Inlägg från: OneWish |Visa alla inlägg
  • OneWish

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 13:47:34 följande:
    OK, vi kan ju testa om 10 000 är många.

Ponera att 10 000 irakier kommer hit i år. Många eller få?
    Kan du inte erkänna för en gångskull att du drar fram fakta ur röven gång på gång istället för att försöka trolla bort det med annat skitsnack? 

Många är naturligtvis en relativterm och i sammanhanget när man diskuterar ett område där det bor över 13 miljoner judar så är 10000 inte många i övriga mellanöstern...

Vilket var ditt argument för att islam inte alls har något problem med judar, men du har inte ens vett att läsa på om antisemitismen inom islam. Du vet uppenbarligen inte ens att judar och islamister krigat sedan tusentals år, att judarna blev förvisade från den arab halvön osv. 
    Silent crystalline tears I cry. For all must say their last goodbye - to paradise.
  • OneWish
    Gert skrev 2014-04-13 14:18:34 följande:
    Nej, jag känner inte honom. Men domsluten talar sitt tydliga språk. Han är en farlig återfallsförbrytare. Klart att den gamla kvinnan kände sig hotat av honom. Man hör ju verkligen den hotfulla stämningen och tonläget i videon.

Här kan du läsa offentliga handlingar:
    www.exponerat.info/muslimen-som-filmade-och-a.../
    Helt sinnesjukt och hon säger ju inte ens något som är rasistiskt.
    Silent crystalline tears I cry. For all must say their last goodbye - to paradise.
  • OneWish
    Flash Gordon skrev 2014-04-16 07:15:39 följande:

Men de fundiskristna då?

Vi vet vad du tycker om SD men finns ens de där fundiskristna som du talar om? Vilka är de? Hur många-  på ett ungefär? Vilka krav ställer de?
    Förväntar du dig fakta som respons på detta så frågar du nog fel person.
  • OneWish
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-16 09:43:35 följande:
    Jag beskrev ju just vad de ville.  De vill liknande saker.

Det är det kluriga, eftersom man sällan räknar dem och då de inte anses vara ett hot på samma sätt så är det svårt att veta exakt hur många de är. Kraven är dock tydliga: bort med feminism, bort med jämställdhet (de brukar kalla det "särartsfeminism" ibland), bort med rättigheter för samkönade, tillbaka med kristendomslära i skolan och bort med religionskunskap, och mer tid i kyrkan för skolelever. Åh, och tillbaka med statskyrkan.
    Nu kanske jag är fruktansvärt djävla dålig på att läsa partiprogram... 

Men var i SDs partiprogram står det att de vill bort med feminism, jämställdhet och rättigheter till samkönade? 
  • OneWish
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-16 09:54:58 följande:
    Det är en sån där sak som inte står i partiprogrammet eftersom det är PK, men "alla vet" vad SD egentligen vill.
    Vilket skitsnack.
  • OneWish
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-16 09:59:23 följande:
    Tänkte bara förekomma de vanliga berörda med det svaret, eftersom jag är helt säker på att det är precis så det hade låtit.
    Jag anade det, där av standard svaret. 
  • OneWish
    chrissandra skrev 2014-04-16 10:20:40 följande:

Jag drar alla partier över en kam. Alla trånar efter makten och ingen av dem verkar dugliga nog att ha ansvaret för ett land.

Du kan väl berätta vilket/vilka parti som skulle vara bra för Sverige och varför de skulle vara bra för Sverige.
  • OneWish

Och så kommer det alltid vara. Partier har tidigare nischat sig till specifika väljargrupper men nu mera så försöker alla partier plocka röster i alla kategorier och om inte det är illa nog för ett parti så grupperar de sig ofta med andra partier så istället för det parti som folk röstat på får man ett gäng bonus partier som i vissa fall driver en helt annan politik än vad folket röstat på. 

• OneWish
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-17 01:47:29 följande:
    Vad får dig att tro att det skulle vara billigare att hjälpa dem där än här? Här har vi infrastruktur, kunskap, byråkrati och total insyn i hur pengarna används. Där finns ingen infrastruktur, mycket litet kunskap i hur man hjälper många flyktingar, ofta undermålig byråkrati och också begränsad insyn i hur pengarna ska användas.

Och, som sagt, SD vill ju skära ned på biståndet, så att SD vill hjälpa på plats (eller alls) tror jag inte ett skvatt på.
    Hur kommer det sig då att det inte fungerat att hjälpa "dom" här? (Är det vi och dom nu från dig också?) 

Vi har regelbundet kravaller i förorter som när förövarna frågas har diverse saker att gnälla på. 
  • OneWish
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-17 01:59:57 följande:
    Hur har det inte fungerat? Majoriteten tar plats i samhället, får så småningom jobb och etablerar sig. Många öppnar eget, något som de flesta partier är ense om är väldigt bra för samhället. Så, utöver att man ser fler osvenska ansikten, hur är vi "drabbade"?

Oh please, vi har ALLTID haft kravaller. Det är inget nytt. Tvärtom är det mycket lugnare nu än tidigare på många plan.
    Jaså? Varför säger statistiken motsatsen att det inte är vad som händer?

Nej vi har inte ALLTID haft kravaller i den frekvens de förekommer idag.
  • OneWish
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-17 04:17:12 följande:
    Statistiken säger att Sverige mår bra av invandringen. Det är SD, via Avpixlat och liknande som förvränger fakta för att utmåla invandrare (i all fall de brunhyade dito) som kriminella våldtäktsmän som stjäl jobb och lever på bidrag.
    Vad jobbar du med Dorian?
  • OneWish
    Gert skrev 2014-04-17 13:45:02 följande:
    Jag har blivit kallad rasist mm av er här på forumet bara för att jag anser att SD har bra politik.
    Av någon som man ska ha respekt för? Eller pratar du om sjuttofemman, dorian?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?