Inlägg från: chrissandra |Visa alla inlägg
  • chrissandra

Varför hatar folk SD?

effemgea skrev 2014-04-17 22:30:33 följande:
    Nja, jag har förklarat att toksektens vana att generalisera utifrån ett enstaka exempel inte har någpn bäring utanför toksekten.

Ingen skulle väl påstå att  toksekten är kvinnomisshandlare bara för att en sektledare i Västerår misshandlade sin kvinna.

Tyvärr, så är det den sortens tänkande som uppmuntras på hjärndöda sajter som avpixlat.

Hur går det med kulramen? Var det fortfarande 100.000 syrier som kom hit förra åretFlört

*klistrar in*

Stor ökning av invandrare från Syrien och Somalia

Antalet invandrare under 2013 var rekordhögt då 115 845 personer, 55 419 kvinnor och 60 426 män, flyttade till Sverige. Återinvandrade svenska medborgare utgjorde 18 procent av alla invandrare, och var den enskilt största gruppen. Ökningen av antalet invandrare jämfört med 2012 förklaras av att invandringen av medborgare från Syrien och Somalia ökade med drygt 13 000 personer. Under 2013 var 10 procent av invandrarna medborgare från Syrien och en nästan lika stor andel somaliska medborgare.

• chrissandra
    effemgea skrev 2014-04-17 22:36:51 följande:
    Förmodligen är det så.

En nyfiken fråga bara. Jag har inte läst något om det här mer än att det handlar om någon från Röda Korset.

Jag betraktar Röda Korset som en politiskt obunden och global organisation, snarare lite småborgerlig än vänsterprofilerad. Kan det vara "Röda" i Röda Korset son får sekten att tro att det är en vänsterorganisation?

Eller har jag missat något väsentligt?

Sekten?

Livets Ord?
    Scientologerna?
  • chrissandra
    effemgea skrev 2014-04-17 22:44:18 följande:
    Ja, vad vill du med det.

Om 10 procent av invandrarna var från Syrien så kom det en miljon invandrare till Sverige förra året om det kom 100.000 från Syrien som Gert påstår.

Nu kan du ju se av dina egna siffror att det kom 115.000 totalt.

Som jag skrev till Gert när hen började kackla om 100.000 syrier till Sverige förra året- så står det nog SD på hens kulram.

Du ville ju veta eller frågar du bara för att låta intresserad?

Vad menar du med att jag kan se? "Nu kan du ju se av dina egna siffror att det kom 115.000 totalt."

Har jag någonsin påstått något vad gäller antal?
  • chrissandra
    effemgea skrev 2014-04-17 22:45:27 följande:
    SD. Många avhoppare har beskrivit SD som en sekt. 

Vill du ha några länkar?

Å, du är en avhoppare! Visste inte det.

Nån, kalla det sekt då om det känns bra för dig.
  • chrissandra
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-11 06:27:36 följande:
    Eller så måste de inte alls det, eftersom Alliansen så snällt ordnat med Fas 3, där företag får betalt för att ha någon som jobbar hos dem. Som du kanske vet har arbetslösheten ÖKAT under allianstiden, inte minskat. Och att ge pengar till de som redan har, istället för de som inte har, är inte att bättra för företagen - de som redan har har ju redan vad de behöver. Om man försämrar för de arbetslösa så blir effekten ändå att färre kan konsumera. Ingen familj, oavsett hur mycket skattesänkningar de får, kommer köpa fler tv-apparater, diskmaskiner eller cyklar än de faktiskt behöver.

Är det inte meningen att folk ska arbeta?
    Har man inte gjort det på mycket länge så är man inte attraktiv på arbetsmarknaden.
    De som hamnar i FAS 3 är kanske inte de personer som har lätt att få jobb = företagen väljer inte att anställa dem.

Bra om man får chansen att komma tillbaka.

Jobbskatteavdragen är till för att visa att det lönar sig att arbeta.
    Det är dessutom endast de som arbetar och producerar som ger skattekronor till kistan, utan dem blev det inga pengar alls.

Det finns de som arbetar och bara kostar pengar också men de personerna är nödvändiga för att vi ska ha ett bra samhälle. Sjukvård, skola, rättsväsende o.s.v.
  • chrissandra
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-11 14:57:21 följande:
    "Meningen?" Enligt vem eller vilka? Du måste definiera vems "mening" du syftar på.

Företag vill ha gratis arbetskraft. Vem vill inte få pengar för att någon ska göra jobbet åt dig? Skulle inte du gilla att någon gjorde jobb åt dig, inte bara gratis, utan att du dessutom fick 5000 i månaden för det?

Dumheter. Det lönade sig att arbeta redan innan, det handlade aldrg om det. Det handlar om alliansens ideologi, att allt ska vara privat. Det är en ursäkt för att sälja ut så mycket som möjligt. Och för att försämra för de som inte har jobb; att sänka skatterna fungerar dåligt för att skapa jobb, eftersom de som mest gynnas är de som redan har allt de behöver. De som gynnas minst är de som ändå inte har råd.

Jag vill inte ha betalt för att ta hand om alla möjliga, jag vill ha bra arbetskraft.
    Bra arbetskraft är värt att betala för.

Tror du på fullt allvar att alla är duktiga, arbetsamma och lojala? Är det därför de inte har ett arbete?
  • chrissandra
    Tonårsmamman1 skrev 2014-05-11 23:01:29 följande:
    Moderaterna: 23,0 (- 1,4) Folkpartiet: 6,0 (+ 0,1) Centerpartiet: 4,3 (+ 0,6) Kristdemokraterna: 3,9 (+ 0,2)
    Alliansen: 36,8 (- 0,5)
    Socialdemokraterna: 32,0 (- 0,8) Vänsterpartiet: 8,7 (+ 0,5) Miljöpartiet: 10,0 (- 0,5)
    Rödgröna: 51,0 (- 0,8)
    Sverigedemokraterna: 8,2 (- 0,3)
    Feministiskt initiativ: 3,0 (+ 2,2)

Ni är så lustiga, att backa 0,3% kallas för att växa snabbast? Ja, jag förstår att ni känner er missuppfattade av svenska folket.

Vad jämför du med?
  • chrissandra
    Tonårsmamman1 skrev 2014-05-11 23:47:15 följande:
    Du kan inte förklara varför du blandar ihop korten? Så när det passar dig kallas Jimmi för medlem, och ibland för politiker?

Du får skratta bort deras siffror hur mkt du vill, men i september så är det deras röster som gäller, inte antal medlemmar. Måste vara tufft när inte ens medlemmarna verka stötta partiet. Eller så är det politikerna som inte stöttar SD, de utesluts ju hela tiden.

http://www.val.se/val/val2010/slutresultat/R/rike/index.html

Resultatet från förra valet.
  • chrissandra
    Tonårsmamman1 skrev 2014-05-11 23:55:57 följande:

Förändringarna är från förra mätningen.
    Ska man jämföra med förra valet, så har MP ökat mest.
    Vilket är helt obegripligt för mig.

Är det något parti som jag aldrig skulle rösta på är det MP.  Huuuu, skräcken är vad de är!
  • chrissandra
    Tonårsmamman1 skrev 2014-05-12 00:04:49 följande:
    Det tycker många om SD också. För tillfället har de 4 partier framför sig och 2 efter sig.

Nu har jag ju inte bara två alternativ och tur är väl det men om jag hade varit tvungen att välja SD eller MP hade jag valt SD.

Nu är det ju inte så utan jag kan välja vad jag vill och det är något helt annat. {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Varför hatar folk SD?