• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Eugenie
    Digestive skrev 2014-01-03 17:09:09 följande:
    Ingen hemlighet att egenskaper behöver stimulans för att utvecklas. Hur väl står sig exempelvis överlevnadsförmåga jämfört med den röda zonen på kartan?

"- Skynda, skynda - Konsum stänger snart och sedan har bara 7-Eleven öppet!!"
    Fast så har det ju bara varit för (majoriteten av) den svenska befolkningen i cirka 50-60 år. Att jämföra med 120 000 år av utveckling sedan vi skildes från afrikanerna.

Men visst är det så, att evolutionen även bland den infödda svenska befolkningen hotar att gå bakåt. Det har jag tänkt mycket på, för tyvärr är min erfarenhet av infödda svenskar att det är de minst begåvade som börjar föda barn först och föder flest barn. Det vill säga: en WT-mamma har ofta närmare 40 levande avkomlingar (tre barn plus nio barnbarn plus 27 barnbarnsbarn) när hon fyller 80, medan en högbegåvad mamma bara har två (ett barn som hon fick vid 38, och som i sin tur fick ett barn i samma ålder).
  • Sneeze

Jag hatar inte människor som röstar på SD. Men jag känner ett djupt obehag varje gång jag mäter en anhängare till SD, eftersom jag inte har några som helst positiva erfarenheter av möten med dem.
    Nej, jag har ingen invandrarbakgrund eller "osvenskt" utseende, vad nu det skulle vara.
    Men jag har en vän, som efter en misshandel, blivit hjärnskadad. Hen har stora problem med att tala, hen är delvis förlamad och har svårt att gå. Pga av paresen dreglar hen ibland. Hen har blivit väldigt ensam efter misshandeln, hjärnskadorna har gett hen kognitiva svårigheter. I den stad vi bor finns en stor grupp organiserade och högljudda SD:are, de har av någon anledning utsett min vän till deras speciella hatobjekt. Det har gått så långt att hen helst inte vistas utomhus, eftersom de även roar sig med att trakassera hen (och de andra) på boendet. De skanderar, propagerar och verkar ha väldigt roligt åt att skrämma de boende med sin rasbiologi som inte bara handlar om svenskhet, utom om rashygien, dvs inga "idioter", "grönsaker", mongos", cp och andra "värdelösa" individer som inte borde tillåtas födas, än mindre fortsätta leva.'

Kanske är dessa SD:are inte alls representativa för SD i gemen. Men jag har ännu inte mött, sett eller hört en SD:are tala om tolerans, hänsyn och förståelse om det inte handlat om att de ska erhålla det själva.

Men jag hatar inte människor som "är" SD:are. Jag beklagar bara deras historielöshet, brist på empati och oförmåga att se längre än till sig själv.

• jeanette02
    pidda skrev 2014-01-03 16:06:18 följande:
    Ett enskilt exempel från din barndom kan inte motsäga vad som är allmän språkvetenskap...
    Det är rätt många som vet hur det kunde se/låta ut på en grundskola-högstadieskola under 90 -talet. På skolor där ingen stor invandring fanns och många tjejer har blivit kallade och fortfarande kallas mycket otrevliga saker av genomsvenska killar.
    Det är också en verklighet och det måste inte motsäga allmän språkvetenskap som du kallar det.
  • Eugenie
    Digestive skrev 2014-01-03 17:09:09 följande:
    Ingen hemlighet att egenskaper behöver stimulans för att utvecklas. Hur väl står sig exempelvis överlevnadsförmåga jämfört med den röda zonen på kartan?

"- Skynda, skynda - Konsum stänger snart och sedan har bara 7-Eleven öppet!!"
    Och för övrigt: varifrån ska "stimulansen" komma då, för att få afrikanerna att börja utveckla sitt intellekt..? Något förslag på, varför det finns så få infödda afrikaner som vill ta itu med detta själva..? De kan inte BARA räkna med att vita ska lära sig swahili och somaliska, och åka dit och hålla skola för deras barn...
  • Eugenie
    Sneeze skrev 2014-01-03 17:33:44 följande:

