Inlägg från: LadyInRed |Visa alla inlägg
  • LadyInRed

Varför hatar folk SD?

themia skrev 2014-01-11 20:30:36 följande:
    Du och jag alltså, ok Glad
    Du och jag, themia Hjärta
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • LadyInRed

Jag tycker så många här inne, efter att ha följt tråden, har tappat fokus på själva diskussionen i sig. Vad som ursprungligen var en simpel fråga har istället vridits till en kamp mellan de "goda" och de "onda" i den här tråden.

Det finns vare sig något gott eller ont i att kunna argumentera för sin ståndpunkt. Vi kommer alltid att tycka olika, oavsett vad! Det viktiga är att hålla sig till själva grundfrågan istället för att driva iväg på olika sorters korståg. Om inte, så undrar jag varför moderatorerna inte redan har styrt upp tråden för länge sedan?

Varför hatar folk SD?

• LadyInRed
    Missermajser skrev 2014-01-11 21:03:17 följande:
    Varför vill SDare vara i "känna sig hatad" krukan?

Jag tror inte någon av oss som hänger kvar i tråden hatar SD utan råkar bara ha andra åsikter. Jag kan inte hitta någon kamp mellan ont och gott i tråden. Kanske möjligen en kamp mellan nyanserat och onyanserat samt mellan fantasi och verklighet.
    Vi ser alla det vi vill se.

Varför känner SDare sig så utanför för och varför är SD synonymt med främligfientlighet?

• LadyInRed
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-11 20:59:13 följande:
    Det stämmer, jesus och Sverigedemokrater är gudomligheter som inte gör felsteg, detta är sådant som ni vanliga dödliga inte begriper er på.

Ni befinner er på en helt annan nivå än oss upplysta.

Men självfallet är ni välkomna till den Sverigevänliga folkrörelsen där ni kan bli en av oss upplysta gudomligheter.
    Upplysta är enbart de som förunnats förmågan att ge sig själv kritik utifrån ett rent objektivt sätt.

Innan man frågar vad andra gör för fel så bör man tänka, vad gör jag för fel?
  • LadyInRed
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-11 21:25:57 följande:
    Hmm? Det får någon annan svara på. Jag vet inte varken det ena påståendet eller det andra.

Främlingsfientliga, det är väl isf SvP eller vad de heter. SD? Nä.
    Du kan ju inte göra dig besväret att kommentera min fråga genom att enbart komma med ett påstående utan grund. Varför är inte SD främlingsfientligt trots att så många ser det som ett främlingfientligt parti?
  • LadyInRed
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-11 22:08:27 följande:
    Fast jag är Sverigevän och då gör man aldrig några fel, då behöver man heller inte granska sig själv objektivt.

Svenskfientliga däremot som genom medvetna val skadar vårt samhälle och vårt folk borde däremot ägna en och annan timme åt självrannsakan.

Tex kunde ni fråga er själva:  Varför gör jag såhär mot mitt fosterland? Varför vill jag efterlämna ett otryggt, islamiserat och fattigt land till efterföljande barn? Varför vill jag byta ut mitt folk mot araber och afrikaner? Hur började mitt självhat? Varför lät jag mig luras av alla floskler och lögner? Varför? Varför? Varför?
    Jag förstår din frustration över situationen. Men felet ligger inte i grunden hos de som önskar sig leva som oss. Felet ligger hos de som beslutat att människor, som kommer till oss, inte gör tillräckligt för att de ska kunna leva gott där de redan bor.

Både dessa personer och du har egentligen ett gemensamt intresse...
  • LadyInRed
    Philipsson skrev 2014-01-11 23:00:09 följande:
    Anna Dahlberg går från klarhet till klarhet: www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/vanster.../

Vad tycker ni Sd-hatare om inlägget?

Är Dahlberg rasist (hon också, som alla andra som inte är nöjda med invandringspolitiken)?

Jag vet hur det kommer att bli.
    ---
    Inom 6 månader kommer alla ni Sd-hatare att säga att ni hela tiden var missnöjda med regeringens invandringspolitik. Det är bara så det är. Vi ser redan nu hur många det är som svänger.

Anledningen till att det har blivit så här är att frågan har varit tabu. När fördämningarna släpper, då visar sig sanningen, det som folk har tyckt egentligen.
    Att vara missnöjd med något betyder inte att man automatiskt står för något helt annat.Jag är mest missnöjd med att politiken måste delas upp i antingen det ena eller det andra. Verkligheten är mer komplicerad än så...
  • LadyInRed
    effemgea skrev 2014-01-11 23:25:57 följande:
    Jag tror man på mycket goda grunder har anledning att vara ytterst skeptisk till personer som gör sig till uttolkare för folkets vilja.
    Jag nämnde inte att jag har tolkat vad som är folkets vilja, jag säger enbart att man ska ge raka svar på enkla frågor, utan krussiduller i kanterna. Tolka det hur du vill samtidigt som du undviker frågan.
  • LadyInRed

En diskussion bygger inte på källor, en diskussion bygger på en människas egna åsikt samt förmågan att kunna förtydliga otydligheter. Den som brister i sin tydlighet, förlorar...

• LadyInRed
    nihka skrev 2014-01-24 21:09:06 följande:
    En diskussion som handlar om statistik behöver byggas på källor annars kan vem som helst slänga ur sig vilka siffror som helst.

En diskussion som handlar om vad man tycker eller där man benar i ideologi, filosofi och liknande, där är statistik och källor ofta inte relevanta.
    Sedan när blev denna diskussion en fråga om statistik istället för den spontana och nyfikna frågan:

Citat "Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?"

Jag: Ja något har gått snett när en "Muhammed" får försörjningsstöd istället för en hårt arbetande tre-barns mamma,född inom landets gränser, och som samtidigt begär en trygghetszon för mina barn...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?