Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-07-08 02:13:16 följande:
    Jag är inte snäll och jag är inte rar. Det inlägget du svarade på kommenterade ett av mina inlägg. Så om du inte vill käfta kan du låta bli att svara på inlägg som är svar på mina inlägg. Alternativt kan du acceptera att folk skriver i ett diskussionsforum även när du inte ber dem.
    Men du ...

Du får självklart skriva som du vill, jag kan ju inte hindra dig, men vill du nu verkligen inte "käfta" kan du ju bara låta bli att hoppa in i mina meningsutbyten med andra signaturer.
  • Flash Gordon
    Hen skrev 2014-07-09 23:44:28 följande:
    Ok, så den understrukna meningen är bara sverigedemokrater som pratar i nattmössan?
    Förklaringen står längre ned i samma inlägg du citerade.
  • Flash Gordon
    realist14 skrev 2014-07-11 17:57:03 följande:
    Nu lade jag just ut denna i en annan tråd så jag hade den uppe, den får duga, men antar det finns nyare och annan info om man letar.
    Människan ifråga är fortfarande riksdagskandidat för C. Dock längre ned på listan. Plats 29 till valet 2014. Sharialagar lockar väl kanske inte så särskilt många väljare kan man tro.

Fungerar som kommunpolitiker i Solna till vardags.
  • Flash Gordon
    Flash Gordon skrev 2014-07-11 19:01:47 följande:
    Människan ifråga är fortfarande riksdagskandidat för C. Dock längre ned på listan. Plats 29 till valet 2014. Sharialagar lockar väl kanske inte så särskilt många väljare kan man tro.

Fungerar som kommunpolitiker i Solna till vardags.
    Plats 29 i Stockholms LÄN till och med.
  • Flash Gordon
    FDFMGA skrev 2014-07-12 07:35:07 följande:
    Det är som vanligt svårt att tolka dina nattliga övningar.

Jag gissar att du menar att de flesta har bytt till SD och de som inte har gjort det saknar förstånd - men i så fall var dina fantasier natten till idag ovanligt illa relaterade till verkligheten.

Jag upprepar mig: Det finns inget som svenska folket har så lågt förtroende för som Åkessons SD-sekt. Det handlar inte bara om den tydliga rasismen inom sekten - jag gissar att sektens verklighetsfrånvändhet och det faktum att den tenderar att locka till sig de allra svagaste av intellekt och mest obalanserade av psyken också har en tydligt frånstötande effekt.

Ett kul exempel kan vara dialogen här ovan. En centerpartistisk riksdagskandidat som placerats på en garanterat ovalbar plats efter att hon gett uttryck för att män ska ha större arvslott än kvinnor och att imamer borde delta vid rättsliga beslut som rör muslimer - hon blir ett exempel på att Sverige är på väg att införa särlagstiftning.

När sektens riksdagsledamöter däremot inte kan hålla tätt, trots ledarens order om offentlig nolltolerans mot rasism, utan börjar rassa lite sådär typiskt sverigedemokratiskt tankeslappt, ja då är de bara representanter för sig själva och dessutom menade de egentligen inte vad de sa. Tja, det senare skulle ju kunna vara sant - mot bakgrund av förstånd och uttrycksförmåga bland sektens anhängare inte tycks vara särskilt mer utvecklad bland ledarskapet än hos svansen.

Ett annat exempel kan vara den sverigedemokrat som i går undrade vad jag tagit för att mina pk-dimmor skulle skingras tillräckligt för att jag skulle kunna instämma med vitryssens syn på skilda badtider, skadestånd till de som på religiösa grunder vägrar anpassa sig till vanligt folkvett, med mera. Och mitt svar på påståendet. Tja, att sverigedemokraters uppfattning om vad folk utanför sekten har för åsikter saknar relevans. Sektens åsiktskorridor för vad man mässar om att folket utanför sekten tycker är minst lika trång som sektens interna åsiktskorridor.
    Jag borde väl inte men rättar ändå ett par sakfel:

- Förtroendet för SD må vara lågt, men dels är det stigande (nästan dubblerat sedan förra valet) och dels är det inte den institution som svenska folket har lägst förtroende för. Se medieakademiens förstroendebarometer 2014.

Såväl Expressen som twitter har lägre förtroende med 10% mot SD:s 11%.

Tittar vi på de i samma härad så har Arbetsförmedlingen 11% (som SD), KD och C - 12%, Aftonbladet 13%, Migrationsverket, TV3, Aftonbladet[punkt]se och Facebook 14%.

- Den aktuella muslimska C-kandidaten stod på plats 4, 5, 6 någonting när hon uttalade sig år 2006. Hennes placering ändrades inte då. Trots det hon uttryckte. Att hon till i år, 2014 har en annan placering, kan bero på vad som helst. Frågan var om det finns krafter som verkar för detta. ordagrant: "Särlagstiftningen är redan på gång vad jag förstår, iaf första försöken."