Jag hatar inte människor som röstar på SD. Men jag känner ett djupt obehag varje gång jag mäter en anhängare till SD, eftersom jag inte har några som helst positiva erfarenheter av möten med dem.
    Nej, jag har ingen invandrarbakgrund eller "osvenskt" utseende, vad nu det skulle vara.
    Men jag har en vän, som efter en misshandel, blivit hjärnskadad. Hen har stora problem med att tala, hen är delvis förlamad och har svårt att gå. Pga av paresen dreglar hen ibland. Hen har blivit väldigt ensam efter misshandeln, hjärnskadorna har gett hen kognitiva svårigheter. I den stad vi bor finns en stor grupp organiserade och högljudda SD:are, de har av någon anledning utsett min vän till deras speciella hatobjekt. Det har gått så långt att hen helst inte vistas utomhus, eftersom de även roar sig med att trakassera hen (och de andra) på boendet. De skanderar, propagerar och verkar ha väldigt roligt åt att skrämma de boende med sin rasbiologi som inte bara handlar om svenskhet, utom om rashygien, dvs inga "idioter", "grönsaker", mongos", cp och andra "värdelösa" individer som inte borde tillåtas födas, än mindre fortsätta leva.'

Kanske är dessa SD:are inte alls representativa för SD i gemen. Men jag har ännu inte mött, sett eller hört en SD:are tala om tolerans, hänsyn och förståelse om det inte handlat om att de ska erhålla det själva.

Men jag hatar inte människor som "är" SD:are. Jag beklagar bara deras historielöshet, brist på empati och oförmåga att se längre än till sig själv.

Vad menar du med att de är Sd:are? De kan i alla fall inte vara aktiva i partiet, för då skulle de uteslutas. (Om det där kom till gruppledarens kännedom.) Om det ÄR så, så tycker jag att du ska kontakta Sd:s kommunförening eller distrikt på din ort.
  • sjuttiofemman

Inställningen som dessa har delas garanterat av väldigt många Sd:are. Men de flesta är nog inte våldsamma som tur är. Hoppas din ordnar sig för din vän i den mån det är möjligt.
  • La haine des Arabes

Jag känner ett djupt obehag varje gång jag möter någon som inte är Sverigedemokrat, däremot respekterar jag sjuklöver-röstarens åsikter trots att personen är väldigt okunnig och historielös.

Men därefter får man utbilda personen, berätta om kommunistiska gulagläger, inbördeskrig och ekonomiskt förfall, sjuklöverröstaren är ofta obildad och indoktrinerad och tar inte gärna till sig korrekt information, men av erfarenhet vet jag att informationen sjunker in hos den okunnige.

Idag är vi ca en miljon Sverigevänner som inte vill leva i en kommunistisk diktatur med våldsamma motsättningar.

(Visste du att kommunismen tagit över 100 miljoner liv?) #pingsjöstedt
  • sjuttiofemman
    Eugenie skrev 2014-01-03 17:40:37 följande:
    Vad menar du med att de är Sd:are? De kan i alla fall inte vara aktiva i partiet, för då skulle de uteslutas. (Om det där kom till gruppledarens kännedom.) Om det ÄR så, så tycker jag att du ska kontakta Sd:s kommunförening eller distrikt på din ort.

Hur det står till med sd's så kallade nolltolerans mot rasism har vi sett många gånger. Ju högre upp i hierarkin rasisten sitter, desto mindre "nolltolerans" existerar..
  • Errol Flynn

Undra hur många svenskar som blivit misshandlade av invandrare? Vi kan ju ta den svenska (inte så listiga) småbarnsmamman som åkte på fest på ett asylboende och blev gruppvåldtagen i alla hål av 7 asylsökande afghaner. Hon blev sittandes i rullstol och kunde inte hålla avföringen. Relevant?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Digestive
    La haine des Arabes skrev 2014-01-03 17:30:19 följande:
    Tja, hittade ingen röd tråd där riktigt. Får be dig ställa ifrån dig din rökiga singelmalt, nyktra till och tänka på dom barn som ska växa upp i landet som du hatar.

Tänk gärna en tanke på dom som förtvinar bort på demensavdelningar och sjukhuskorridorer med. När du nyktrat till är jag övertygad om att du förstår hur transfereringarna fungerar, när pengar läggs på asylmissbrukare, tas dom från svensk välfärd.

Detta beror på att vår budget är begränsad, speciellt nu då allt färre arbetar iom. den massiva asyl/anhöriginvandringen,

Du behöver inte tacka mig, tipset är helt gratis.
    Tycker att den ligger över hela inlägget. Sluta försöka kategorisera omvärlden nu, den uppträder bara trång för människor som inte klarar av att hantera bredd.

Som om blå politik inte har haft ett större finger med i det spelet. Den har dock skapat tillväxt och kapital för en god framtid, i en mer omtänksam politik.

Skilj gärna på kommun och nation. Sverige har dubbelt så mycket pengar i omlopp än för 30 år sedan och därtill syns knappt ett spår av inflation.

Som skolgången då.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?