Har Du Det Hemma skrev 2014-02-08 02:38:13 följande:
Du anser att vi inte ska ta emot allt och alla?
Då blir min följdfråga: Röstar du på oikofobiska och ansvarslösa partier, typ: vänsterpartiet, miljöpartiet, centerpartiet, kristdemokraterna, folkpartiet, socialdemokraterna eller moderaterna?
Om du mot förmodan skulle vara så ansvarslös, tror du att din ansvarslösa röst hänger ihop med det ansvarslösa styre som håller på att söndra och splittra vårt land?
Finns det eventuellt andra tillvägagångssätt än splittring att bygga ett land? Tex en fin nationalistisk folkhemspolitik som Socialdemokraterna drev innan sociopaten och globalisten Olof Palme tog över?
Det är ju trots allt den sverigedemokratiska politiken som bedrevs innan fullblodspsykopaten Palmes inträde som har byggt demokratin, välfärden och våra gränser som råder i detta land.
Är inte hatet emot dom fina, ansvarsfulla och demokratiska Sverigedemokraterna ganska irrationellt, handen på hjärtat?
Att rätten att rösta på det man själv står för är grunden till frihet. Att frihet innebär ansvar och inte enbart skattelättnader till välbärgade eller total avreglering av allt som berör bostadsmarknad, elmarknad, sjukvård, äldrevård, utbildning a-kassa osv...
Nej, jag anser inte heller att okonstruktiva debatter leder till framgång. Lika mycket som hat leder till omsorg. Framgång byggs upp utav en hållbar framtidsvision, där samarbete snarare än motarbete är ledordet..
Utopi säger vissa, rövslickare säger andra. Även ett FL-slödder som jag vet att det inte är hållbart att bygga framtiden enbart utifrån tillväxt. Hur kommer världen se ut om 100 år om det fortsätter som det har gjort de senaste 100 åren?
Vi kan älska vårt eget land bäst vi vill just nu men det är framtiden som avgör hur vi kommer att sluta...