Inlägg från: LadyInRed |Visa alla inlägg
  • LadyInRed

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-02-15 12:25:00 följande:

Hahaha. Inte allmänt pissed-off generellt, utan allmänt pissed-off på SD. Det har byggt upp under tiden och i takt med deras överrtramp.
    Samma här faktiskt. Tur att det inte gäller generellt då. Att vara arg jämt är inte bra hälsan Nalle
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • LadyInRed
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-20 22:24:21 följande:
    Det vet ju alla att det är inte vad som står i partiprogram etc som räknas, utan just SD har en dold agenda också som de inte visar för någon. Det är utifrån denna dolda agenda - som vissa trots att den som sagt är dold har en förbluffande god insyn i -  vi har att förhålla oss till SD, inte utifrån vad de faktiskt säger.
    Hur är det nu. Tycker du om SD eller ej?
  • LadyInRed
    sjuttiofemman skrev 2014-02-21 00:12:15 följande:

Han är ingen sverigedemokrat, men...
    ..han försvarar partiet till sista andetaget!
    Säger emot sig själv, med andra ord...
  • LadyInRed
    effemgea skrev 2014-02-21 01:32:35 följande:
    Fast jag uppfattar inte Vitryssen som en av alla dessa "Jag är inte sverigedemokrat, men" utan snarare  en person som anser sig reagera på  vad han uppfattar som den ensidiga hetsen mot sverigedemokrater och därmed stå för en tredje mer nyanserade ståndpunkt.

I ts ställs frågan varför SD är hatat. Jag hatar inte SD men jag föraktar den mentalitet som kräver andra att förakta för att skapa en samhällsbild.

Vad Vitryssen gör att att han jämställer mitt förakt för sverigedemokratiska åsikter med sverigedemokraters förakt för utomeuropeiska invandrare.

Tyvärr är inte synsättet helt ovanligt. Om någon knuffar undan en person som står och pissar på någon som ligger, kommer det alltid finnas personer vars fokus för den så kallade balansens skull främst ligger på att knuffen var onödigt hård.
    Du menar att det är ok att bjuda in allt slags folk till debatt, oavsett vad de står för? Så långt håller jag med...

Men jag ger mig snabbt på dem som inte kan ge raka svar på raka frågor...
  • LadyInRed
    Audhild01 skrev 2014-02-21 12:49:28 följande:
    Nu fattar jag inte kopplingen.
    SD-folket är heller inte kända för att kunna förstå sarkastiska synonymer till vad de egentligen säger. Men det är lugnt, jag avgudar också pixlar

• LadyInRed
    Philipsson skrev 2014-02-21 14:23:15 följande:
    Varför är det helt plötsligt comme il faut i Sverige med nationalistisk chuvinism, när det gäller idrottssammanhang?

När ni jublar över Sveriges stafettguld i OS så gör ni ju det för att som har vunnit är just svenskar. Ni känner ju inte dem som har vunnit personligen.

Hela OS-idén bygger på tävlingar länder emellan, på nationalism/patriotism. Idrottarna företräder ju sina länder.

Alla Sd-hatare måste  vrida sig i konvulsioner. Eller?

Själv bryr jag mig inte alls om OS f.ö. Lägg ner skiten!
    Det är lugnt. Du får jobba mer på svenskan, så kommer du att känna större tillhörighet till oss som skriker oss hesa när ett OS-guld är insamlat. Ge inte upp..
  • LadyInRed
    Velouria skrev 2014-02-21 14:24:13 följande:

Skulle vara nice om du raddade upp vad som är svenskt beteende. Verkligen!
    Be inte om en historielektion om senaste ryss-kriget nu när vi skördar medeljer i just Ryssland...
  • LadyInRed
    Velouria skrev 2014-02-21 14:43:30 följande:
    Shit, vad konstigt inlägget blev. Men du hittar nog min text, Lady.
    Jag är expert på att läsa mellan raderna. Budksapet gick fram Glad
  • LadyInRed
    Philipsson skrev 2014-02-21 14:36:14 följande:
    På svenskan?
    Nej, spanskan så klart!
  • LadyInRed
    Philipsson skrev 2014-02-21 14:38:14 följande:
    Jag tycker alla som jublar över svenska OS-guld borde bli outade som nationalister/patrioter.
    Eller ge dem stackarna en rättighet att sjukanmäla sig för att ha tappat rösten vart 4:e år. Säsongsinfluensan kommer varje år och jag tycker att det är dags att vi slutar underskatta OS-febern också...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?