• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-03 14:39:02 följande:
    Tror snarare att det skumläses. Kanada har ett poängsystem, som främst berör kategorin "Economic Immigrants" som exempelvis året 2010 berörde 186,913 individer - och 19,8% av den totala invandringen, om 280,681 individer, fick då god pott i detta poängsystem.

Såhär ser rubrikerna ut i poängsystemet.
    "1 Education 25[p]
    2 Proficiency in English and French 24[p]
    3 Work experience 21[p]
    4 Age 10[p]
    5 Arranged employment 10[p]
    6 Adaptability 10[p]" www.fraserinstitute.org/uploadedFiles/fraser-...

Tror vederbörande att Sverige har en så fruktansvärt dålig kvalité på den totala immigrationen att inte ~20% av den skulle få goda poäng efter dessa kriterier? 72% av Sveriges immigration relaterar till arbete, studier och helt vanlig folkvandring inom EU och EES. Sverige har dock en högre flyktingkvot än Kanada och en rejält mycket högre sådan per capita. De har inte heller ett lika stort överseende med papperslösa och allmänt illegala immigranter.

Tror vederbörande bara fått reda på att Kanada har ett poängsystem och sedan föreställt sig hur kanadensarna står vid gränsen och sållar ut människor till höger och vänster. I praktiken handlar det främst om ett mer grundligt arbete och en mer träffsäker hantering efter immigrationen samt en något hårdare inställning mot papperslösa och allmänt illegala immigranter.

Att Kanada dock skulle sikta in sig på någon sorts kvalificerad immigration, handlar om bristfällig läsning. Hela 224,544 individer, utav totalt 280,681, hade inte fullgoda poäng i detta poängsystem - men beviljades likväl uppehållstillstånd i Kanada.

Verkligen långt ifrån Sverige situation, verkligen. Precis tvärt om. Obestämd
    www.emirates247.com/news/emirates/migrating-to-canada-in-2014-click-for-details-2013-12-08-1.530468

www.cbc.ca/news/politics/canada-took-fewer-refugees-last-year-despite-pledge-1.1366888

online.wsj.com/news/articles/SB10001424127887323980604579030964060914466

news.nationalpost.com/2013/12/27/as-canadian-citizenship-rules-face-an-overhaul-by-the-harper-government-in-2014-heres-what-to-expect/

Vad du tror och inte tror bryr jag mig inte om. Och ditt skriftspråk vet du vad jag tycker om, Klabbarparn.

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • sjuttiofemman
    Psykologistuderande skrev 2014-01-03 12:33:16 följande:
    Men varför är det så? Har Ni någon koll på det? Är det så att invandrare har en kriminell-genuppsättning? Eller är det andra faktorer som spelar in? Hur fungerar integrationspolitiken i vårt land? Kom igen nu - ni är vuxna människor och måste för sjutton kunna se ett sammanhang, ett vidare perspektiv!  Varför ser det ut som det gör på vissa ställen på jorden? Kan man skriva att vi här i västvärlden profiterar på andra människors naturtillgångar? Utnyttjar vi billig arbetskraft? 

Läs på - gör om - gör rätt. Sluta förlita er på Aftonblandet, avpixlat etc. Gör er själv en tjänst och lägg ner tiden på att skaffa er riktig kunskap istället för att ständigt dra ner debatterna på dagisnivå.

/Linda

Bra skrivet. Dock talar du för döva öron, dessa rasister (och det är solklar rasism att tillskriva en grupp människor en viss negativ egenskap, bara tillägger det för de här personerna kommer att leta efter offerkoftan nu) är inte kapabla till något annat än hat. Åtminstone är det vad man kan dra slutsatsen av deras inlägg.
  • Eugenie
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 15:08:38 följande:
    Jag kan svara när jag lider. När trycket på sjukvård och skola ökar av människor som inte bidrar till välfärden. Flyktingpolitiken är alldeles för dyr. Jag lider när mina barn måste byta skola för att det snart är fler invandrare än svenskar och skolan är så stökig att alla blir lidande.
    Jag lider på många sätt av en ansvarslös flyktingpolitik men den riktiga smällen kommer mina barn få ta. Och mina barnbarn.
    Precis. Ibland tänker jag till och med, att man kanske inte borde ha satt barn till världen. Med tanke på att man inte kan kontrollera hur det kommer att bli här för barnen när man själv inte längre finns, och barnbarnen, och barnbarnsbarnen... Jag kan se framför mig en skräckvision där samhället har kollapsat p.g.a. att det inte kunde bära alla bidragstagare, där alla får fend for themselves, total anarki då samhället inte längre hade råd med polis och rättsväsen, folk som dör av svält och brist på vård...
  • Digestive
    Eugenie skrev 2014-01-03 15:13:36 följande:
    Va?
    Ja, utmärkande nivåer av immigration har präglat Sveriges politik ett bra tag nu. En tillräckligt stor del av den svenska kulturen vid det här laget, att 9/10 av befolkningen ser den som självklar.

