Inlägg från: LadyInRed |Visa alla inlägg
  • LadyInRed

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-02-08 00:51:52 följande:

Jag förstår inte vad du menar med det första. Jag har inte sagt att någon är missnöjd och klagar. Jag tog bara upp positiva aspekter.
    Jag menade enbart att det var min åsikt.
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • LadyInRed
    Har Du Det Hemma skrev 2014-02-08 01:31:59 följande:
    Jamen här har vi ju stereotypen av ett tvättäkta FL-slödder.

Lystrar starkt till "har du det hemma"  Har starka politiska åsikter men har inte en aning om någonting, hatar ofta SD eftersom kretinen läste ett par rubriker i Aftonbladet, frågar man kretinen om varför så vrålar kretinen ofta om nazism och rasism (utan att ens förstå Wikipedia-definitionen)

Oftast omvandlar vänsterslöddret regelrätta hud-handikapp till "klyftor" och andra kodord ty den politiskt korrekte med nedsatta kognitiva förmågor har läst en krönika skriven av Anders Lindberg och vägrar ta till sig fakta inom nationalekonomi och kriminalpolitiska sanningar.

Det röde anarkistiske slöddret röker gärna cannabis och likt Maria Ferm snortar kokain, jag är verkligen inte så säker på att det är bra för Sverige?
    Jag tycker om dig också (innerst inne). Men att nedvärdera istället för att argumentera, säger mer om dig än vad det gör om mig, som ett sk "FL.slödder" som jag är.
  • LadyInRed
    Har Du Det Hemma skrev 2014-02-08 02:38:13 följande:
    Du anser att vi inte ska ta emot allt och alla?

Då blir min följdfråga: Röstar du på oikofobiska och ansvarslösa partier, typ: vänsterpartiet, miljöpartiet, centerpartiet, kristdemokraterna, folkpartiet, socialdemokraterna eller moderaterna?

Om du mot förmodan skulle vara så ansvarslös, tror du att din ansvarslösa röst hänger ihop med det ansvarslösa styre som håller på att söndra och splittra vårt land?

Finns det eventuellt andra tillvägagångssätt än splittring att bygga ett land? Tex en fin nationalistisk folkhemspolitik som Socialdemokraterna drev innan sociopaten och globalisten Olof Palme tog över?

Det är ju trots allt den sverigedemokratiska politiken som bedrevs innan fullblodspsykopaten Palmes inträde som har byggt demokratin, välfärden och våra gränser som råder i detta land.

Är inte hatet emot dom fina, ansvarsfulla och demokratiska Sverigedemokraterna ganska irrationellt, handen på hjärtat?
    Att rätten att rösta på det man själv står för är grunden till frihet. Att frihet innebär ansvar och inte enbart skattelättnader till välbärgade eller total avreglering av allt som berör bostadsmarknad, elmarknad, sjukvård, äldrevård, utbildning a-kassa osv...

Nej, jag anser inte heller att okonstruktiva debatter leder till framgång. Lika mycket som hat leder till omsorg. Framgång byggs upp utav en hållbar framtidsvision, där samarbete snarare än motarbete är ledordet..

Utopi säger vissa, rövslickare säger andra. Även ett FL-slödder som jag vet att det inte är hållbart att bygga framtiden enbart utifrån tillväxt. Hur kommer världen se ut om 100 år om det fortsätter som det har gjort de senaste 100 åren?

Vi kan älska vårt eget land bäst vi vill just nu men det är framtiden som avgör hur vi kommer att sluta...
  • LadyInRed
    Har Du Det Hemma skrev 2014-02-08 03:21:21 följande:
    Ok?

Förstår inte alltid vad du menar och det är antagligen inte väsentligt heller.

I September kommer du antagligen stå där vid valurnan och rösta för kvinnofientlighet, pensionärshat, krossad landsbygd, överstatlighet och federalism, bostadsbrist, arbetslöshet, kulturdegenerering, segregation, minskad trygghet och skrålande böneutrop.

Det spelar liksom ingen roll hur många gånger man upprepar floskler som "människors lika värde" "feminism" "gemenskap" "minskade klyftor" såvida man i handling gör raka motsatsen - dvs att man röstar på sjuklövern.

När man utför denna ondskefulla handling i praktiken så spelar givetvis inte orden någon roll längre, de mörka energierna tar över, karma-lagarna bestraffar dig hårt och de våldtäkts/rånsoffer du rår för genom utomeuropeisk massimport kommer givetvis spotta snorblandat sekret i ditt ansikte vare sig du vill eller inte.

