Inlägg från: Jeaninne |Visa alla inlägg
  • Jeaninne

Varför hatar folk SD?

Kunigunda skrev 2014-08-01 09:22:20 följande:
    Jag citerar, s 16 i C-uppsatsen från Socialhögskolan:

Gruppvåldtäktsmännen som intervjupersonerna har träffat har varit mellan ungefär 14 och 30 år. Det har varit gärningsmän med både svensk och utländsk bakgrund. Invandrare är något överrepresenterade vid gruppvåldtäkter, men flera intervjupersoner betonar att den kulturella bakgrunden inte är orsaken till våldtäkten. Samtliga intervjupersoner har sett att gruppvåldtäktsmännen kommer från familjer där de blivit utsatta för försummelse av något slag. Det är inte ovanligt att en eller båda föräldrarna har varit frånvarande. Dessa familjer lever ofta ett marginaliserat liv, där de inte är delaktiga i samhället.

Samtliga intervjupersoner vittnar om att gärningsmännen är både svenskar och invandrare, dock en liten överrepresentation av invandrarkillar. Blomkvist tror inte att det handlar om etnisk tillhörighet, utan snarare om situationen de lever i. Svenskar är överrepresenterade generellt i våldtäkter. Kjellgren och Wassberg tror inte heller att det har något med deras kulturella bakgrund att göra. Lundberg N betonar att ?det finns en övervikt av killar med invandrarbakgrund, men det har inget att göra med deras kultur, inte i första hand, utan det är andra faktorer, som att de är i underläge mot svenska samhället?.
    Fast det där är ju snömos. Det är inte sant. Det FINNS INGET rättsfall ifrån modern tid, där fler än två infödda svenska män inom Sveriges gränser, förgripit sig på en kvinna vid samma tillfälle. Jag VET att det är så. Det är du som har bevisbördan nu - en rapport utan några namn och målnummer bevisar ju ingenting! De har ju bara intervjuat andrahandspersoner som har gett sin "uppfattning" (och som inte skulle ha vågat säga sanningen för att de är rädda om sina arbeten). 

Och SJÄLVKLART är det kulturella orsaker. Dels används gruppvåldtäkter som ett sätt att förnedra fienden i krig, och har man en gång deltagit i sådana så är spärren borta. Man har ingen känsla för anständighet längre.

Och dels beror det på, att kvinnor som har sex utanför äktenskapet, eller så mycket som visar håret, i hemlandet anses vara horor utan värde. Vem som helst FÅR förgripa sig på dem, eftersom de ändå inte anses ha någon heder kvar. Det kunde man ha räknat ut med lilltån, att de skulle se likadant på oss när de kom hit...
  • Jeaninne
    realist14 skrev 2014-08-01 09:38:48 följande:
    ALlt är samhällets fel?
    Ja, det där var ett märkligt inlägg. "Tåliga"..? Dessa människor får det ju ändå så oerhört mycket bättre än de hade i hemlandet. Men de är inte "tåliga" - och därför måste de gå ut och våldta unga svenska kvinnor i parker..? Död
  • Jeaninne
    StackarsMia skrev 2014-08-01 00:44:22 följande:
    Vore konstigt annars när svenskar är en betydande majoritet. Tror du att blonda svenskar står för de flesta fall i Somalia?
    Ja, man måste ju titta på antalet brott i förhållande till antalet invandrare från den folkgruppen, om det ska gå att jämföra. I absoluta tal vore det underligt om det inte vore flest svenska gärningsmän, eftersom vi - ett litet tag till - är i majoritet här. När det gäller vissa brott så finns det dock inga svenska gärningsmän alls, och ett sådant är gruppvåldtäkt. Det finns helt enkelt inte i den svenska kulturen. 
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-01 00:32:08 följande:
    Men rapporterna gör ju skillnad på utrikes födda, svenskar med en eller två utländska förädrar och svenskar. Vad är problemet?
    Det finns ingen kolumn specifikt för gruppvåldtäkter. Däremot kan vi ju gå till Norge, där MÅNGA polisrapporter har visat, att det ENBART är män från Afrika och Mellanöstern som ägnar sig åt detta brott. Och det lär inte vara annorlunda här:

www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Innvandrere-bak-alle-anmeldte-overfallsvoldtekter-i-Oslo-5569378.html
    - Innvandrere bak alle anmeldte overfallsvoldtekter i Oslo

Samtlige som er anmeldt for overfallsvoldtekter i Oslo de siste tre årene, er innvandrere med ikke-vestlig bakgrunn.

• Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-01 01:06:05 följande:
    Jag har varken angett eller krävt källa. Jag har upplyst dig om ett sakförhållande som du inte verkade känna till. Jag angav källa på att svenska män, med svenska föräldrar, förekommer som gärningsmän i gruppvåldtäkter, något som Jeaninne inte ville kännas vid.
    Den källan hade ju inga referenser som gick att kontrollera. Det räcker inte med att några socionomer sitter och diskuterar någonting. Man måste ha namn, målnummer, domstolsutslag om det ska vara bevis för någonting.
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-07-31 23:05:42 följande:
    Och det gör somalier? Efter middagen eller?

Kambodjaner har i många länder (USA, Frankrike, England) rykte om sig att vara ytterst våldsamma och överepresenterade i narkotikahandel. Olika etniska grupper kan få pejorativa omdömen i olika kontexter. Man ska vara försiktig med att göra sanning av rykte.
    Ja, att en massa asiater OCH araber OCH afrikaner är inblandade i knarkbranschen, är ju inget att förvånas över. Med tanke på var det odlas, raffineras och vilka vägar det sedan transporteras...

Men nu pratade vi om flyktingar och invandrare i Sverige. 
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-01 10:11:21 följande:
    De har intervjuat gärningsmännen. Men jag märker att du gång efter annan duckar för all typ av kunskap som inte kommer sig av egenhändigt och anekdotiskt belagda teorier. Du uppvisar ett anmärkningsvärt kunskapsförakt.
    Det var ju DIN rapport som var anekdotisk. Eftersom de inte lämnade några bevis.
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-01 10:11:21 följande:
    De har intervjuat gärningsmännen. Men jag märker att du gång efter annan duckar för all typ av kunskap som inte kommer sig av egenhändigt och anekdotiskt belagda teorier. Du uppvisar ett anmärkningsvärt kunskapsförakt.
    ...du vet lika väl som jag, att skulle en socionom - som framträder med sitt namn - ha suttit och sagt att det är afrikaner och araber som begår gruppvåldtäkter här, så skulle han ha förlorat jobbet. INGEN som har en ställning att förlora skulle våga stå för den observationen med sitt namn, här i Sverige.
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-01 10:15:08 följande:
    BRÅ är inte en tillförlitlig källa? Men dina turer förbi tingsrätten är det? Och du är ett exempel på en förtroendevald för SD. Det ante mig.
    Jo, men den rapporten du refererade till var ju inte från BRÅ.
  • Jeaninne
    realist14 skrev 2014-08-01 10:18:05 följande:
    Du, när jag ser på program på tv som tex Tunnelbanan ( och dem ser jag alla eftersom de är så bra)...samt om jag befinner mig på stan själv, alt pratar med de ungdomar jag känner som rör sig ute i en annan omfattning än jag sjöälv, osv osv...

Så ser jag en HELT ANNAN stadsbild än den jag hade när jag var tonåring. En helt annan råhet, helt annan attityd, helt annan otrygghet bland de unga än vad vi hade ( går inte att jämföra) tex hörde jag inte ens ordet hora eller såg någon bli antastad av småkillar , öht som ung, nu är det vardagsmat...osv osv....finns fler exempel

Så skyll på anmälningsfrekvens om det känns tryggare, jag vill påstå att det är ett annat land nu.
    Exakt. De slemmiga gängen som är närgångna och slemmiga mot unga svenska kvinnor på klubbar, fanns knappast i min generation. Då kunde det vara någon överförfriskad gubbe (svensk eller utländsk) som tafsade, någon gång.

Men det var inte det här systematiska - gäng av enbart män med viss bakgrund, som samarbetar om att komma åt unga svenska kvinnor. Inte den totala respektlösheten som de har - den fanns inte då. Inte ens de katolska och östortodoxa pojkarna ifrån sydeuropa, och som delade mycket av muslimernas hederskultur fortfarande då på 1980-talet, var lika föraktfulla och råa mot svenska flickor - trots att vi inte hölls inlåsta som deras fästmör och systrar. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?