Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Velouria skrev 2014-05-19 19:56:10 följande:
    Eller hur? Jävla kulturdiktatorer är vad de är. Och jul är väl inte så jävla svenskt det heller. Om SD är sååå svenska så borde de väl diktera om att alla måste bara fira vikingasaker.
    Är du inte klok människa? Vikingarna var ju värsta ras... ehm, etno... ehm... kulturförrädarna!!! De inte bara "importerade" invandrare, de BOKSTAVLIGEN massimporterade invandrare! Och de inte bara tog in främmande kulturelement, de RÖVADE hit främmande kulturelement! Från världens alla hörn, "arabislam"-världen inkluderat! De är SDs och "nationalisternas" värsta mardröm!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-05-19 20:36:07 följande:
    Jag är ingen hen, utan en han. Var så vänlig med att omtala mig med rätt pronomen.
    ---
    Skulle det vara nån hemlighet menar du, att Sd:s viktigaste fråga har varit att minska invandringen till Sverige? Snacka om att slå in öppna dörrar...
    Hur ska jag veta vad du har för kön? Men visst, "han".

Med tanke på hur mycket andra SD-fans försöker begrava invandringsfrågan i en massa verbalt siden och sammet (eller snarare wellpap och fulplast) så verkar det väldans tabu att utpeka SD som ett enfrågeparti mot invandring, ja.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-05-19 22:17:21 följande:
    Men om man har en man i avataren så talar man väl om vilket kön man har. Motsvarande för kvinnor. De som har en bild på en person med icke-identifierbar könstillhörighet, kan möjligen möjligen utgöra korrelat till hen.
    --
    Sd är ju inget enfrågeparti, men den fråga som har gjort partiet stort är naturligtvis invandringsfrågan.

Nu när partiet är lite större utgör det en bra kraft. De fyller en plats. Bl.a. driver Sd ju S till att ta ställning för avtalsenliga löner för arbetare trots att detta innebuit att LO blev kallat för rasistiskt av Bildt & co.

Samma sak med invandringen. Sverige har högst invandring per capita i hela Europa. Problemen med detta är påtagliga. T.ex. över 30 skjutningar i Gbg i år. Alla vet att det handlar om invandrargäng.

Det räcker nu. Invandringen är en politisk fråga som ska skötas av våra politiker. Alliansen driver en extrem politik i detta avseende, som skapar växande klyftor i samhället = sociala problem.
    Inte nödvändigtvis, nej. Smecker har en kvinna på sin avatar, till exempel. Jag har lärt mig att inte ta saker för givet. Men så är jag inte så fördomsfull heller, just därför. Skillnaden mellan mig och många SD-are där. De tar gärna en massa för givet, så pass så att de hittar på värsta romanfigurerna kring sina meningsmotståndare.

Tja, när alla partiets frågor slutar med "den ansvarslösa massinvandringen" så, jo, då är man ett enfrågeparti.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-05-19 22:55:10 följande:
    En fråga, som kan vara lösningen på många problem vi ser i dagens samhälle.
    Nej, det kan inte det. Det är en "red herring", ett blindspår. Att jaga efter invandrare när problemen skapas på helt andra håll, av helt andra grupper är liksom klassisk idiotlösning, som aldrig slutar väl för någon.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-05-20 18:45:05 följande:

Ja kvällstidningarna skrev för rätt länge sedan om att ekeroth hetsade mot en invandrarfamilj i Strängnäs. De hade fått låna ett rivningshus fram till det skulle rivas för ett järnvägsbygge.
    Avpixlat skrev om det också men vinklade det lite annorlunda samt passade på att lägga ut namn och bild på familjen. Kommentarsfälten exploderade med hat.

Så ja ibland är det liknande nyheter som i kvällstidningarna även om de senarenämnda hoppar över rasismen.
    "är förljugen PK-extremvåldsvänster" heter det ju!!
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-05-20 23:54:46 följande:

Åkesson har en vana att kalla alla som protesterar mot hans parti för extremister, hur fredliga protesterna än är.
    Alltså, om man driver ett extremhögerparti och kallar sig "centerparti" så är det ju självklart att alla, KD inkluderat, blir vänsterextremister i jämförelse...
  • Dorian Ertymexx
    kenneth768768 skrev 2014-05-22 00:26:35 följande:
    Så världsbilden att det finns 2 typer av människor, SD:are och icke-SD:are, och inom respektive grupp har alla exakt samma åsikter om exakt allting, ungefär som 2 mega-sekter med Hans Scheike som ledare?

Det är så SD-are ser världen, i min erfarenhet, ja...
  • Dorian Ertymexx
    kenneth768768 skrev 2014-05-22 07:48:43 följande:

Du känner inte att det blir pinsamt när du inte kan svara på sansade diskussioner utan måste dra guilt by association till nazister? Vår211 eller vad hen heter har väl skrivit fullt sansade kommentarer som du borde kunna bemöta fullt sansat.
    Vi ÖNSKAR att det var "guilt by association" snarare än ren och skär association. Läs det här, om SDs gosepolare i EU, och bedom själv!
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-05-22 10:27:35 följande:
    Sd har lite svårt för att hantera bilder, tydligen har Sd i Tomelilla för vana att fotografera invandrare vid bankomater och sedan spä på med retoriska inlägg. Vad är problemet med invandrare som tar ut pengar?
    wp.me/p2oCcR-3OB
    De har pengar??
Svar på tråden Varför hatar folk SD?