten, när vi nu pratar om att trampa på andra som du beskrev det.

Du tycker inte att det skar sig i alla fall lite där?
    Det är skärning, ja, men samtidigt kan jag förstå att orken att försöka vara belevad och saklig tar slut med alla idiotinlägg från SD-fansen om "rödingar", "homosexuella" och andra kraftuttryck (som om att vara vänster eller homosexuell ens var en dålig sak).
  • Dorian Ertymexx

Grabbarna som "can do no wrong" enligt SD-fansen. Klart, om man håller med i dessa homofoba, rasistiska uttalanden så är det ju inte så kontroversiellt va...

Vi vet Bylund...Jäkligt tröttsamt är det!

• Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-05-03 17:58:01 följande:
    Hon sa ju att Alliansen tillsammans med SD har genomfört ett antal jobbskatteavdrag. Att SD röstade emot den sista ändrar ju inte att de var med och röstade igenom samtliga övriga.
    Meh, nu är du sådär dum och räknar på vad SD gjorde igår, det är ju BARA det som de gör idag, officiellt, på deras finast omskrivna texter, som räknas!! :-P
  • Dorian Ertymexx
    FDFMGA skrev 2014-05-03 19:04:03 följande:
    Mm, tror det är mänskligt att reagera så, om än inte särskilt rationellt.

Förutom invandringen är väl SD:s tydligaste fokus feminismen och MP.

Min gissning är att MP kommer att göra sitt bästa val någonsin i höst, till viss del tack vara skränet från SD-anhängare.

Vi resonerar ju som sagt inte alltid helt rationellt - MP blir ju varken sämre eller bättre av att SD har utsett dem till partiets motpol, men jag är övertygad om att de vinner sympatier.
    Jag undrar varför MP just blev deras nya motpol, tidigare var det ju "vänstern", med S och V. Min spontana gissning är att SD förbereder sig för ett kappvändande här, i sann 1984-anda, utifall att vänstern vinner valet. De vill inte fjärma sig från alliansen, som de ju mest känner sig nära, men samtidigt är det ju mumsigt med makt, även om man måste dela den med vänstern. Då är det ju bra att vara förberedd på att, som Storebror, kunna säga att "vi har alltid varit vänner med vänstern, och alltid i krig med MP!" (för en fiende behöver de alltid)
Svar på tråden Varför hatar folk SD?