FDFMGA skrev 2014-05-24 18:05:05 följande:
Ok: Din teori är alltså att F! och MP vinner stöd för att de inte granskas kritiskt och får oproportionerligt mycket publicitet. Har du mottagit några underrättelser om vem som ligger bakom den konspirationen

Tror inte att det ligger någon mystisk konspiration bakom bristen på kritisk granskning av fi och mp i... tänkte skriva media men jag får väl skriva något i stil med "gammelmedia" eftersom du invände att det här forumet och liknande också är att betrakta som media.
Går vi några år bakåt kan vi ju titta på valstugereportaget från 2002. Resultatet i valet strax efteråt blev att M gjorde ett mycket dåligt val medan FP gick kraftigt framåt. Vad tror du det berodde på?
FDFMGA: "Vad som har hänt om man tittar över en lite längre period är att våra traditionella mediers inflytande över opinionsbildningen kontinuerligt minskar till förmån för sociala medier."
Ja, det stämmer, men än så länge tror jag nog att traditionell media har betydligt större genomslagskraft än sociala medier på nätet, i alla fall om man ser till befolkningen som helhet. Jag uppfattar att det fortfarande är en ganska liten del som regelbundet hämtar information från "alternativmedia".
FDFMGA skrev 2014-05-24 18:05:05 följande:
Det är heller inget nytt att högern gnäller om att media missgynnar dem. Också det en slags "kissa i byxan"-kampanj
Det är kanske inget nytt men heller inget som är unikt för högern. Vid valen 2006 och 2010 hörde man samma gnäll från vänstern. Vissa använde då till och med ordet "statskupp".