I en svensks ögon så står Sverigedemokraterna skevt, inte tvärt om.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-03 14:56:02 följande:
    Vilka länder nås av extremt annorlunda flyktingar?
    Jag pratar snarare om de länder som är smarta och håller ner volymerna.
  • La haine des Arabes
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 14:58:32 följande:
    Du har även 0 empati och 0 basala kunskaper och tacksamhet om du inte förstår att du fått en helt otroligt massa gratis, bara genom att vara född i Sverige. Jag tycker inte du ska prata så mycket om Sverige för du förstår inte vad Sverige är för något. Sverige är känt i världen för humanism, öppenhet och moderna värderingar. Det är det våra förfäder har byggt och vi kan vara stolta över. Du representerar värderingar som bara en liten klick står för, man skulle rent av kunna kalla dem osvenska värderingar.

För övrigt undrar jag vad som drog dig till nicket Errol Flynn? Han är ju bl a känd för antisemitiska uttalanden och uttalat stöd för Hitler, var det det som lockade?
    Du har noll kunskaper inom evolutionär biologi.

Du tror säkert på fulla allvar att det är en ren och skär slump att araber lever efter en uråldrig religion som vi tog avstånd ifrån för flera hundra år sedan, det är säkert också slumpen som gör att det inte finns en enda vettig uppfinning eller en nobelpristagare som härstammar från Afrika?

Du är ett barn av vår tid, en kulturmarxistisk produkt som slutat att tänka själv - till ditt försvar får man väl säga att du är långt ifrån ensam, det kryllar av regelrätta döskallar idag som har tappat bort sig själv och verkligheten dom lever i.

Givetvis har det inget med empati att göra, det har att göra med realism och hur man förfogar över den intelligens man är tilldelad.

Du har valt ett ytligt sätt att använda din intelligens, mestadels låter du andra styra dina tankar. Tyvärr tycks vi gå emot en mental istid där det är mer regel än undantag att följa dom dogmatiska mönstren.

Men i vårt land är vi runt en miljon smarta - och vi blir fler för varje dag. Annie Lööf och hennes tankelösa kumpaner tycks vara på väg att lämna makten ifrån sig, permanent.

• Errol Flynn
    stoner skrev 2014-01-03 15:14:43 följande:
    OK.
    Jag känner inte lika starkt för dig som jag gör för de som lever i krig och förtryck. Jag vill hellre att de får det bättre på bekostnad av att du får det ytterligare lite sämre.
    Jag tror inte att just JAG kommer få det så mycket sämre. Däremot redan utsatta människor i Sverige, invandrare och andra låginkomsttagare. Jag tror inte att de heller är beredda att sänka sin levnadsstandard ytterligare.
    Det blåser hårdare vindar i Sverige nu. Inom några år tror jag vi har samma politiska klimat som i övriga Europa. Jag bidar bara min tid.
  • Eugenie
    pidda skrev 2014-01-03 15:11:58 följande:
    Att du är en "stoner" är uppenbart för oss alla men att kalla en sifferuppgift för ett "räkneexempel" är nog att ta i. Tror inte man kan begära mer av en som stoltserar med att missbruk av cannabis.
    Röker han cannabis också..?! Spöke Död Kräks

Alltså vad är det MED PK-folket på det här stället..?
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 13:08:18 följande:
    Beror på vilken forskning man hänvisar till. Finns många och dom pekar åt olika håll.

Jag efterfrågar ofta forskning och statistik som grund för era påståenden men hittills har ni bara länkat till wp-sidor, friatider.se samt kvällsblaskor. Inte mycket forskning där inte, mer propaganda.
  • stoner
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 15:13:08 följande:
    Detta hör inte till tråden men ändå ett sista svar på detta. Det du skriver hörs ibland från vänsterkretsar och bygger på grundläggande okunskap om ekonomiska samband. Vad är "överkonsumtion" och vad tror du händer om vi drastiskt minskar vår konsumtion? Det ger inte några som helst positiva effekter för fattiga i världen, tvärtom. 

Våra privilegier håller på att utplånas i takt med att fattiga får det bättre på grund av ekonomisk utveckling, inte trots.

Däremot är jag helt med på oron inför miljöproblem men det paradoxala är att miljö först blir en fråga när man nått visst välstånd. Den som inte har mat för dagen har inte råd att bry sig om utsläpp. Politker och konsumenter måste driva miljöfrågorna.
    Vi gör det stegvis. Först ger vi skäligt betalt. När vi sedan inte har råd att konsumera lika mycket får vi dra ned.

Jag säger att vi skall jämna ut vår konsumtion globalt. Om den skall öka i fattigare länder så måste den minska någon annanstans. Annars är vi rätt körda miljömässigt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?