Vad man gör är det man får.

Förnekelse är en mer bekvämt utväg än verkligheten. Det är dessa latmaskar, till förnekare, som grundar till uppståndelsen till ohållbara lösningar på icke-problemen. Om man väljer att sikta utanför tavlan i dart, räkna inte med att vinna i slutändan då heller...

Hur ska vi tala om för våra barn i framtiden att folket som siktade utanför bestämde att de inte ska få en ärlig chans?
  • LadyInRed
    Laylay skrev 2014-02-08 18:44:07 följande:
    Hoppas SD i valet blir tredje eller näst största partiet. Jag vill inte att dem vinner. Jag vill att de bara ska visas att folket ( inte bara svenska folket) vill ha en förändring på invandringen. Det finns även invandrare som vill att den ändras. Vill att den minskas. Så det är inte bara Svenssons utan även Aschmed , Mohammed, kalinka ;) som vill ha ändring.. 

SD är ingen vackert parti i sig men de tar upp saker som måste bli en ändring på. Och de kan de bara bli om dem får en del röster.. Jag vill att alla människor ska ha det bra. Men med fler invandrare så har det blivit mer problem i Sverige och jag vill att detta ska fortsätta vara ett fredligt land :). 
    Att SD redan är där de är idag har inte gett tillräckligt uttryck av att folket vill se förändringar inom invandringspolitiken?

Att de skulle bli 3:e största partiet enbart på grund av en fråga gynnar ingen. Det skulle orsaka att  något annat parti i slutändan tvingas samarbeta med dem för att det ska bli möjligt att ens kunna regera landet. Ett land vars regering saknar makt står stilla.

Att dela upp landet i två block är en lika dålig idé som det bevisligen är i t ex USA. Att dela upp landet i tre block där ingen vill veta av varandra är en ännu sämre idé. T o m sämre än att enbart ha ett enda (diktatur). Och anledningen är att ingen egentligen har kontroll åt vilken färdriktning landet egentligen går mot.

• LadyInRed
    nihka skrev 2014-02-08 20:38:22 följande:
    Nej, västvärlden består inte av "vita".

Då vet vi hur DU tänker, men generellt är det lyckligvis inte.
    Var i USA i December på jobbresa. Hörde nästan lika mycket spanska som engelska. Att man är naiv innan man reser ut till okänd mark betyder inte att man återkommer utan mer erfarenhet i efterhand.

Alla borde uppleva och lära istället för att se och lära.
  • LadyInRed
    mrstessan skrev 2014-02-08 20:47:20 följande:
    Jag ser bara att diskussionen inte leder någonstans, jag är ingen Sd:are. Jag tycker att alla har rätt till att rösta på vilka partier de vill utan att bli smutskastade.
    Diskussionen kommer kanske inte leda någon vart just här inne, likt den övriga politiska debatten i allmännhet gör offentligt. En paj kastas hit och en annan kastas dit.

Men tro inte att de som enbart tittar på, inte vet vilken utav pajerna de tycker bäst om... Jag föredrar jordgubbspaj Glad
  • LadyInRed

Är det bara jag som tycker att det luktar unket här inne?

• LadyInRed
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-08 22:21:20 följande:
    Nej, antalet våldtäkter har inte ökat. Lagstiftningen har ändrats så att fler sexualbrott idag rubriceras som våldtäkt. Det gör att det ser ut som att fler våldtäkter begås, fastän så inte är fallet. Och då svenskar fortfarande står för en överväldigande majoritet av våldtäkterna, så skulle även en faktisk ökning i antalet våldtäkter ha noll och nada med invandringen att göra.
    Moderater har alltid varit dåliga
    ">förlorare
    ...

Listan har just kompletterat sig självt med följande:

- Ja till segregation
    - Nej, till lika villkor
    - Nej, till pensioner
    - Nej till rätten att vara sjuk
    - Nej till rätten att utbilda sig
    - Nej till hållbar utveckling...
  • LadyInRed

Tänk

nihka skrev 2014-02-13 00:43:17 följande:

Jag är varken eller, bara pissed-off kvinna. Det är ju dåligt med kvinnor i SD, men det är en gåta för mig hur de får tag på några överhuvudtaget.
    Att du är allmänt pissed-off är allmänt känt. Jag tycker om dig ändå...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?