Inlägg från: Jeaninne |Visa alla inlägg
  • Jeaninne

Varför hatar folk SD?

realist14 skrev 2014-07-12 18:32:05 följande:
    Två exempel, ska vi hitta ett till? ;) ( begreep fortfrande inte varför det var så otroligt att det skulle vara påhittat)
    Ja, och jag råkar då veta - genom flera SFI-lärare jag känner, både sådana som jobbar nu och sådana som slutat (och i ett fall gått över till Sd i rena ilskan och frustrationen, fast hon var röd som koschenill innan...), att sådana kompromisser är mycket vanliga. För att skolan vill att deras elever ska komma dit till vilket pris som helst, nästan. Det handlar ju tyvärr mycket om vinstintresse - många kommuner har inte längre SFI i egen regi, utan de lägger ut det på olika privata vuxenskolor och studieförbund. Och dessa får betalt efter hur många elever som faktiskt GÅR där...
  • Jeaninne
    nihka skrev 2014-07-12 18:35:43 följande:
    Hallelulja! I sina hemländer är de i krig mot varandra men när de kommer till Sverige så VIPS är de så ense att de alla röstar på samma parti. Är det jobbigt att lägga sig om nätterna när the boogie man lurar överallt?
    Det finns inget som hindrar att de kan enas här, mot den STORA fienden - de sedeslösa otrogna hundarna (d.v.s. vi)...
  • Jeaninne
    realist14 skrev 2014-07-13 08:52:22 följande:
    Detta är pga att eleverna önskar ha det så får man förmoda och inget lösryckt påhitt från lärarna.
    Ja, det är ju förutsättningen för att vissa kvinnor i SFI-grupperna ska kunna gå dit.
  • Jeaninne
    Philipsson skrev 2014-07-13 16:44:36 följande:
    Vi kan ju åtm. hoppas att muslimernas konservatism på en del områden, smittar av sig på den svenska kulturen, vilken ju i princip bara består av feminism, queer & "genustänk" numera.
    Jo, jag har också i svarta stunder tänkt tanken, att muslimerna kanske är our blessing in disguise... Bara de börjar försörja sig själva, så!  
  • Jeaninne

Nu gör ni sådär igen. Väljer bara det som passar er. Partiet har ju gått ut och fördömt hennes uttalande, men DET säger ni inget om!

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sd-tar-avstand-fran-uttalande/

Men visst var det ett dumt yttrande - jag undrar om hon kan ha fått solsting..? Det ligger dock NÅGONTING i det hon säger, för jag har måååååånga gånger kunnat se att en man är "bad news". Men när jag har försökt att varna, så har kvinnan inte lyssnat.

De där charmiga psykopaterna som är som svärmorsdrömmar först, men sedan förändras, FINNS ju... men de är sällsynta. De är inte typfallet. Typfallet av en kvinnomisshandlare är en kille som varit en bad boy ifrån början, som missbrukar eller i alla fall har hög alkoholkonsumtion, som ofta haft med rättvisan att göra förut, som har barn från tidigare förhållanden som han inte tar ansvar för, som har ett stort antal konstiga kompisar eller kumpaner - men ingen riktig vän, som saknar fast jobb, som saknar utbildning utöver grundskola eller möjligen en praktisk gymnasielinje, som har skulder och ekonomiska problem...

MEN det jag skrev nu ska inte ha något med samhällets insatser att göra. En misshandlad kvinna ska ha hjälp hur dum och naiv hon än varit, såklart, och gnälla har hon all rätt att göra också...

• Jeaninne
    nihka skrev 2014-07-16 10:10:33 följande:
    Ytterligare ett exempel på när en person som är okunnig borde ha lagt sig för att kolla på en till disneyfilm isf att uttala sina fördomar, denna gång om hur "typfallet av en kvinnomisshandlare" ser ut.

Du borde bli representant för SD. Du kvalar in fint där.
    Jag talar utifrån erfarenhet nu. Jag är tillräckligt gammal för att ha hunnit stöta på ett ganska stort antal fall, där kvinnor jag känner/känt råkat illa ut. Vad är DIN erfarenhet då? De kvinnor du har känt som blivit misshandlade, har samtliga gift sig med charmiga, allmänt omtyckta och i samhället väletablerade män med perfekt fasad - men som förvandlats till monster I hemmet när de två var ensamma..? Var de frikyrkopastorer också..?

Kan lägga till ännu en faktor som jag har observerat: de kvinnor som blir misshandlade går oftast in i förhållanden väldigt fort. Typ följer med killen hem från krogen första kvällen, har sex och blir kvar där... De saknar normal självbevarelsedrift. Träffar inte killen ute på allmän plats de första träffarna, kollar inte upp om han har några domar på sig, barn eller skulder hos KF, träffar inte hans familj och vänner innan de bestämmer sig, lämnar sin lägenhet på en gång så att de inte har någonting att gå tillbaka till... ofta blir de också gravida mycket snart.

