Inlägg från: MrFahrenheit |Visa alla inlägg
  • MrFahrenheit

Varför hatar folk SD?

FiaMedFunkk skrev 2014-12-31 00:50:35 följande:
    Tänkte du verkligen hela vägen där? Finns det annat än enskilda frågor?
    Det finns minst 100 lösningar på alla problem! Men är man tillräckligt hängiven så ser man enbart problemen istället för lösningarna.

Frågan är om du har ett rakt svar på en rak fråga? För omväxlings skull...
  • MrFahrenheit

Vi börjar med att ställa oss frågan om ifall SD är ett enfråge-parti eller icke?

• MrFahrenheit

Går det att diskutera annat än invandring med SD?

• MrFahrenheit

Uppenbarligen inte.

NOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• MrFahrenheit
    kenneth768768 skrev 2014-12-31 11:07:05 följande:
    Vilka problem har du identifierat och vilka lösningar har du att presentera?

Redogör gärna för om regerande politiker har identifierat samma problem och är i full färd med att införa ditto lösningar.
    Jag har identifierat många problem som du med flera kan läsa om i klartext tidigare i tråden.

Poängen är den att jag kan säga precis vad som helst utan att vissa ens gör sig besväret att sätta sig in i den egentliga problematiken och enbart ställer motfrågor som svar. En diskussion utan några svar blir snabbt rörig och osamanhängande.

Men jag ger alla en chans. Jag vet att du är en ganska cool kille...

• MrFahrenheit
    kenneth768768 skrev 2014-12-31 13:03:09 följande:
    Jag tryckte på visa endast och hittade detta från dig:

" att politikerna inte egentligen bryr sig längre om vårt land!! "

Resten var bashning av SD och inlägg med en hel del humor.

Men i detta jag citerade håller jag med dig. Kolla t.ex här hur mkt Beatrice Ask engagerar sig i våld mot invandrare i utsatta orter: 

-----

?Har du ett ansvar för att andra generationens invandrare ofta utsätts för brott??

Svaret kommer blixtsnabbt, hörbarligen ur ryggmärgen: ?Vi har alla ett ansvar.?

---

Så mkt bryr sig en ledande politiker, som varit en av dem få med makt att påverka.

Du har uppenbarligen lagt märke till att alla kan skapa sin egen verklighet, hur som helst & när som helst... Dina citat är plockade ur sitt sammanhang.

"Allvarligt talat nu... Jag älskar att ha roligt med alla typer utav människor förutom  de som vill mig illa enbart för att mitt patenterade partytrick med skelande ögon upplevde ett epic fail inom den nya hemorten..."
  • MrFahrenheit
    FiaMedFunkk skrev 2015-01-02 23:50:46 följande:

Efter Dick Harrisons ljug-gate, så har nu Tino svarat:

Invandrare byggde inte Sverige

www.tino.us/2015/01/invandrare-byggde-inte-sverige/

Intressant artikel...

Men hur kan man påstå att citat: "Ekonomisk historia är ingen exakt vetenskap", utan att se den egentliga kopplingen till varför den ekonomiska toppen blev nådd inom den allmänna välfärden inom t ex USA, när man som global ekonomisk makt, frikopplade guldet som säkerhet för marknadens lån under 70-talet?

Du menar att det inte finns lärdomar att ta utifrån misstag som dessa, som gjordes igår och som vi än idag brottas med? Detta är grunden till varför företag tjänar mer än någonsin tidigare i landet (ju större inkomst/omsättning desto mindre skatt betalar de), samtidigt som allmännheten i allt större grad behöver skaffa sig två jobb för att försörja sin familj samt täcka utbildning- och sjukvårdskostnader...

Ekonomisk historia är väl egentligen ingen vetenskap för dem som förnekar att Nazisterna kom till makten med mycket stor hjälp utav just den ekomoniska krisen som uppstod under just den tiden i Europa.

Samtidigt håller jag med om att ekonomisk framtid inte är en exakt vetenskap, för alla vet ju att det är väldigt oförutsägbart att förutse ifall en investering ska gå med vinst eller inte. Men de svenskar som flyttade ut ur Sverige till b la USA under fattigdomen under 1800-talet gjorde en investering för sin egen framtid inom ett till synes förlorat hemland...
  • MrFahrenheit
    KillBill skrev 2015-01-03 02:13:40 följande:

Philipsson, Jag tycker att det är tramsigt att påstå att det skulle vara politikernas eller samhällets fel att främlingsfientliga bränner ner moskéer.

Jag får känslan av att det är mycket vanligt förekommande bland högerextrema män att de inte vill stå för vad de själva gör (eller vad gruppen gör) och i tillägg så är de extremt lättkränkta och känner sig orättvist behandlade. Vad har hänt med dessa svenska män? Jag är rädd för att det beror på extrem brist på testosteron!

Även om det nu skulle vara så att Philipsson skulle lida brist på testosteron, så är det nog bättre att respektera andra än att direkt förolämpa någon rakt ut.

Oavsett om du har att gör med populister eller inte att göra med...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?