Inlägg från: chrissandra |Visa alla inlägg
  • chrissandra

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-04-16 16:55:48 följande:
    Alla är bättre än SD, så mycket är klart.

Men man får bara rösta på ett. Vilket?
  • chrissandra
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-16 16:57:24 följande:
    Nej, men vi kanske kan börja diskutera frågan sakligt och utan en massa eurabien-konspirationstjafs från SD-fantasters sida, och utan våldtäktshot på kvinnor som yttrar sig i debatten.
    Har du statistik på våldtäkter?

Hur många som utförs och var förövarna kommer ifrån alltså.
  • chrissandra
    Naranjos skrev 2014-04-16 17:32:52 följande:
    Hur f-n gick det till....?? Det var ett svar till Dorian...

Ok. :)
  • chrissandra
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-16 19:46:03 följande:
    Nej, men risken finns. Annars flyr man ju inte.

Tror du på fullaste allvar att alla invandrare som kommer hit gör det för att de fruktar för sina liv?

Känner du många? Fråga dem, de svarar ärligare än du tror.
  • chrissandra
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-17 01:42:43 följande:
    Meh, har du inte lärt dig att SD-falangen inte anser att det finns några "arabmuslimska" barn? De är "skäggbarn" då de tydligen föds vuxna eller nå't.

Menar du att du inte tror på att det kommer unga vuxna män som går under "ensamkommande barn"?
  • chrissandra
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-17 01:45:05 följande:
    Ehm, du vet väl skillnaden på invandrare och flyktingar va? Nej, finnar, norrmän och jänkare som kommer hit flyr sällan för sina liv. Precis som Szilág Érik/Erik Almqvist inte flydde för sitt liv till Ungern. Eller vad hon nu heter, rasisttanten från SD, som nu "flytt" till Danmark.

Menar du att alla som inte är "vita" flyr för sina liv?
  • chrissandra
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-17 16:28:47 följande:
    Eller hur! Märkligt det där.

Dorian jag undrar fortfarande vilket parti som är bäst för Sverige?

Jag har inte svaret, har du?
  • chrissandra
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-17 16:35:52 följande:
    Nej, jag har inte svaret. Att jag inte vet vilket parti som är bäst betyder dock inte att jag inte vet vilket parti som är sämst. Av de som nu sitter i riksdagen är SD utan tvekan sämst för Sverige, alla kategorier.

Men det är ju inte det man väljer eller hur?

Känns som det är rätt verkningslöst att säga vilket parti man inte ska rösta på. bättre att argumentera för det parti man vill ska styra Sverige.

Jag ser dig i massor med trådar där du argumenterar mot, vill du aldrig prata för något?
    Att bara säga emot är ju inte särskilt konstruktivt.
  • chrissandra
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-17 16:54:13 följande:
    Jag har en idé om vart jag vill att landet ska gå, jo. Men det känns inte relevant för mig att starta trådar om det. Jag känner inte att jag har behov av att trycka på alla andra mina åsikter på det viset.

Du behöver inte starta en tråd, det räcker med ett inlägg här.
  • chrissandra
    effemgea skrev 2014-04-17 21:53:54 följande:
    Fast jag försökte ju förklara. Det var ett enstaka exempel - och toksekten tar enstaka exempel som generella sanningar.

Vad jag menar är att SD-kommunpolitikern i Västerås som misshandlade sin kvinna, är just ett enstaka exempel.

Utifrån hans exempel kan man inte påstå att toksekten är kvinnomisshandlare. I så fall sänker man sig till samma nivå som de hjärndödas förening på avpixlat.

Hur går det med kulramen, förresten, Är det fortfarande 100.000 syrier som kom till Sverige förra åretFörvånad
    Ca 100 000 syrier kom hit förra året och mer väntas komma i år.
    Syrienkonflikten leder till ökad invandring         

Konflikten i Syrien har lett till en av 2000-talets största flyktingströmmar. I början av prognosperioden kommer invandringen till Sverige därför till stor del präglas av att människor har lämnat Syrien. Alla invandrare är inte flyktingar, det finns många olika skäl att flytta till Sverige och i år beräknas 127 000 invandra.            

De senaste årens höga invandring bedöms fortsätta främst på grund av politisk instabilitet i olika delar av världen. Framförallt förväntas inbördeskriget i Syrien påverka migrationen till Sverige under den närmaste tiden. Det finns flera faktorer som både kan öka och minska invandringen. Den framtida invandringens utveckling är därför svår att förutse. Det gäller bland annat osäkerheten om hur länge konflikten i Syrien kommer pågå, risken för konfliktspridning inom regionen och EU:s migrationspolitik. Prognosen över antalet invandrare är mycket osäker, både på kort och lång sikt.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?