Inlägg från: Jeaninne |Visa alla inlägg
  • Jeaninne

Varför hatar folk SD?

realist14 skrev 2014-08-02 08:16:56 följande:
    Hör och ser ofta det lite lätt uppgivna trötta - inget signalement, då vet man.
    En klycha i dessa dagar nästan.
    Ofta står det på sista raden att "han ska utvisas efter avtjänat straff". Men så långt läser inte alla... Dessutom känns det så fånigt, att man när man ÄNDÅ avslöjar att han är utlänning i och med detta, inte kan skriva dit VART han ska utvisas också... Det är sådant mörkande som gör, att svenskar, som inte medvetet söker sig till alternativa sajter, inte kan bygga upp en sann blid av verkligheten.

INGET annat land ägnar sig åt dessa mörkanden. Jag kommer ihåg när en alban med svenskt medborgarskap ströp sin chef i USA t.ex.. Då stod det i alla svenska tidningar att det var en "svensk" som gjort det. Man fick gå till amerikanska tidningar - och där stod det att det var en "alban som varit bosatt i Sverige".

Samma sak när en ung svenska knivdödades på ett vandrarhem i Malaga år 2011. Svenska tidningar nämnde inte mördarens etnicitet. Jag roade mig med att söka upp en spansk internettidning, och såg att Expressens reporter hade översatt den spanska artikeln rakt av! Förutom att han uteslutit upplysningen, att gärningsmannen var marockan...

Det här ÄR liksom ingen slump - det finns hur många exempel som helst.
  • Jeaninne
    Flash Gordon skrev 2014-08-02 10:33:28 följande:
    Fungerande länk:
    länk

Och det är alltså inte vilken liten kommunalsosse som helst, invald från 23:e plats på listan och fungerande som ersättare i kulturnämnden eller nåt, som säger detta utan kommunalrådet i Lidköping. Högste ansvarige i kommunen:

"...ni Moderater öppnat kranarna för massinvandring".

"? Man kan inte ta in massa folk till Sverige om det inte finns bostäder".
    Minsann, minsann! Obestämd

Fast jag kommer nog aldrig att förstå dom svenskar som protesterar emot sådana här - sanna - uttalanden. Varför vill man svika sina egna? Sover man gott när man vet att misshandlade svenska kvinnor, som vill lämna sin man, inte kan göra det för att de inte får lägenhet? Att unga vuxna inte kan flytta hemifrån och starta självständiga vuxenliv, för att de inte får lägenhet?
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-08-02 12:01:11 följande:
    Att kalla invandringen till Sverige för massinvandring är en värdering som väl bottnar i inställningen att mananser att den är för stor,  medan motsatsen - att påstå att vi inte har någon massinvandring självklart också grundar sig på värderingar.

Man kan knappast begära att det ska tillsättas en oberoende kommitté som bedömer vid vilka nivåer invandring ska anses kunna beskrivas som massinvandring - så fenomenet att de flesta sverigedemokrater kommer att beskriva invandringen som massinvandring medan flertalet av oss andra talar om invandring kommer att bestå, 
    Håller inte med. Den nivå vi har nu ÄR massinvandring, i förhållande till vår ursprungliga folkmängd.

Du har ingen kommentar på detta, att kommunens egna invånare inte kan få lägenhet för att flyktingarna ska ha dem..? Ungdomar som misshandlas psykiskt och ibland även fysiskt, som går till soc och begär hjälp, får bara höra att de inte har några lägenheter att dela ut. Och jag råkar veta att det ÄR så... Sedan undrar folk vad alla självmord bland ungdomar beror på, när dom inte kan få hjälp med det mest grundläggande...

Finns massor av sådana här inlägg på internet (Taget från ungdomsforum. "han" är pojkens styvfar):

"Jag är nitton år gammal. Och får jag inte lägenhet så får dom ha ett troligt självmord på samvetet, då jag inte orkar med det här längre, det har hållit på sedan 2007 då han flyttade till oss. Jag mår psykiskt dåligt, det här har gjort att mitt självförtroende är i botten och jag har en svag känsla av att min livslust börjar försvinna allt mer och mer."

