Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Audhild01 skrev 2014-02-23 15:29:36 följande:
    Det här har vi gått igenom så många gånger nu. För det första har Sverige en EGEN luciatradition, som är en blandning av lucialegenden och av tidigare hedniska allmogeseder. Precis som vårt julfirande, vårt påskfirande och vårt midsommarfirande, alltså. Och i vårt EGET luciafirande, så har det alltid ingått att lucia ska vara blond, blåögd och vacker - helst med ett vänt, milt och "heligt" utseende snarare än en spotsk eller sexig skönhet.

Och för det andra, så kan inte det romerska helgonet ha haft Sri Lanka-utseende, hur-eller-hur. För så långt sträckte sig inte romarriket - även om det var stort! Det fanns mörkhyade slavar i romarriket, men dessa kan inte ha tillhört en ätt såsom Lucia gjorde (släkten Lucius). Det är dessutom mycket troligt att de var ljusa i den släkten, eftersom deras namn antyder det. De första släktnamnen byggde ju på någonting i utseendet - precis som svenskar på medeltiden kunde heta "den läspe", "den halte" och så vidare i tillnamn.
    Varför skulle hon inte kunnat ha det? Romarriket var inte SDs drömvision om ett stängt rike, in- och utvandring från långt utanför riket förekom dagligen. Fan, det fanns kinesiska ambassadörer i Rom!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 15:37:03 följande:
    Du menar alltså att lärarna presenterade ett antal kandidater varje år - en grupp som var fler än hälften av alla flickor i klassen? Och så fick andra rösta - de andra eleverna eller..? Låter inte sannolikt, faktiskt...
    Du har inte så mycket koll på skolvärlden va?
  • Dorian Ertymexx
    isisisis skrev 2014-02-23 15:44:30 följande:
    Kolla FL:s omröstning inför valet.
    SD leder starkt med 27,5 % över alla andra.
    FL är vare sig statistiskt pålitligt (då de som röstar i trådarna är de på FL som är politiskt intresserade och hittar tråden) eller trovärdigt (då det är en känd SD-taktik att ha en drös konton som man kan variera sig från och rösta flera gånger).
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-23 16:14:38 följande:
    Jag hatar inte något parti, kanske Moderaterna. Men vänsterpartiet hatar jag absolut inte. Däremot hatar jag vänsterextremister-afa, för dessa är kriminella människor som borde sitta inlåsta.
    Ändå utgick du direkt från att vänsterhatet jag syftade till var AFA. Märkligt.
  • Dorian Ertymexx
    Enter Sandman skrev 2014-02-23 16:30:00 följande:

Japp, visst är det så.
    Och även om man är missnöjd med invandringens storlek, även om man av nån outgrundlig anledning skulle tro på deras övriga politik, så borde ju allt denna skit som skrivs av sd och deras företrädare.
    Allt från blattehoror, till att sjunga hånfulla visor om Palmemordet, till att kalla barn för halvapor, till att dra osmakliga "negerskämt", till att generalisera och lägga hatepitet på människor bara för att dom kommer från en viss kultur, religion eller nationalitet, till att ge sig på barn pga deras hudfärg, finns det något fegare än det.
    Med mera, med mera............

När man läser allt sånt borde inte varje vettig vuxen människa bli rejält avskräckt, hur man kan vilja att såna människor ska representera oss och styra vårt land.
    Och sen tror man att det ska bli bra, hur många halmstrån greppar man inte efter då?
    Det går bortom allt förnuft.
    Precis. Det blir litet reinfeldtism av det hela: "Om man bortser från deras politiska mål, alla deras uttalanden, deras sympatisörers ageranden, deras bakgrund, deras politiker och deras röstorgan på nätet så är SD inte ett rasistiskt eller fascistiskt parti!"
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-23 16:34:59 följande:
    Skär Alliansen ner på invandringen? Det var konstigt för alliansen slog invandringsrekord 2013.

www.friatider.se/invandringen-slog-alla-rekor...

2012 slogs det också rekord från året innan.

rod.se/rekordstor-invandring-till-sverige
    Men snälla rara, Friatider är en rasistisk och fascistisk propagandaapparat! De kommer ALDRIG säga att andra partier än de fascistiska gör rätt, någonsin!

Faktum kvarstår: Alliansen har skurit ned på resurserna för SFI och många andra integrationsprojekt. De skär ned överallt, på arbetslösa,på gamla, på skolor, vård och omsorg... och vilka röstar med dem? Jo SD. Precis de som du säger dig stödja i ditt hat mot moderaterna.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-23 16:36:27 följande:
    Jag har inte läst igenom hela tråden så jag har inte sett några rasistiska kommentarer.

Skrivet som en sann Sverigedemokratisk politiker!

"Nej, vi har ingen rasism här. Va? Nej, jag har inte hört, läst eller kollat någonting!"

Har man inte läst eller sett något så ser man förstås inget. Kanske därför SD-arna går med skygglappar jämt, så att de ska slippa se partikamraternas rasism?

• Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-23 16:56:56 följande:
    Aftonbladet är en rasistiskt propagandasida.
    Ibland, ja.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-23 17:07:35 följande:
    Men, lägg ner nu. Du missuppfattar allt jag skriver med flit.
    Nej, jag läser vad du skriver och applicerar det på dig helt enkelt. Eller är det bara invandrare som ska acceptera orättvisor?
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:12:36 följande:
    Nu råkar jag veta då, som har gjort lite fritidsstudier i Antikens kultur, att namnskicket var sådant, att förnamnet (liksom även efternamnet) avspeglade ätten man tillhörde. Caesar hette t.ex. Julius. Hans dotter fick därför heta Julia, liksom hans faster hette Julia. Hade Caesar fått en son (inom äktenskapet) så hade denne också fått heta Julius. Hade det blivit fler söner, så hade dock dessa fått andra, individuella namn. Medan döttrarna skulle ha fått heta Julia Major, Julia Minor, Julia Tertia o.s.v.. Det vill säga endast släktnamnet.
    Om man var romare ja. Lucia var från grekland, och alltså inte romare.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?