• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    Missermajser skrev 2013-12-23 23:11:02 följande:
    God Jul allesammans!Tomte

Må granen vara grön och tomten röd!

God Jul! Hjärta
  • longone
    Thomas66 skrev 2013-12-24 00:25:40 följande:

Nä det tror inte jag, men dom vi nu ska ta emot från Afrika där 67% av kvinnorna och 50% av pojkarna har blivit utsatta för våldtäktsförsök eller våldtäkt lär inte vara någon rolig historia att ta hand om. Tom du kanske förstår att det är vardagsmat,
    det du citera innehöll inte bara text från mig så jag vet inte vad du pratar om. 
  • Digestive
    Philipsson skrev 2013-12-23 21:59:19 följande:
    Hur som helst tycker jag det är anmärkningsvärt att ingen offentlig debattör har lagt "skulden" för Sd:s tillväxt, på våra politiker. som har suttit i regeringarna sedan 1988. Det är ju så historien kommer att skrivas!

Även att sådant här gärna görs, så att säga, under radarn på folket kan också diskuteras, angående sådant i allmänhet; http://www.svt.se/nyheter/sverige/detta-ar-sveriges-nya-grundlag

• JhonBlund
    Tomte skrev 2013-12-23 22:59:34 följande:
    Jag tycker vi kan lägga ned hela religion-snacket helt och hållet. Det är inte där problemet i grunden ligger. För att komma till botten med ett problem räcker det inte enbart skrubba bort symptomen.

Varför är folk i så pass stor utsträckning religösa? Är det människans försvar gentemot ett förtryck som pågått under tusentls år eller elitens påhitt för att tygla människor att hålla sig inom ramarna?
    Jag tror att det beror på en inre rädlsa snarare än om empati och samförstånd över gränserna. Den som drar en tvär gräns från början är den som förlorar i slutet...
    A little less conversation, a little more action please
  • JhonBlund

Denna tråden bygger enbart vidare på min tes om att det här forumet är en del av något större. Vi ses igen 2014.

FL, sveriges största familjesajt? Det ska jag bevisa sig vara sant, samtidigt som det är en sida där hyckleriet överträffar själva Stureplan.

• Santa in       disguise

Mina kära demokratiska vänner!

Det vi ser ikväll/inatt är ren och skär humor egentligen, något vi faktiskt kan vara stolta över, vi bevittnar kommunismens sista dödsryckiningar och vi kan med stolthet föra över vårt demokratiska arv till våra fina barn.

Våra användarnamn är utraderade och tystade, några av kommunisterna har fortfarande, aggressiva svarta ögon och ivern är fortfarande stor att hunsa våra ord - kanske vill dom misshandla oss?

Spelar det någon roll längre?

Givetvis inte, vi är fler nu och det är sanningen som skapat frustrationen hos de sinnessvaga medlöparna,

det är sanningen som vi i flera år har spridit.

Det är sanningen som skapat frustrationen - det som fick Expresssens Mattsson att gå över gränsen och tillsammans med vänsterextrema grupper åsiktsregistrera oliktänkande, och det som fick FL att desperat tysta sverigevänner.

Stackarna på FL har sparat två okunniga vänsterextremister att stoppa oss bildade?

Nej! Nu är vi i en annan position och kan avslöja er lögnare, till sömns!

Nu kan vi slappna av sverigevänner, vi har vunnit över kommunisterna

God Jul alla fina sverigevänliga demokrater.

Love You! Sluta aldrig kämpa emot de vänsterextrema mörkerkrafterna!

• JhonBlund
    Santa in disguise skrev 2013-12-24 01:31:40 följande:

Det vi ser ikväll/inatt är ren och skär humor egentligen, något vi faktiskt kan vara stolta över, vi bevittnar kommunismens sista dödsryckiningar och vi kan med stolthet föra över vårt demokratiska arv till våra fina barn.

Våra användarnamn är utraderade och tystade, några av kommunisterna har fortfarande, aggressiva svarta ögon och ivern är fortfarande stor att hunsa våra ord - kanske vill dom misshandla oss?

Givetvis inte, vi är fler nu och det är sanningen som skapat frustrationen hos de sinnessvaga medlöparna,

Det är sanningen som skapat frustrationen - det som fick Expresssens Mattsson att gå över gränsen och tillsammans med vänsterextrema grupper åsiktsregistrera oliktänkande, och det som fick FL att desperat tysta sverigevänner.

Stackarna på FL har sparat två okunniga vänsterextremister att stoppa oss bildade?

Santa in disguise skrev 2013-12-24 01:31:40 följande:

Du har just avslöjat dig själv.

/ Finns det någr elaka barn här? Tomte

• JhonBlund

Demokrati bygger på individens friet att påverka i samhället, individens möjlighet att nå sina mål utan att sållas in i ett fack för att du "tillhör" ett fack på rangordningen.

"Välutbildade" människor har två sidor... Den ena är att sko sig själv den andra är att trycka ned de lägre stående. Men glöm ej att de vi betraktar idag var först betraktade som idioter...

• Santa in       disguise
    JhonBlund skrev 2013-12-24 01:35:45 följande:
    Du har just avslöjat dig själv.

/ Finns det någr elaka barn här? Tomte

Vet inte vad du menar egentligen, det finns obehagliga vänsterextremister här på FL, inget snack om det.

Nu i juletid tycker jag vi glömmer det

Bjuder på en julskiva av mina gamla punkhjältar Bad Religion som varit mina favoriter sedan jag var 15 år

God jul!

• longone

godnatt alla mina sverigevänner!

tillsammans är vi starka, och många. enda från höger till vänster. ja faktiskt största delen av befolkningen.

det vi ser idag det är förvirring, folk som uttrycker främlingsfientliga åsikter men inte kallar sig rasister. folk som kallar andra för pk eller vänsterextremist så fort de inte delar samma livsåskådning. tydligen så är det normalt i dessa personers värld att vara rasist, en värld som övrigt verkar vara fylld av mest hat, förnekelse och förakt. 

men vi som lever i en värld av kärlek, vi vill sprida den och vi älskar alla som bor i detta land. oavsett hudfärg, bakgrund, religion, tro. vi älskar varandra!

KÄRLEK!
    /sverigevänlig sverigeälskande sverigevän Hjärta

Svar på tråden Varför hatar folk SD?