Jag tycker att aborträtten borde diskuteras faktiskt. Det är ytterst få länder som har fri abort så långt upp i veckorna som vi, och som dessutom kan ge dispens ända till en vecka då det är farligt nära att barnet ska klara sig utanför livmodern. Personalen som måste arbeta med dessa sena aborter mår oftast väldigt, väldigt dåligt.
Men man kommer ju en bra bit genom lyhördhet, prat med många, ett finger i luften för att se var det blåser kort sagt...då kan man ju få allas uplevelser av läget.Nackdelen är attt man då kan uppfattas som lite väl krass och realistisk... :)
Ja du behöver inte göra abort, men låt andra få ha den rätten!
Jag tycker aborträtten borde utökas istället
Till vilken vecka då?
Och vilka barnmorskor och undersköterskor tycker du att man ska tvångskommendera till att ta hand om fostren, som flämtar efter luft när de kommer ut, och vill leva..?
Fast nu tror jag att du är någon som bara vill protestera. Du måste veta likaväl som jag, att de barn som föds i v. 24 har goda överlevnadschanser. Ska man låta dem självdö då, menar du..?
Precis. Din uppfattning är mycket vanlig bland sverigedemokrater och rimligen skälet till att så många anser att SD är rasistiskt.
Officiellt skulle naturligtvis SD aldrig ge uttryck för uppfattningen att enskilda människor från vissa kulturer aldrig ska ha möjlighet att få asyl i Sverige - men inofficiellt...
Det är möjligt att du också ändrar uppfattning - även om detta! - den dag du får en dotter...
Fast nu tror jag att du är någon som bara vill protestera. Du måste veta likaväl som jag, att de barn som föds i v. 24 har goda överlevnadschanser. Ska man låta dem självdö då, menar du..?
Och dessutom: om man får detta barn att överleva, vad ska man göra med de sedan..? Tvinga på modern det? Och senare i livet kommer barnet att få veta vad hon gjort, och att detta är orsaken till de hälsoproblem som mycket för tidigt födda nästan alltid får dras med, i någon omfattning..?