Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Varför hatar folk SD?

monkees skrev 2017-04-21 08:24:47 följande:
    Känner inte till hur mycket same Börje Salming är! Har han renar? Jag tycker man ska fråga en same som har äkta sameblod i sina ådror huruvida hen är same eller svensk! Som jag uppfattat det så är samerna VÄLDIGT inne på detta med blodsband och att vara "renrasig" same är ngt som man är väldigt stolt över! En "halvsame" är inte renägare utan det är de äkta samerna som har den förmånen.

I den andra länken uttalar sig sametingsledarmoten Lars-Jonas Johansson?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    monkees skrev 2017-04-21 08:38:31 följande:
    *men förvisso kan jag ju ha fel och det i själva verket är så att samer ska man tycka synd om och ömka! Jag tycker den hållningen är OERHÖRT förnedrande.

Vad snackar du om? Ömka? Förnedrande? Diskussionen handlar om samer har rätt att betrakta sig som svenskar eller inte. 

• KillBill
    monkees skrev 2017-04-21 08:38:31 följande:
    *men förvisso kan jag ju ha fel och det i själva verket är så att samer ska man tycka synd om och ömka! Jag tycker den hållningen är OERHÖRT förnedrande.

Ser du på judar på samma sätt eller känner du dig bara förnedrad när en same betraktar sig som svensk?

• KillBill

Tidigare kunde vi läsa att SD i Luleå vill storsatsa på att utveckla den skånska landsbygden och norrbottningarna var allt annat än imponerade..

Nu har SD i Krokom lagt en motion om satsningar på tunnelbana. Valfläsket kommer tidigt i år! Vad tror ni att Krokoms drygt 2 000 innevånare tycker om detta?

• KillBill
    Tom Araya skrev 2017-06-07 21:30:25 följande:

Man kan fråga sig hur detta kommer sig...kan i alla fall diskuteras...

SD ökar kraftigt bland väljare med utländsk bakgrund

10,3 procent av kvinnor med utländsk bakgrund har störst sympati för Sverigedemokraterna. Det visar SCB:s partisympatiundersökning.

Sverigedemokraterna ökar kraftigt bland väljare med utländsk bakgrund.

I maj 2014 hade partiet 1,6 procent stöd bland kvinnor med utländsk bakgrund. I dag är det 10,3 procent som har störst sympati för Sverigedemokraterna i riksdagen.

Bland män med utländsk bakgrund har partiet gått från 2,5 procent till 15,4 procent sen maj 2014.

...

www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-okar-kraftigt-bland-utrikes-fodda%3Apd%3Any%3A20170607%3Asd-okar-kraftigt-bland-utrikes-fodda%3Anyh

Jag vet inte om det är så konstigt. SD moralkonservativa politik där man bl.a. vill begränsa kvinnors rätt att själv besluta om en abort kan säkert attrahera invandrare som tycker likadant.
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2017-06-07 22:26:55 följande:
    Skulle abortfrågan enbart locka invandrare att rösta på sd? Det känns inte särskilt sannolikt. Borde inte då kd kunna få minst lika stor del röster från invandrade?
    FDFMGA skrev 2017-06-07 21:47:06 följande:Jag skulle gissa att SD har ett relativt sett mycket starkt stöd bland invandrare från Östeuropa.
    Det kan ligga något i det.

Abortfrågan var bara ett exempel på den moralkonservativa politik som SD företräder.
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2018-06-10 09:46:00 följande:
    Man läser så mycket nuförtiden, inte sällan utan att ens reflektera över betydelsen av det man läser eller vem det är som påstår vad.

Jag tycker att du vinglar högst väsentligt när du definierar folk som inte röstar SD som extremvänster, faktum är att man bildligt talat skulle kunna påstå att du kört i diket, det högra, och brunfärgats av dess innehåll.

SD är det riksdagsparti vi svenskar avskyr mest, det visar alla opinionsundersökningar. Nu senast i Sifo så var SD och FI de mest avskydda av de politiska alternativ som fanns med i undersökningen.

Håller med till fullo.

En sak som bekymrar mig är att det verkar som att media har slutat reflektera över SDs utspel och att media har slutat ställa de kritiska frågorna.

Jimmie Åkesson sa för ett tag sedan att Sverige ska upphöra att pröva asylansökningar från människor som saknar identitetshandlingar. Om Sverige skulle inför dessa regler skulle vi bli tvungna att (som ett av få länder i världen lämna FN:s flyktingkonvention). Sverige skulle om SDs förslag blev verklighet hamna i Internationella rättsinstanser och riskera riskerar att bli föremål för FN-sanktioner. Varför har inte media ställt Åkesson mot väggen för detta förslag?

Jimmie Åkesson har också under våren uttalat att Migrationsverket ska bli ett "återvandringsverk" och invandrare som bor i Sverige ska återvända till länder "där de bör bo".  Jag kan inte se att media har ställt särskilt mycket frågor kring detta uttalande. Vad menar Jimmie Åkesson med sitt uttalande? Att flyktingar som inte blir beviljade uppehållstillstånd ska återvända är alla överens om så det här måste handla om något annat. Är det finnar, flyktingar från forna jugoslaven, iranier, irakier, syrianer, eritreaner som ska återvända till länder "där de bör bo" eller om det är andra typer av flyktingar? På vilket sätt ska Migrationsverket bli ett återvandringsverk (Migrationsverket stödjer redan idag flyktingar som vill återvända till ett antal hemländer)? Jag tycket att det är mycket märkligt att inte media försöker gå till botten med vad Åkesson menar med detta förslag.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?