• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    overdose skrev 2013-12-21 23:33:00 följande:
    SD är för invandring. De andra partierna är emot bra samhällen. Varför vara emot bra samhällen när man kan vara för?

Eller är det så att man skall vara för helt utan tankar om vad politiken innehåller?

Isåfall, jag skapar ett parti vars syfte är att du alltid skall ge mig allt du äger och har. Jag är för.

Vad tycker du?

Ja Sd har inget emot att vissa invandrare kommer hit, resten som har störst behov av skydd är icke välkomna.

Det där med solidaritet är inte Sd's starka sida..
  • oOOo  oOOo
    sjuttiofemman skrev 2013-12-22 09:57:59 följande:
    Ja Sd har inget emot att vissa invandrare kommer hit, resten som har störst behov av skydd är icke välkomna.
    Det där med solidaritet är inte Sd's starka sida..
    Det är samma form av solidaritet som fackförbunden använder. Hindrar många att få arbete för att medlemmarna skall slippa gå ner i lön tex. 
  • sjuttiofemman
    oOOo oOOo skrev 2013-12-22 10:29:24 följande:
    Det är samma form av solidaritet som fackförbunden använder. Hindrar många att få arbete för att medlemmarna skall slippa gå ner i lön tex. 

Om du tänker på lönedumpning så kan du ju försöka argumentera för det. Det är ju inte högutbildade det drabbar utan den grupp arbetare i samhället som redan har lägst lön och inte skulle klara sig på en lägre lön. Men du har säkert en lösning på det?

Sd vill försvaga facket och göra det lättare att anställa. Frågan är hur det är svårt att anställa idag? Och vi har arbetarrörelsen att tacka för den välfärd vi har i samhället idag. Är det verkligen värt att decimera den rörelsen som byggt upp det här landet?
  • oOOo  oOOo
    sjuttiofemman skrev 2013-12-22 10:46:41 följande:
    Om du tänker på lönedumpning så kan du ju försöka argumentera för det. Det är ju inte högutbildade det drabbar utan den grupp arbetare i samhället som redan har lägst lön och inte skulle klara sig på en lägre lön. Men du har säkert en lösning på det?
    Sd vill försvaga facket och göra det lättare att anställa. Frågan är hur det är svårt att anställa idag? Och vi har arbetarrörelsen att tacka för den välfärd vi har i samhället idag. Är det verkligen värt att decimera den rörelsen som byggt upp det här landet?
    Jag bara säger att det är samma form av solidaritet. Det verkar som du tycker den formen är bra ibland eller?
  • oOOo  oOOo
    sjuttiofemman skrev 2013-12-22 10:46:41 följande:

Om du tänker på lönedumpning så kan du ju försöka argumentera för det. Det är ju inte högutbildade det drabbar utan den grupp arbetare i samhället som redan har lägst lön och inte skulle klara sig på en lägre lön. Men du har säkert en lösning på det?Högutbildade har sina fack de också
    Högutbildade har sina fack de också. Principen för facken är att de skyddar medlemmarna för icke-medlemmar. Ibland rent våldsamma metodet som att fysiskt hindra icke-medlemmar från att gå till jobbet. Fin solidaritet när det är icke-medlemmarna som oftast har det sämst ställt och verkligen behöver jobb. 

Det är ganska symptomatiskt för okunniga solidaritetsförespråkare att solidariteten är så begränsad.
  • sjuttiofemman
    oOOo oOOo skrev 2013-12-22 10:51:24 följande:
    Jag bara säger att det är samma form av solidaritet. Det verkar som du tycker den formen är bra ibland eller?

Nej, det är inte samma form av solidaritet. Hur tänker du nu?
  • oOOo  oOOo
    sjuttiofemman skrev 2013-12-22 10:57:17 följande:
    Nej, det är inte samma form av solidaritet. Hur tänker du nu?
    Försök du tänka lite på egen hand, oftast mest lärorikt.
  • sjuttiofemman
    oOOo oOOo skrev 2013-12-22 10:58:59 följande:
    Försök du tänka lite på egen hand, oftast mest lärorikt.

Eller så vet du inte vad du pratar om.

Kan man inte förklara så är det bara villfarelser utan grund.
  • oOOo  oOOo
    sjuttiofemman skrev 2013-12-22 11:05:24 följande:

Eller så vet du inte vad du pratar om.
    Kan man inte förklara så är det bara villfarelser utan grund.
    Jag har förklarat, antar det blev kortslutning för dig någonstans. Intressant egenskap att ha så många motsägelsefulla teorier i huvudet samtidigt, eller är det bara ett par riktigt stora skygglappar som behövs?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?