• Anonym (Tålalkohol)

Gillar att vara full

Hej!

Jag är en tjej på 20 år. När jag går ut och festar osv så dricker jag mig alltid full. Väldigt full. Jag dricker mig även full ibland när jag är hemma på en vardagskväll eller helgkväll. Tycker det är så jävla gött att vara berusad!

Förr när jag var arb. lös så satt jag och drack nästan varje kväll. Njöt av att bli slö och lustig.

Jag är inte alkoholist.. tror jag. Nää men jag dricker ju inte hela dagarna och inte varje dag.. Inte på morgonen och förmiddagen osv.  

Någon mer som tycker om att vara berusad?  

Kan ju lägga till att jag har inga problem med att vara nykter. Jag saknar dock lite att vara berusad. Men inte så att min kropp skriker efter alkohol.  

• Svar på tråden Gillar att vara full
  • Anonym (bryt mönstret)

Du behöver inte dricka varje dag för att vara alkoholist.. ditt beteende tycker jag tyder på att du skulle behöva vara ifrån alkoholen ett tag och se om du ena kan vara ifrån det en längre period. begränsa det till endast någon hel i månaden.

en alkoholist är inte endast de som sitter på parkbänkarna. Det är många som jobbar på dagarna och dricker på kvällarna. När man ej kan kontrollera sitt alkoholintag utan att det blir för mycket, då bör man fundera över om man är i behov av hjälp!! 

• Anonym (känner igen)

Jag ÄLSKAR att dricka och bli lullig och full. Det är i princip bara när jag är full som jag mår bra och kan känna mig lycklig. Ja jag är alkoholist, men det skiter jag i, för jag mår sååå bra när jag dricker, något som jag annars aldrig gör

• Anonym (Tålalkohol)

Hmm... Jag festar rätt mycket och skulle nog inte klara av att dricka bara en gång i månaden.. Skulle absolut inte klara av att gå ut och typ dricka läsk medans alla andra kör på. 

• Nöjd man

...jag känner igen mig. Har hela mitt liv, nu lite över 50 känt mig väldig bra med alkohol i kroppen. Har alkoholism i släkten så jag har alltid varit lite lyhörd för hur jag förhåller mig till alkoholen.
    När jag var yngre så var det festande 1-3 dar i veckan och i princip alltid så var det en hel del dricka. Tyckte om det och gör så fortfarande. 

Har två regler som jag lever stenhårt efter. Aldrig ta en återställare och aldrig dricka själv.

En annan sak som har gjort att jag ändå försöker hålla igen drickandet är att jag absolut inte vill bli alkoholist, då kommer jag ju aldrig mer kunna dricka och det tycker jag ju om.

Tycker du ska var lite mer försiktig och ge dig själv en vit månad emellanåt för att se till så att du kan kontrollera ditt drickande.  

• Anonym (äsch)

Nästan alla festar mycket när de är i din ålder, man inte är inte alkoholist för det.

• Anonym (Tålalkohol)
    Anonym (känner igen) skrev 2013-10-30 14:09:18 följande:

Jag ÄLSKAR att dricka och bli lullig och full. Det är i princip bara när jag är full som jag mår bra och kan känna mig lycklig. Ja jag är alkoholist, men det skiter jag i, för jag mår sååå bra när jag dricker, något som jag annars aldrig gör

Hur gammal är du? Jag känner mig också lyckligare osv av det. 
  • Anonym (Tålalkohol)
    Nöjd man skrev 2013-10-30 14:10:39 följande:
    ...jag känner igen mig. Har hela mitt liv, nu lite över 50 känt mig väldig bra med alkohol i kroppen. Har alkoholism i släkten så jag har alltid varit lite lyhörd för hur jag förhåller mig till alkoholen.
    När jag var yngre så var det festande 1-3 dar i veckan och i princip alltid så var det en hel del dricka. Tyckte om det och gör så fortfarande. 

Har två regler som jag lever stenhårt efter. Aldrig ta en återställare och aldrig dricka själv.

En annan sak som har gjort att jag ändå försöker hålla igen drickandet är att jag absolut inte vill bli alkoholist, då kommer jag ju aldrig mer kunna dricka och det tycker jag ju om.

Tycker du ska var lite mer försiktig och ge dig själv en vit månad emellanåt för att se till så att du kan kontrollera ditt drickande.  
    Jag har aldrig tagit en återställare.. eller jo i grekland men det var annorlunda.. Tycker däremot att det är gött att dricka själv ibland. Ba slappna av och ha lite egentid.
    Anonym (äsch) skrev 2013-10-30 14:13:15 följande:
    Nästan alla festar mycket när de är i din ålder, man inte är inte alkoholist för det.
    Det är inte bara när jag festar som sagt.. Tycker om känslan. 

• Nöjd man
    Anonym (Tålalkohol) skrev 2013-10-30 14:21:37 följande:
    Jag har aldrig tagit en återställare.. eller jo i grekland men det var annorlunda.. Tycker däremot att det är gött att dricka själv ibland. Ba slappna av och ha lite egentid.

Det är inte bara när jag festar som sagt.. Tycker om känslan. 

Jag tycker också om känslan...men var försiktig, den är svekfull. Helt plötsligt så kommer du att känna att för att kunna vara normal krävs att du måste dricka....då är du alkoholist eller ordentligt på väg
  • dennis02

Jadu.. jag säger bara en sak. Passa på att njuta av dina fyllor medans du är ungdom. För med tiden kommer problemen - krachad ekonomi, sämre hälsotillstånd och förstörda relationer.

Jag har varit precis där du är. Jag ville ha roligt jämt, älskade att vara full och lullig.
    '
    Men iom att åren gick började nackdelarna överväga fördelarna. Jag blev allt sämre för varje gång jag drack, jag fick sparken från jobbet och jag förlorade den jag älskade. Gamla vänner slutade höra av sig då de visste om mina problem. Jag levde som en miserabel luffare och satt och söp på parkbänkar. Levde för dagen och sket i morgondagen

Tro mig, om du fortsätter som du gör kommer du förr eller senare hamna där jag hamnade.

Det är priset man får betala för att vilja ha roligt jämt, om man inte är någon bortskämd stureplansbrat med rika föräldrar förstås.

De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • Anonym (Tålalkohol)

Mja.. jag tänker alltid så. Typ. Passa på nu "yolo" (you only live once). innan man blir för gammal och måste sköta sig haha!

Svar på tråden Gillar att vara full