Inlägg från: Cal XVI Gustf |Visa alla inlägg
  • Cal XVI Gustf

Varför hatar folk SD?

Hummelnr12 skrev 2014-03-19 20:29:19 följande:
    19.2 till 21.7 miljarder är små pengar om tittar på vad alkoholen kostar Sverige, den kostar mellan 90-150 miljarder beroende på hur man räknar. Om man räknar med alla sjukhus kostnader för alkoholrelaterade skador och fängelse vistelser rättegångskostnader osv så ligger summan på 150 miljarder. Intäkterna på alkoholen i skatter och moms är på c:a 10-20 miljarder.
    Dina siffror är felaktiga.
  • Cal XVI Gustf
    Enter Sandman skrev 2014-03-20 18:23:34 följande:
    Och så var den lögnen avslöjad.
    Att dom aldrig lär sig att det inte funkar att ljuga, andra kommer alltid att granska lögnerna.
    Blädrrar lite i rapporten och den är rätt intressant.

En annan lögn som avslöjas är den om den utbredda diskrimineringen:

"Diskriminering på basis av etnicitet är allvarlig, lagvidrig och förekommer förstås dagligen. Men även om ensklida fall är allvarliga visar våra studier att upplevelser av fenomenet är ovanligt. När våra ungdomar rapporterar om diskriminering eller orättvis behandling - alltså en ganska bred definition - inom fyra väsentliga områden (skola, affärer, transporter samt av vakter och polis), avslöjar de låga nivåer och liten variation mellan etniska grupper. Detta gäller i Sverige, men också i England, Holland och Tyskland. När vi specialstuderar finindelade grupper i Sverige, så långt våra data håller, finner vi ingen systematik så att utomeuropeiska grupper, eller synbara minoriteter, är mer drabbade än andra."
  • Cal XVI Gustf
    Hummelnr12 skrev 2014-03-20 07:06:08 följande:
    Som jag skrev så beror det på hur du räknar.

Can har sin uträkning folkhälsoinstitutet har sin, sen kom Gerhard Larsson med sin i missbruksutredningen 2013 så som sagt beroende på hur man räknar så blir det olika siffror.
    Har sökt men inte hittat.

Du får länka till uträkningarna.
  • Cal XVI Gustf
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-20 22:18:27 följande:
    Fast SD menar ju just att vi INTE är starka. Jag ser mycket projicering i det, deras egna osäkerheter och rädslor projiceras på Sverige som stat och nation. Fast Sverige är ett av världens rikaste, starkaste länder.
    De har väl gått på propagandan om att svenskar som folkslag inte finns, svensk kultur är bara en massa töntigt, ekonomin i kris, välfärden raserad osv. Om de tror på allt det här och lite till är det inte så konstigt att de känner sig hotade.
  • Cal XVI Gustf
    effemgea skrev 2014-03-25 23:01:21 följande:
    Det där är ju riktigt intressant. I tråden där SD-sekten diskuterar med SVP-sekten om det behövs ett nytt miljöparti var det en som skrev:

"Vill man "rädda" så många som möjligt och se en befolkningsökning av sällan skådat slag så ska man flytta folk från U-länderna till I-länderna. Är man mån om miljön så hjälper man på plats och man kan även hjälpa på olika sätt. Miljömässigt är det bättre att hjälpa dem med steriliseringar än att ge dem mat och vatten till exempel"
    Har inte läst den tråden men frågan här är väl vad man menar med "hjälpa". Om det betyder att man stöttar sjukvården så att de kan ta emot patienter som på frivillig väg kommer in och räcker upp handen och säger "jag vill sterilisera mig" är det ju inget problem. Om man istället menar lite mer handgriplig "hjälp" i form av propagerande eller rent av tvång börjar det dock lukta lite tyskt 30-... eh... jag menar svenskt socialdemokratiskt 60-tal.
  • Cal XVI Gustf
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-27 15:04:22 följande:
    Ja, faktiskt... märkligt att han anser sig vara vänster när han beter sig som extremhögern...
    Han har hållt på så i 15 år enligt artikeln. Jag har dock inte sett att någon inom extremvänstern tagit avstånd från något han gjort och ännu mindre sparkat ut honom utan han är fortfarande varmt välkommen där. Det skulle han nog tyvärr vara även om han lyckades ha ihjäl nån. Han har ju försökt ett antal gånger kan vi läsa.
  • Cal XVI Gustf
    effemgea skrev 2014-04-28 01:09:21 följande:
    Min erfarenhet är att miljöpartisters sexualitet varken är mer eller mindre framträdande än några andra  politiska gruppers.
    Berätta mer om dina erfarenheter!
  • Cal XVI Gustf
    Philipsson skrev 2014-04-28 00:34:27 följande:
    Alla partier vattnas ju ur, och bra är väl det.
    Det kanske är bra förutsatt att de urvattnade partierna sedan slås samman eller läggs ner och att nya mer radikala partier bildas. Jag ser ingen vits med att ha det som nu med en massa partier som i princip tycker samma sak och där nya partier har svårt att ta sig fram.
  • Cal XVI Gustf
    Philipsson skrev 2014-04-28 10:11:45 följande:
    Det svåra är ju ekonomin. Små partier har ingen ekonomi för att få plats i media.

Undantaget är FI, som inte behöver några pengar. De får plats ändå, för att deras feministiska agenda stämmer med journalisternas.
    De har ju till och med råd att elda upp en del av sina kampanjpengar.
  • Cal XVI Gustf
    sjuttiofemman skrev 2014-04-28 14:20:11 följande:
    Vad är syftet med att mailbomba en hjälpsam medmänniska med hot om inte att få honom att sluta hjälpa?
    Så mycket är åsiktsfriheten värd i högerns näthatarvärld.

www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/xxx...
    Mmm, de som tycker att denne fifflande företagare gjort fel borde polisanmäla istället för att skicka arga mail.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?