Inlägg från: chrissandra |Visa alla inlägg
  • chrissandra

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-04-11 19:30:05 följande:
    När katoliker flyttade hit behandlades de djävligt illa de också, och beskylldes för exakt samma saker som vissa beskyller muslimerna för idag. Idag är katolikerna erkända och värderade samhällsmedborgare. Det kommer muslimerna också bli snart nog. Men då kommer hatarna ha hittat några andra att avsky, och tycka att de minsann är etter värre än till och med muslimerna (och juggarna före dem, och latinos före det, och greker och turkar före det, och finnar före det, och så vidare och så vidare ad absurdum).

Men vad fick finnarna för hjälp då de kom hit?
    Eller grekerna?
  • chrissandra
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 04:09:54 följande:
    Det var något tusental muslimer som stred på Hitlers sida. Jämför det med de tio eller hundra gånger fler som slogs på de allierades sida.

Visst vet du att många muslimer än idag inte tycker om judar?
  • chrissandra
    sjuttiofemman skrev 2014-04-15 07:53:59 följande:

Pja facket företräder sina medlemmar och inte rasister, det borde väl ha varit uppenbart rätt länge?
    Ett exempel till att man inte kan yttra rasistiska åsikter på jobbet:
    www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/rasism-...

Facket är politiskt engagerat och vill givetvis värna S. Att få tyst på meningsmotståndare gagnar facket.
  • chrissandra
    sjuttiofemman skrev 2014-04-15 09:30:40 följande:

Så du tror på fullaste allvar att Sd är ett hot mot s? :) Men det är klart, tror man att muslimer föder många barn för att ta över världen så...

Det är inte jag som vill förbjuda och tysta ned.

Jag tror ingenting, jag har inget parti att rösta på alls.
  • chrissandra
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-15 12:22:40 följande:
    Speciellt om meningsmotståndarna vill skrota facken, ja. Inte så konstigt kanske.

Tycker det är betydligt mer seriöst att debattera frågor istället för att tysta meningsmotståndare.

...och med debattera menar jag inte att man ska säga: "Men du gör ju så då får jag!" Eller "Dom gjorde ju så då ska vi också göra så!"
    Att hela tiden peka på vad meningsmotståndare gör för fel är inte särskilt konstruktivt. Berätta hur du vill/tycker istället för att syssla med pajkastning.
  • chrissandra
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-15 14:03:46 följande:
    Säg det inte till mig, säg det till SDs näthatarsvans som försöker tysta alla meningsmotståndare. Säg det till Kent Ekeroth som accepterade att Säpo tystade skolelever, och som inte fick ställa frågor till honom efter hans tal. Jag har inte hindrat er från att uttrycka vad ni behagar.

Er?

Vilka er?
  • chrissandra
    Naranjos skrev 2014-04-15 22:49:03 följande:
    Gränsen för vad som är rasistiskt, eller anses vara rasistiskt flyttas hela tiden och åsiktskorridoren blir alltså smalare och smalare. Du anser att något är rasistiskt och sen lägger du in en brasklapp "även om det inte var rasistiskt......". Men vänta du några månader så är det garanterat det. Åtminstone i Sverige.

England talar om "British jobs for British workers" (Gordon Brown) USA talar om att illegala inte under några omständigheter skall få tillgång till vård i USA (Barak Obama). Dessa synsätt ifrågasätts inte respektive land. I stället vinner man val på att säga det. Man sätter sina egna medborgare främst - precis vad som är deras uppgift. I Sverige blir samma uttalanden rasistiska. Sverige har blivit ett märkligt land och våra politiker är så jävla rädda för vänstermedia att de har en hel kennel med pudlar för tillfällen när tungan råkar slinta lite.
  • chrissandra
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-16 00:06:53 följande:
    Kappvänderi och PK-lirkande är SDs kännemärken.
    Skulle bara vilja ändra "SDs" till 2alla etablerade partiers"

"Kappvänderi och PK-lirkande är alla etablerade partiers kännetecken."

Så.
  • chrissandra
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-16 09:45:40 följande:
    Nu ska du inte dra alla partier över en kam. Medges att FP bitvis vänder kappan som en flagga, likaså C, och just nu håller M på med kappvänderi på professionell nivå, men SD gör det inte bara ibland, utan tämligen konstant. SD är utan tvekan bäst på den grenen.

Jag drar alla partier över en kam. Alla trånar efter makten och ingen av dem verkar dugliga nog att ha ansvaret för ett land.

Du kan väl berätta vilket/vilka parti som skulle vara bra för Sverige och varför de skulle vara bra för Sverige.
  • chrissandra
    Naranjos skrev 2014-04-16 15:22:33 följande:
    The Patriot Act: he Department of Justice's first priority is to prevent future terrorist attacks. Since its passage following the September 11, 2001 attacks, the Patriot Act has played a key part - and often the leading role - in a number of successful operations to protect innocent Americans from the deadly plans of terrorists dedicated to destroying America and our way of life. While the results have been important, in passing the Patriot Act, Congress provided for only modest, incremental changes in the law. Congress simply took existing legal principles and retrofitted them to preserve the lives and liberty of the American people from the challenges posed by a global terrorist network.

(Tvärt emot Sverige alltså. Här blir det ett jävla liv om man ens höjer ett varnande finger mot förmodad terrorism. Priset skall vara jävligt högt för personer som planerar eller har begått terrorhandlingar).

Gitmo: Utmärkt ställe att förvara dessa dåliga ursäkter till människor. Begår man terrorbrott eller planerar sådana har man fanimej inte rätt att kräva bättre behandling än man är villig att ge de människor eller länder man är villiga att utföra terroraktioner mot. Dock lever fångarna fortfarande vilket är mer än vad man kan säga om deras offer. Min invändning mot Gitmo skulle i så fall vara att det tar och har tagit alldeles för lång tid att dra dem inför domstol. Men - skit ska skit ha. Live with it.

En fråga:

Varför citerade du mig? Är detta ett svar till mig och Dorian eller?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?