Och sedan som sagt det där att de inte LYSSNAR. Fast alla väninnor säger: "han är dåliga nyheter, vi känner igen typen" - så lallar de iväg ändå...
  • Jeaninne
    Philipsson skrev 2014-07-16 13:53:19 följande:
    Anna Hagwall har ju helt rätt. Kvinnor måste själva ta sitt ansvar när det gäller vilka män de väljer att hålla ihop med. Sunt förnuft.

Motsatsen vore däremot konstig, att kvinnorna själva inte måste ta sitt ansvar genom att välja bort våldsamma män.

Som vanligt en storm i ett vattenglas. Media attackerar Sd för att kvinnor inte ska rösta på Sd i valet i september. Vad folk i media inte fattar är att folk genomskådar deras taktik, och att Sd i slutänden tjänar på fultaktiken.

Skulle inte förvåna mig ett ögonblick om Sd finge närmare 15% i valet.

Tänk om S kunde inse vad som håller på att ske, och istället för att satsa på V, Mp och Fp, valde Sd.

S och Sd skulle kanske då kunna bilda en majoritetsregering. Det vore det bästa för Sverige.
    Fast man kan ju inte skälla på en kvinna som söker hjälp, och säga att hon får skylla sig själv... Nu hoppas jag att det inte var så AH menade heller, utan att man måste arbeta FÖREBYGGANDE.

Jag tror att en del av problemet är, att det har varit förbjudet länge nu enligt PK-kodexen, att varna människor för typer eller grupper av människor. Man får absolut inte dela in människor i typer eller grupper på något sätt, utan man ska låtsas som att alla är individer, och att det absolut inte går att förutsäga någonting om framtiden efter några yttre kriterier hos personen.

Det är nästan lika förbjudet att varna en flicka för tatuerade, piercade, långhåriga och ovårdade män, som det är att varna henne för muslimska män från hederskulturer...
  • Jeaninne
    Philipsson skrev 2014-07-16 14:30:04 följande:
    Grejen är väl den att det har varit tabu att lägga ansvar också på kvinnan. Kvinnan i Sverige har liksom haft carte blanche att välja vem hon vill och sen har hon fått all sympati efter att hon har blivit misshandlad.

Jag menar, om jag söker upp en kampsportsklubb för träning (inklusive sparring) så går det ju inte an att gnälla sen för att jag har fått en spräckt läpp!

Kvinnorna måste vara lite om sig kring sig, precis som alla andra i samhället. Det var ju bara det Hagwall avsåg, och i det har hon ju helt rätt. Att kvinnojourerna vänder sig emot hennes uppfattning är dock inte konstigt, eftersom hela deras verksamhet ju bygger på uppfattningen om kvinnan som det ständiga offret.
    Det viktiga, som jag ser det, är att inte skuldbelägga offret EFTER att det ändå har skett. En viss grupp av alla kvinnor kommer alltid att vara naiva när det gäller detta med karlar - de har rätt till samhällets stöd och hjälp ändå.

...och sedan FINNS ju faktiskt den där procenten, som råkar ut för män som inte sätter några varningsklockor på ringning också. Antingen de är charmiga psykopater som är mästare på att manipulera sin omgivning, eller förändras under tid - t.ex. på grund av ökad alkoholkonsumtion, eller förändrad livssituation (t.ex. arbetslöshet och rasad ekonomi), eller sjukdom, eller medicinering...
  • Jeaninne
    Philipsson skrev 2014-07-16 15:11:09 följande:
    De viktiga tingen är inte ett ting enbart.
    Nu råkar jag vara kvinna, då, så jag anser mig ha tolkningsföreträde här. Du har INGEN aning om hur det är, att alltid veta att OM en man får för sig någonting - våldtäkt eller misshandel - så är man hjälplös i händerna på honom.

Du skämmer bara ut Sd ännu mer om du försvarar AH!
  • Jeaninne
    Philipsson skrev 2014-07-16 15:23:13 följande:
    Skulle du ha tolkningsföreträde för att du är kvinna?

Jo, just ett snyggt resonemang...att hänvisa till kvinnliga privilegier!

Du slår dessutom in öppna dörrar. Det ÄR ju redan olagligt att misshandla/våldta andra, och det är naturligtvis bra att det är så.

Däremot förstår jag inte varför en misshandlad/våldtagen kvinna ska ha rätt till mer stöd än en misshandlad/våldtagen man. Det lär vara lika traumatiskt för såväl mannen som för kvinnan i denna situation.

Sd står för jämställdhet mellan könen, inte för att gynna kvinnor framför män. Den tanken sympatiserar jag med helt och fullt.
    Nej, du kan inte förstå det, för att du är en man och inte behöver leva med denna vetskap om fysisk underlägsenhet, och ett visst mått av försiktighet och oro ständigt, ifrån vaggan till graven... Det är liksom ingen slump att vi har en brottsrubricering som heter "kvinnofridskränkning", men ingen som heter "mansfridskränkning"... Och lagen om detta var inte ens ett initiativ från Sd (eller Kd), utan ett beslut från en bred riksdagsmajoritet...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?