Inlägg från: Jeaninne |Visa alla inlägg
  • Jeaninne

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-07-27 10:13:43 följande:

Sen verkar ju inte Dorian ha fattat skillnaden mellan medelklass och överklass. En som tillhör överklassen föds ju rik, vilket inte gäller medelklassbarn.

Problemet med feta löner/arvoden till poiltiker, är att politiker som förspråkar ekonomisk jämlikhet,när de väljs in i Riksdagen, i regel direkt gör en klassresa uppåt (bortsett då från idealister som Branting & Palme, som ju tillhörde överklassen, men representerade sossarna). Helt plötsligt tillhör de inte längre den klass vars folk såg till att de blev invalda! För borgerliga politiker innebär inte detta nåt "problem" medan det för vänsterpolitiker gör att deras trovärdighet kan ifrågasättas.

Jo. Jag kommer ihåg vilket himla liv det blev när det kom ut, att Tony Blair - under hans tid som statsminister - gick i fina, dyra privatskolor... (Jag bodde i England då.) Samtidigt hade det aldrig gått att garantera barnens säkerhet i statliga skolor, som ofta är väldigt slummiga i England eftersom alla som kan väljer en privatskola.
  • Jeaninne
    Jeaninne skrev 2014-07-27 11:07:11 följande:
    Jo. Jag kommer ihåg vilket himla liv det blev när det kom ut, att Tony Blair - under hans tid som statsminister - gick i fina, dyra privatskolor... (Jag bodde i England då.) Samtidigt hade det aldrig gått att garantera barnens säkerhet i statliga skolor, som ofta är väldigt slummiga i England eftersom alla som kan väljer en privatskola.
    Hans BARN gick där naturligtvis - inte han själv!
  • Jeaninne
    Philipsson skrev 2014-07-27 11:52:34 följande:

Och jag tänker inte ge mig in i någon diskussion gällande olika traditioners ursprung, även om jag antar att du känner till att de kristna högtiderna ju i grunden var hedniska högtider...
    De är en blandning av förkristet, kristet och folktro från vår långa allmogeperiod. Och alltihopa är lika viktigt att föra vidare - det är en del av vår särart.
  • Jeaninne
    Philipsson skrev 2014-07-27 11:52:34 följande:
    Fast uppfattningen att skolan ska vara icke-konfessionell har jag haft ända sedan jag själv gick i skolan, och då fanns inte ens Sd. Det är en principiellt viktig fråga: Skolan ska handla om kunskap, inte indoktrinering och firanden!

Det finns knappast nåt parti vars program tillfullo stämmer överens med vad man själv tycker. 

Jag håller i alla fall med Sd även i detta. Jag anser även att kristendomen behöver stärkas som en motvikt mot islam. För NEJ det sekulära samhället funkar inte som motvikt - inte för alla. Inte för alla som är andligt lagda och söker "något".
  • Jeaninne
    JohannaCamilla skrev 2014-07-28 21:38:42 följande:
    Det är tydligen något tok-tåg på gång nu där på Södermalm, massvis med psykiskt sjuka med regnbågsflaggor, löspenisar o MP-vimplar.

Är du med i tok-tåget?
    Så obehagligt. Kräks  Sådan tur att jag inte bor där längre!

Annan tanke: jag undrar hur mycket skattepengar som egentligen går dit..? Död
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-07-28 23:54:11 följande:

Tydligen är någon igång och anmäler mina svar till Suffering som tas bort.

Jag avvaktar lite, vill inte gärna motamäla eftersom min tes är att relativt få sverigedemokrater klarar av att debattera utan personangrepp och strålkärringsbeteende.

Ett litet svar borde ju vara tillåtet efter att jag kallats sinnessjuk, homosexuell, autist, långtidsarbetslös med mera.

Jag förstår inte varför en del sverigedemokrater är så fixerade vid homosex och kan inte komma på någon annan förklaring än att det måste handla om undertryckta drifter.

...men om du inte tycker att det är något fel att vara homosexuell, så borde du väl inte ta åt dig av det, eller..?
  • Jeaninne
    nihka skrev 2014-07-29 01:32:08 följande:
    Jaså du, "många många". Och du har förstås i vanlig ordning inte den minsta tillstymmelse till belägg för dina främlingsfientliga slutsatser. Din misstro mot mänsklighheten sträcker sig ju förstås också till "många, många" svenska medborgare som tydligen inte har förstånd att inte låta sig "luras" av PUT-sökande sol-och vårare. Finns det någon -  i ditt eget tycker då - "vettig" person mer än du själv?
    Jag känner t.o.m. några män personligen, som råkat illa ut med kvinnor ifrån i synnerhet Ryssland och Ukraina. Det var uppenbart att alltsammans var ett enda stort, uträknat lurendrejeri. Du måste medge att två år för bidragsgrytorna, fri tillgång till vårt utbildningssystem, studiemedel o.s.v. är väldigt litet..?

