Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-02-25 23:33:39 följande:
    Reinfeldt, som du verkar vara så begeistrad av, gick med i M när Bildt och Adelsohn för fullt försvarade Apartheid.

Media gör allt för att tysta ned detta faktum men det var ju så det var. Vi som var med då, minns det väl.
    Jag har redan skrivit att jag inte gillar Reinfeldt. Är det läsförståelsen som brister, eller har du samma uppmärksamhet som Åkesson när han gick med i SD och missade att det var ett nazistparti?

Ja, Reinfeldt gick med när Bildt och Adelsohn försvarade Apartheid - och Åkesson gick med i SD när de förespråkade samma sak i Sverige. Märkligt nog tycker du att Åkesson ska förlåtas, men inte Reinfeldt?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-02-25 23:39:54 följande:
    Att medvetet ha skygglapparna på, att låtsas inte begripa, är demagogi.

Ständigt och jämt talas det i media om hur "vi ska behandla Sd" (d.v.s. etablissemanget mot Sd). Snacka om "vi och dom-världsbild" (se t.ex. www.journalisten.se/nyheter/sd-behandlas-orat...)

Exakt, så varför har du på dig skygglapparna?

Tja, det talas i alla fall om det. Inom SD diskuteras inte hur man ska behandla vänstern, förlåt "extremvålds-AFA-vänstern" som det så fint heter. Och just SD-försvarare kanske inte riktigt ska ondgöra sig över "vi och dom"-tänk.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-02-25 23:50:52 följande:
    Amerika är inte ett land, utan två världsdelar som vore sammanhängande om det inte vore för Panamá-kanalen.

OK, det här är totalt off topic, men VA? Du menar att det var en världsdel fram till dess att panama-kanalen grävdes? Allvarligt?
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-02-26 00:00:47 följande:

Jv och muslimer och div kristnatomtar passar nog bättre ihop. Tror du det är bra att fylla på landet med miljontals av valfri grupp?
    JV är en sekt, muslimer är en hel religion med många olika inriktningar, och kristnatomtar... jadu, är du otrygg med kristna tomtar kanske du ska motarbeta SD, som vill öka kristendomens inflytande i Sverige, tex genom att tvinga på kristendom på skolbarn.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-02-26 01:12:07 följande:

Hade du något att säga om det ursprungliga inläggets kärna, dvs koloniserings pris tycker du att det har varit värt det?

Visste du inte att indianerna dog som flugor eftersom deras immunförsvar saknade skydd för några av de  vanligaste europeiska sjukdomarna?
    ...och att de fick arbeta ihjäl sig. Icke att förglömma det tidiga slaveriet kontra indianerna.
  • Dorian Ertymexx
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-26 15:22:32 följande:
    Jag vet, jag skrev fel...

Jag är så van att man säger Americas på engelska, eller The Americas, då.
    Jag menar så klart hela Nord-och-Sydamerika...

Men det intressanta är att EXAKT SAMMA SAK som jag sa kan sägas om Afrika.
    Fast där blir ju industrialiseringen i nivå med 1970-talet i bara några få länder, inte genomgripande.
    Om koloniseringen i Afrika aldrig hade skett, så hade de inte, aldrig, ens nått upp till 1800-talets nivå av industrialisering.
    Upprepar: Industrialisering mot priset av deras naturresurser som diamanter, kol, olja mm.

Och den som på allvar tror att mest framåt länderna i Afrika som t ex Egypten, Tunisien mfl, hade varit på den moderna nivå de är idag, UTAN andra arabstaters hjälp och ännu tidigare, UTAN de koloniserande Fransmännens hjälp, de behöver ärligt talat läsa på.

Som sagt, finns mycket som var dåligt med koloniseringen, men det finns mycket bra också.
    T ex sjukhus, skolor osv.
    Nej, de hade inte varit på samma nivå - de hade varit på högre nivå. Det är DU som behöver läsa på.
  • Dorian Ertymexx
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-26 16:15:24 följande:

Just exakt var tror du vi hade varit idag om det inte vore för framåtskridande!?

Man kan inte stoppa utvecklingen!

Slaveri och folkmord är inte "utveckling". Du är sorgligt koll-lös på hur det var och hur det är.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-02-26 17:39:20 följande:
    Erik Almkvist briljerar igen, ger kvinnorna en rejäl verbal käftsmäll:

wp.me/p2oCcR-3vR
    Finns även lite annat läsvärt också, som att ovan nämnde person anser att kvinnor av naturen vill kämpa för sex. Det är hans inlägg i samtyckesdebatten, ska man skratta eller gråta?

Den här är snäppet "bättre":

Sverigedemokraternas kvinnosyn är ju ingen nyhet. Almqvist tycker att kvinnor som blir våldtagna får skylla sig själv. Mysigt!

Och han heter FORTFARANDE Szilág, juh!!

• Dorian Ertymexx
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-26 17:45:55 följande:
    Nej, ärligt, jag vill veta var du tror att vi befunnit oss idag om vi hade saknat den delen av vår historia.
    Seså, du är väl lärd, hitta på något nu.

Personligen tror jag att Sydamerika hade legat på en nivå av "fösa lass med åsna och vagn" och Afrika hade inte ens varit så teknologiska.
    Det är stört omöjligt att spekulera över hur saker hade sett ut. De hade kunnat vara våra jämlikar, eller till och med övertrumfat oss. Du vet, såsom asien och afrika gjorde innan vi började bomba dem sönder och samman. Men en sak är säker: folkmord och slaveri gjorde inte saker bättre. De konflikter och problem vi ser i afrika idag, till exempel, bygger mycket på koloniala och postkoloniala rötter.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?