Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Naiw skrev 2014-05-14 17:47:45 följande:
    Just nu kanske den är det och hur tror du den blir i framtiden om ryktet går att "Sverige bjuder på vård om du tar dig hit illegalt?"

Med tanke på att det varit så lääääääääääänge, och vi inte haft sju miljarder sökande hit, så är jag inte så värst orolig för det. Brukar du söka dig till andra länder som har andra fördelar bara för att snylta på dem? Om inte, varför tror du att andra skulle göra det?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-05-14 18:21:05 följande:
    Nu fabulerar du. Livsuppehållande är att ta i. Är du under 18 har du rätt till samma vård som svenska medborgare. Är du över 18 har du rätt till vård som "inte kan anstå" men den definitionen är väldigt luddig.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

Propositionen var ganska tydlig med att det inte bara är fråga om att man ska få akut eller omedelbar vård, utan att det ska vara mer än det.
    Åh vad sött, ett parti som inte bara misstror invandrare, utan även hela den samlade läkarkåren!!
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-05-14 20:19:57 följande:
    Lika regler för alla? Ska vi ta bort exempelvis gratis tandvård för barn och ungdomar och högkostnadskort för besök och mediciner? Själv är jag mer inne på att man ska betala efter förmåga, men det är jag det.
    Kommunist där!! Flört
  • Dorian Ertymexx
    HäckHäxan skrev 2014-05-14 21:05:46 följande:
    Alltså jag besvarade just en liknande fråga i en logg på facebook och detta är vad jag skrev:

"Jag fick lära mig att läsa på om alla partiers politik, åsikter, tankar och mål innan jag gjorde mitt första val som myndig. Jag hatar inte SD hat är slöseri med energi. Jag föraktar dom och anser dem vara lågt bemedlade på gränsen till förståndshandikappade och att majoriteten vekar pendla frisk från vardagsrasister till de som öppet är rasister och en skara som ofta använder jag är inte rasist men.... Och så kommer nån harang om blattar, muslimer eller liknande. Lika fascinerande varje gång tycker jag då. Sen tycker jag väl att SvP är en hel del värre än SD. Så enkelt är det för min del iaf."

Lustigt nog gnäller SD-fansen mycket på "vänsterextremisterna", men är märkligt tysta när det gäller SvP...

Svps Stefan Lund vill ta lagen i egna händer

• Dorian Ertymexx
    Breaking Bad skrev 2014-05-14 21:14:00 följande:

Här är ett exempel där du insinuerar just att SDare är idioter: "SD kommer aldrig bli stora. Man kan inte bygga på att alla andra är dumma i huvudet när dessa andra är de man vill locka till sitt parti. Bara en idiot låter sig lockas över efter att ha kallats idiot."
    Jag föreslår en kurs i semantik och pragmatik. Vad du uppvisar är en grav oförståelse för det skrivna språket. Nikha säger inte att SD-are är idioter, utan att bara en idiot kalla någon för dum och sedan förväntar sig stöd. Såvida du inte menar att det är SDs strategi (och det menar du väl inte, eller?) så kan du inte tolka det som att Nikha säger något alls om SD; det är ett mer generellt uttalande än så. Det är ett exempel. Att du tar åt dig säger faktiskt mer om dig än om Nikha.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-05-14 22:54:06 följande:
    Fel. Rasistiska uttalanden bestraffas med uteslutning, personerna är inte desamma som tidigare, och de som bar uniform är inte längre kvar i partiet.

Du lyckades alltså med konststycket att ha 100% fel på tre försök.
    Riiiight.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18881432.ab

Och, allvarligt, alla vet vid det här laget att rasistiska uttalanden bara leder till reprimand om du också sagt något emot Åkesson eller hans gäng. Är man i hans "crew" är man immun mot nolltoleransen. I praktiken är det alltså en nolltolerans mot åsiktsavvikare inom partiet, inte mot rasistiska uttalanden. Annars skulle både Söder, Ekeroth, Jomshoff och många andra rykt för läääääänge sedan.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-05-15 00:39:00 följande:
    Exakt. Inte ens JÅ är samma person som han var tidigare eller åtminstone är hans UPPLEVELSE annorlunda än hur det faktiskt såg ut i hans ungdom. SD har ju städat i partiet och blivit rumsrena fast enligt JÅ var SD rumsrent redan från starten. Det är iaf är hans UPPLEVELSE idag av hur det var när han gick med. Hahahaha.

Det är ju bra med en ledare som UPPLEVER att han i praktiken har uppnått noll och ingenting med sitt parti och att det sett likadant ut sedan 90-talet.

Så alla busar är borta och då ska det väl vara slut på alla dessa uteslutningar nu? Nej, själv tror jag Thoralf är nästa man från toppen till stupstocken och tillgången på uteslutningskandidater på kommunal nivå tycks aldrig sina.
    Eller så menar JÅ att nazism, fascism och rasism är rumsrent. Det verkar ju onekligen vara hans ståndpunkt då Söder, Ekeroth et al kommer undan med väldigt grova uttalanen under hans så kallade "nolltolerans"...
  • Dorian Ertymexx
    Prologic2 skrev 2014-05-15 05:59:27 följande:

Nej du sa idioter, fan vad du slingrar dig.
    Nikha skrev att bara idioter kallar folk för korkade och sedan försöker värva dem till sin sak. Det är ett generellt uttalande, ett "om", inte ett "ni är". Som sagt, läsförståelse.
  • Dorian Ertymexx
    Quintus Zebra skrev 2014-05-15 10:07:44 följande:

Torgmöten handlar inte främst om att föra fram sin åsikt.

Jag gillar ju inte någon form av våld. Jag tror inte att dessa protester är en bra väg att gå.

Jag är kritisk mot såväl SD som mot rörelsen som högljutt protesterar mot SD. Men i mitt demokratiska mångkulturella Sverige måste självklart båda få finnas.

För några år sedan hörde man ofta om att allt fler är oroliga för invandringen, och att det är viktigt att man måste få prata om detta och protestera mot detta utan att klassas som rasist.

Konstigt nog tycker de som sa det då, inte samma idag. Jättejättemånga är jätteroliga för den ökande nationalismen i Europa och Svetige. Ska man inte få uttrycka detta? Ska man inte få kritisera SD och protestera mot SD, utan att klassas som PK eller odemokratisk eller extremist.

Så länge protesterna är fredliga så är det väl positivt att folk engagerar sig och protesterar mot något som de ser som ett hot mot tolerans och demokrati?

Och apropå demokrati. Så är ju i mitt tycke SDs skolpolitik (och deras luddiga prat om assimilering) det tydligaste steget bort från demokratin som något parti föreslår. Att använda skolan till att skapa EN enda gemensam nationell "identititet" (d.v.s. få alla att tycka som SD), det luktar inte lite Nordkorea.
    Som sagt - quad licet Iovi non licet bovi är SDs måtto."Vi får, men ingen annan får. Man ska kunna prata om e problem vi tycker man ska se och prata om, men ser man problem hos oss ska man fan hålla käft."
Svar på tråden Varför hatar folk SD?