Till flyktingar som är färdigutredda, finns det dock alltid lägenheter...
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-08-02 12:33:40 följande:
    Huruvida man definierar den andel invandrare som kommer till Sverige årligen relativt Sveriges befolkning som massinvandring eller inte är självklart en värderingsfråga. Det finns ingen allmängiltig definition på vid vilken nivå invandringen ska beskrivas som massinvandring.

Ytterst handlar det väl om rätten till sitt eget språk. Jag begär inte att du ska sluta använda dig av begreppet massinvandring men jag tycker det är märkligt att så många sverigedemokrater vill styra andras språk och förklara för dem vad som gäller.

Så min åsikt är att Sverige inte har någon massinvandring.

Under ett antal år har det byggts förhållandevis få bostäder i Sverige - det är beklagligt men jag ser inte sambandet till invandringen som mer än indirekt och det enskilda exempel du hänvisar till vet jag inget om.
    Det är inte indirekt, det är väldigt direkt. De kommunala hyresbolagen har en förturslista. Men varje gång det kommer en hög flyktingar som ska ut ur asylboendet, så placeras dessa högst upp på listan...

• Jeaninne
    Politisk härdsmälta skrev 2014-08-02 12:26:19 följande:
    Fantastiskt roligt. Väntar med spänning på att Jan Helin ska reda ut rasbegreppen på ledarplats. Känns som det är på tiden med ett rejält värdegrundsarbete på redaktionen under temat "Indianer är också människor!".
    Lustigt att det var just Aftonbladet - "vi gillar olika" - som skrev det där!
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-08-02 15:16:10 följande:
    Inte alls.

Bostadsbristen är direkt avhängig politiska beslut där man inte förmått att skapa en bostadsmarknad som är anpassad dels till Sveriges befolkningsutveckling som helhet och dels till enskilda kommuners.

Dessutom har ju allmännyttan som du anger som exempel sålt ut en hel del fastigheter, inte minst i Stockholm där enskilda före detta hyresgäster kunnat tjäna avsevärda belopp genom att ta ett banklån och därefter sälja den nyinköpta bostadsrätten till ett pris skyhögt över det vrakpris de borgerliga partierna framförallt i Stockholm slumpade bort bostäderna för.
    Ja, och allt det där är jättehemskt och jättefel. Men då blir det ju ÄNNU mer viktigt, att inte skänka bort de få HR som finns till invandrare...
  • Jeaninne
    Philipsson skrev 2014-08-02 15:42:34 följande:
    Visst är det en värderingsfråga. För pk-media är det inte "massinvandring" när 100 000 invandrar till Sverige, men däremot "massutvisning" när 50 personer inte får uppehållstillstånd i Sverige.
  • Jeaninne
    Politisk härdsmälta skrev 2014-08-02 12:26:19 följande:
    Fantastiskt roligt. Väntar med spänning på att Jan Helin ska reda ut rasbegreppen på ledarplats. Känns som det är på tiden med ett rejält värdegrundsarbete på redaktionen under temat "Indianer är också människor!".
    "rasbegrepp" räcker inte. Enligt Aftonbladet tillhör inte indianerna ens samma ART som vi andra!
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-08-02 17:56:09 följande:
    Det är bara att du tycker det är jättehemskt och jättefel, en god början iallafall.

En bra fortsättning för fortsättningen är att du lär dig vad begreppet hyresrätt innebär, du är inte den första sverigedemokrat som jag sett skriva om hyresrätter i termer av skänka bort.

Man äger inte en hyresrätt, det är fastighetsägaren som äger lägenheten. Däremot äger man i viss mån en bostadsrätt eller en villa.

Man kan alltså inte skänka bort en hyresrätt.
    Du vet mycket väl vad jag menar. "Tilldela", då...
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-02 18:56:20 följande:
    När serievåldtäktsmannen på Kungsholmen togs, och visade sig vara svensk, valde Avpixlat att slå upp en nyhet om ett ofredande (tafsande) på en bensinstation i Danmark i stället för att, som övrig "PK-media" skriva om häktningen.
    Alltså, om PK-media visade gärningsmannens ansikte och namn, så fanns det ju inget att avpixla. Eller..?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?