• Anonym (Tålalkohol)

Gillar att vara full

Hej!

Jag är en tjej på 20 år. När jag går ut och festar osv så dricker jag mig alltid full. Väldigt full. Jag dricker mig även full ibland när jag är hemma på en vardagskväll eller helgkväll. Tycker det är så jävla gött att vara berusad!

Förr när jag var arb. lös så satt jag och drack nästan varje kväll. Njöt av att bli slö och lustig.

Jag är inte alkoholist.. tror jag. Nää men jag dricker ju inte hela dagarna och inte varje dag.. Inte på morgonen och förmiddagen osv.  

Någon mer som tycker om att vara berusad?  

Kan ju lägga till att jag har inga problem med att vara nykter. Jag saknar dock lite att vara berusad. Men inte så att min kropp skriker efter alkohol.  

• Svar på tråden Gillar att vara full
  • Nöjd man
    Anonym (Tålalkohol) skrev 2013-10-30 14:53:43 följande:
    Mja.. jag tänker alltid så. Typ. Passa på nu "yolo" (you only live once). innan man blir för gammal och måste sköta sig haha!
    Allvarligt TS, tar du överhuvudtaget in något av de som skrivs här eller är det bortkastad tid ?
  • Anonym (känner igen)
    Anonym (Tålalkohol) skrev 2013-10-30 14:18:08 följande:
    Hur gammal är du? Jag känner mig också lyckligare osv av det. 

jag är 28... alkohol är det enda som hjälper mot min oro och ångest. Jag skulle inte kunna leva utan alkohol. Har aldrig haft några intressen. alkohol är det enda intresse jag har
  • Anonym (Juice är bäst)

Jag blir ockå glad och uppåt som f-n av alkoholen. Problemet är att dagen efter mår jag dubbelt så illa som jag mådde, när jag mådde som bäst av glädjebubblorna. Skallebank, trött som en sengångare, mår illa.

Så spriten är en god vän men har ett högt pris.

• Anonym (Juice är bäst)
    Anonym (känner igen) skrev 2013-10-30 15:39:12 följande:

jag är 28... alkohol är det enda som hjälper mot min oro och ångest. Jag skulle inte kunna leva utan alkohol. Har aldrig haft några intressen. alkohol är det enda intresse jag har
    Om du inte söker hjälp NU så kommer du sluta på parkbänken med de andra a-lagarna. Tro mig, det vill du inte.
  • Anonym (Juice är bäst)
    Nöjd man skrev 2013-10-30 14:25:14 följande:
    Jag tycker också om känslan...men var försiktig, den är svekfull. Helt plötsligt så kommer du att känna att för att kunna vara normal krävs att du måste dricka....då är du alkoholist eller ordentligt på väg
    En alkis får inte längre det sköna ruset. Hen måste bara ha flaskan för att kunna fungera. Dvs de känner sig normala av sprit, mår skit utan.
  • Petrol

Jag tänker inte moralisera. Jag gillar också att vara packad, jag gillar det på tok för mkt, så jag får låta bli.

I vilket fall. Det är där du befinner dig nu som glidningen kan  börja, och normaliseringen kring att dricka vid olika tillfällen ökar. Tänk tillbaka något år eller 5, hur resonerade du kring att dricka själv på en vardag då? du ser var jag menar?

Men som sagt, jag tänker inte moralisera, eller vara någon domedagsprofet, men det är nyttigt att reflektera över sitt drickande ibland, just därför att den glidningen jag talar om är förbaskat smygande och svår att se ofta.

Take care!

• Anonym (känner igen)
    Anonym (Juice är bäst) skrev 2013-10-30 15:44:39 följande:
    Om du inte söker hjälp NU så kommer du sluta på parkbänken med de andra a-lagarna. Tro mig, det vill du inte.

Jag har sökt hjälp flera gånger, men så länge det inte går att bota min oro och ångest som jag känner konstant så kommer jag aldrig att kunna sluta dricka.
  • Anonym (Juice är bäst)
    Anonym (känner igen) skrev 2013-10-30 15:58:17 följande:

Jag har sökt hjälp flera gånger, men så länge det inte går att bota min oro och ångest som jag känner konstant så kommer jag aldrig att kunna sluta dricka.
    Antidepressiva, benzo, KBT. Benzo och antidepressiva i rätt dos hjälper garanterat mot ångest, och du kan ta dessa i decennier utan värre biverklngar. KTB är bäst för att komma till rätta med orsaken till ångesten. Det finns andra bra piller också.

Super du i decennier är din hjärna och din lever paj. VALET ÄR DITT. 
  • Nöjd man

Vart har du varit som inte har funkat ?

Du behöver få professionell hjälp. Du kommer inte i längden må bra av att dricka för att döva ångesten.

Är det någon på tråden som vet vart (känner igen) kan vända sig där han verkligen får hjälp ? 
  • Anonym (Juice är bäst)

Tänk på att det kan ta veckor upp till månader innan effekten av antidepressiva slår in. Så håll ut! Under tiden kan du ta panikångestmedicin som Xanor och liknande som har effekt inom 5 minuter. Men ta dom inte benzo längre period, de är beroendeframkallande. Men även det är bättre än att du super ihjälp dig! Antidepressiva går bra för långtidsbruk.

Kram! Hjärta 
Svar på tråden Gillar att vara full