Sedan har det stått mycket i tidningarna om svenska kvinnor som hämtar yngre män i Gambia - och männen bara försvinner och blir omhändertagna av sina nätverk av svarta här i Sverige, i synnerhet i Stockholm. De bryr sig inte ens om att stanna två år hos kvinnan, utan föredrar att leva här illegalt bara hon har tagit honom genom tullen.

Kanske kan man tycka att den som köper kärlek och den som låter sig köpas - och sedan inte håller sin del av avtalet - är lika goda kålsupare båda två... Det bästa vore om det helt enkelt inte vore möjligt, inte vore tillåtet enligt lag. Utan att den svensk som vill gifta sig med någon utanför Schengenland, får flytta till det landet i så fall. Eller tredje land som vill ta emot dem. Kanske kunde man ha en regel om att de ska ha varit gifta och bott tillsammans i låt oss säga sju år, innan paret får flytta hit. Då skulle vi slippa mycket skit här.
  • Jeaninne
    MuppinCowboy skrev 2014-07-29 02:21:40 följande:
    Eller som det även står:

"Socialdemokraterna anses vara bästa parti i 15 av 25 politiska områden, Moderaterna 8,
    Miljöpartiet2,
    Sverigedemokraterna 1."

Områden som sjukvården, skolan, jobben, landets ekonomi och äldreomsorgen anses alla vara viktigare än just invandringsfrågan som kommer på 6:e plats, och alltså är det enda område som SD har störst förtroende i.

Kanske något att tänka på inför valet för de som röstar.

Sjukvården, skolan, jobben, landets ekonomi och äldreomsorgen - det är frågor som intresserar mig
    Fast Sd:s område påverkar ju precis allt annat. Det är invandringen som tar våra resurser, så att det inte blir tillräckligt mycket över för vården äldreomsorgen o.s.v.. Så vilka intresseområden man än har, så är det vettigt att rösta på Sd, för att börja strypa åt det som drar resurser i onödan.
  • Jeaninne
    nihka skrev 2014-07-29 01:57:12 följande:
    Det har de inte. Det är "nertystat". *ASG*
    StackarsMia skrev 2014-07-23 19:20:19 följande:
    Varför inte? Köttskatt är ju på tapeten, pinsamt nog.
    Vad är det för pinsamt med att vilja beskatta produktion som leder till merutgifter för samhället?

Fast kött är en råvara, som är naturlig för människan att äta, och väldigt näringstät. Rent kött är redan dyrt, skulle de lägga på en köttskatt också så skulle många barn aldrig få riktigt kött under sin uppväxt... utan bara korv, köttbullar etc. där det är uppblandat.
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-07-29 10:19:28 följande:
    Så bra. Inför dumhetsskatt på korv och köttbullar också. Då skulle vi inte bara minska miljöförstöringen utan också avlasta sjukvården.
    Jeaninne skrev 2014-07-29 09:56:57 följande:

Kanske kan man tycka att den som köper kärlek och den som låter sig köpas - och sedan inte håller sin del av avtalet - är lika goda kålsupare båda två... Det bästa vore om det helt enkelt inte vore möjligt, inte vore tillåtet enligt lag. Utan att den svensk som vill gifta sig med någon utanför Schengenland, får flytta till det landet i så fall. Eller tredje land som vill ta emot dem. Kanske kunde man ha en regel om att de ska ha varit gifta och bott tillsammans i låt oss säga sju år, innan paret får flytta hit. Då skulle vi slippa mycket skit här.

Detsamma borde kanske gälla i Sverige, med tanke på bostadsbristen i Stockholm etc. Alla som blir kära i någon som inte råkar vara mantalsskriven i Stockholm får ge upp bostad och karriär och flytta till personens hemkommun eller annan (exv norrländsk avfolkningskommen) som vill ta emot dem i 7 år innan de tillåts flytta tillbaks.

Ni SD:are värnar alltid om människans friheter och företräder verkligen ett öppet och humant samhälle.
    Gör dig inte dum.

Hur "humant" är det då, att tillåta att dessa lycksökare/lycksökerskor fortsätter att lura våra kärlekstörstande släktingar, vänner och grannar..? Vad tror du att det gör för självkänslan, när man inser att den man investerat all sin uppdämda förmåga till kärlek i... har fått tänka på någon annan för att få upp den? Och hela tiden bara haft målet i sikte, att få PUT här, leva på bidrag, och ta hit något yngre och snyggare från hemlandet som "anhöriginvandrare"..?

Jag vet fall där en man hela tiden varit trolovad med en flicka i hemlandet, samtidigt som han gjort en svenska sin kur, gift sig med henne och skilt sig igen. Med flickans och hennes familjs goda minne, för att hon ska få komma hit sedan och få ett bättre liv på bidrag än hon kan få i hemlandet.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?