Svaret måste bli "ja" på den. Det finns de som försöker driva genom särlagstiftning.
  • Flash Gordon
    Gert skrev 2014-07-12 10:14:00 följande:
    SD kommer bli riksdagsvalets stora vinnare, precis som de blev i EU-valet. Jag gissar på 100-150% ökning jämfört med valet 2010.
    Fast det är ju ganska etablerat redan att SD kommer att öka.

10% +/-2 procentenheter får ju vara ett grundtips.

Allt mindre än åtta procent får ju ses som ett misslyckande och upp till tolv procent borde inte lyfta några ögonbryn.
    .
    .
    De som tror att de ÅKER UR Riksdagen är ju rätt mycket i det blå.
  • Flash Gordon
    realist14 skrev 2014-07-12 10:58:59 följande:
    Om det stämmer att det sker redan i England så varför inte här?
    I UK har de till stor del använt en särskild lagstiftning som från början skapades för att skydda judiska religiösa rättigheter. Samhället i övrigt börjar tycka till mot den utvecklingen nu.

Men visst förekommer det här också att muslimska grupper försöker driva genom särlagstiftning/särbehandling.

Det sker faktiskt, i olika grad, över hela världen så Sverige är inget undantag.
  • Flash Gordon
    FDFMGA skrev 2014-07-12 11:42:17 följande:
    Lite ont om tid, jag kan hjälpa dig mer senare om du vill.

Sverigedemokrater har generellt stora besvär att förstå abstraktioner. I Sifos Förtroendebarometer har Expressen till och med en procentenhet färre än SD som anger att de har förtroende för dem.

Men tankevurpan du gör är att du ser till fel urval. Jag skrev inte om de som har förtroende - utan om de som SAKNAR förtroende.

Och där ligger SD i särklass, endast Arbetsförmedlingen finns i närheten av brist på förtroende, även om de ligger sisådär 10 procentenheter bättre till.

Säg gärna till om du behöver hjälp med att förstå någon annan statistikSkrattande

Ja, om du hade skrivet det så, så ...

Du skrev att "det finns inget som svenska folket har så lågt förtroende för" och inte "har så stor avsaknad av förtroende för".

Det finns en skillnad mellan de bägge påståendena och som man ropar får man svar.

Förtroendet må vara lågt för SD - det är bara 11% i mätningen som har förtroende för SD, men det är inget jätteunikt med såväl media, myndigheter som andra partier på samma nivå.
    .
    .
    Har du rötter i Norrbotten?
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-22 09:28:12 följande:
    http://www.svt.se/nyheter/val2014/sd-kandidater-utan-att-veta-om-det

Patetiskt.

Vad är det som är "patetiskt"?

Har du läst bakgrunden och förklaringarna till rubrikerna, eller har du bara läst rubrikerna och dragit slutsatserna därifrån?

Att någon enstaka kandidat av 100 missförstått vad listan han/hon skrev på betyder och att någon annan enstaka kandidat flyttat till grannkommunen sedan dess, alternativt inte flyttat som planerat till den kommun de står uppskrivna i, är det "patetiskt"?

För den aktuella kommunen lär listan räcka till även om det "bara" är 90 namn av de 100 som i slutänden ställer upp.

Det listan framförallt gör är att den bryter is. SD normalliseras. Folk ser att andra vågar ta ställning, trots hoten, våldet, hatet och stigmat, och då vågar man mer själv.
  • Flash Gordon
    Velouria skrev 2014-07-22 14:26:29 följande:

Illa Men det är ju så typiskt SD, att alltid framställa sig som större och populärare än de är. Bl.a. en del genom att frenetiskt skriva på internet, alltså en liten klick skit skriver alldeles för mycket, och en del genom att göra så här

corren.se/nyheter/sverige/sd-kandidater-utan-att-veta-om-det-7171841.aspx

Du gör nog klokt i att vänta ett tag och se hur den historien utvecklar sig. Den verkar nämligen ta sig dåligt i övriga media, om man säger så.

SD lokalt har alltså gått ut med att samtliga 100 namn på listan har skrivit under dels en vandelsförsäkran till partiet, dels en ... ja vad nu pappret heter ... som kandidaterna ska skriva under och lämna in till länsstyrelsen för att vara valbara.

OM partiet ljuger så är det enkelt för tidningen att visa på att dessa underskrifter inte finns hos länsstyrelsen. Vi får väl se om de lyckas med den saken. Den lokale SD-ledaren låter nämligen lite fööör säker på sin sak för att man ska tro att han blåljuger om någonting som är så enkelt kollat.

Det enda tidningen i praktiken har, än så länge, är att fyra stycken (av de hundra) påstås inte ha förstått att de stod på listan plus att någon har flyttat från kommunen sedan listan upprättades.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?