• Anonym (Tålalkohol)

Gillar att vara full

Hej!

Jag är en tjej på 20 år. När jag går ut och festar osv så dricker jag mig alltid full. Väldigt full. Jag dricker mig även full ibland när jag är hemma på en vardagskväll eller helgkväll. Tycker det är så jävla gött att vara berusad!

Förr när jag var arb. lös så satt jag och drack nästan varje kväll. Njöt av att bli slö och lustig.

Jag är inte alkoholist.. tror jag. Nää men jag dricker ju inte hela dagarna och inte varje dag.. Inte på morgonen och förmiddagen osv.  

Någon mer som tycker om att vara berusad?  

Kan ju lägga till att jag har inga problem med att vara nykter. Jag saknar dock lite att vara berusad. Men inte så att min kropp skriker efter alkohol.  

• Svar på tråden Gillar att vara full
  • Anonym (känner igen)
    Anonym (Juice är bäst) skrev 2013-10-30 16:09:47 följande:
    Antidepressiva, benzo, KBT. Benzo och antidepressiva i rätt dos hjälper garanterat mot ångest, och du kan ta dessa i decennier utan värre biverklngar. KTB är bäst för att komma till rätta med orsaken till ångesten. Det finns andra bra piller också.

Super du i decennier är din hjärna och din lever paj. VALET ÄR DITT. 

Har ätit flera olika antidepressiva, inget som har hjälpt. Har gått i KBT för social fobi bland annat, har inte hjälpt. Det går inte att ändra på sin personlighet. Benzo har jag aldrig fått utskrivet. Fick atarax ett tag, men tog dem inte så ofta, kände mig betydligt mer bakis dagen efter atarax än efter alkohol, dessutom så tyckte jag inte att ångesten minskade något.  
  • Anonym (känner igen)
    Nöjd man skrev 2013-10-30 16:10:15 följande:
    Vart har du varit som inte har funkat ?

Du behöver få professionell hjälp. Du kommer inte i längden må bra av att dricka för att döva ångesten.

Är det någon på tråden som vet vart (känner igen) kan vända sig där han verkligen får hjälp ? 

Har träffat flera olika psykologer, gått i gruppterapi, provat KBT osv. Har även vart på beroendemottagningen. Där fick jag antabus utskrivet, men inget för min oro eller ångest. Stod ut några månader, sen orkade jag inte längre och slutade med antabusen, och det var så skönt att slippa sin oro...

Får bara antidepressiva utskrivet av psykologer, men de hjälper ingenting. Nu har jag inte vart hos någon psykolog på några år. Läkaren sa sist att det inte finns mer att göra för mig.   
  • Anonym (sällan)

Tja kanske lite ibland.

Jag dricker inte ofta. Kanske en gång var annan eller tredje månad. Mer på sommaren, mindre på vintern.

Men jag kan då vid någon dessa få tillfällen tycka det är kul att dricka en vinflaska själv (om jag är ensam hemma) och bara svamla på i min ensamhet.  Jag är heller inte den som börjar ringa runt i min små-fylla och söka sällskap eller surr. Utan kanske ibland någon tråd här eller där. Lyssna på musik och njuta av god mat, Sjunga högt eller dansa (så länge som ingen kan se eller höra mig). 

Även om det är så sällan så käns det skönt att få det ur systemet. Den där spralligheten som jag annars håller instängd. Och jag har ändå lite ångest dagen efter och "gömmer" bevisen. Skulle ex aldrig få för mig att skriva ut på FB "Sitter och njuter av ett glas vin".. nä hu det är min hemlighet.    

• Anonym (känner igen)
    Anonym (Juice är bäst) skrev 2013-10-30 16:13:27 följande:

Tänk på att det kan ta veckor upp till månader innan effekten av antidepressiva slår in. Så håll ut! Under tiden kan du ta panikångestmedicin som Xanor och liknande som har effekt inom 5 minuter. Men ta dom inte benzo längre period, de är beroendeframkallande. Men även det är bättre än att du super ihjälp dig! Antidepressiva går bra för långtidsbruk.

Kram! Hjärta 

Har ätit antidepressiva flera månader, men märker ingen skillnad alls. Förutom en MASSA biverningar i början
  • Anonym (Tålalkohol)

Oj. Många svar. JAg såg att någon skrev att den mår illa dagen efter osv. Jag har turen att jag sällan blir bakis..

Jo jag tar in det folk skriver. Jag fattar också att jag måste ta en paus från drickandet osv.. Kommer att göra det.. kanske.. så småningom hehe..  

Vet inte riktigt hur ni kom in på antidepressiva.. orkade inte läsa allt.. Men tänker absolut inte börja med något sånt! 

Anonym (känner igen) skrev 2013-10-30 15:39:12 följande:

jag är 28... alkohol är det enda som hjälper mot min oro och ångest. Jag skulle inte kunna leva utan alkohol. Har aldrig haft några intressen. alkohol är det enda intresse jag har
    Du har det nog lite värre än mig isåfall.. 

• Anonym (Carro)

När jag var i din ålder drack jag mig också väldigt full på helger, när jag partade med vänner. Det var skitkul trots att jag vissa gånger hade svårt att prata rent.

Tror det är vanligt när man är yngre. Som tur är blir man äldre och klokare ;)

Idag (33 år) dricker jag. Men de där fyllorna klarar jag inte av. Då mår jag bara illa.. Lite lagom berusad, helt ok och trevligt då och då. Men dricker så jag har vettet kvar.. Det blir trevligast så :)     

• Anonym (nervgift)

Fortsätter du som så så kommer din kropp skrika av alkohol, extremt dåligt drogval att bruka ofta.

• Anonym (Juice är bäst)
    Anonym (känner igen) skrev 2013-10-30 16:13:40 följande:

Har ätit flera olika antidepressiva, inget som har hjälpt. Har gått i KBT för social fobi bland annat, har inte hjälpt. Det går inte att ändra på sin personlighet. Benzo har jag aldrig fått utskrivet. Fick atarax ett tag, men tog dem inte så ofta, kände mig betydligt mer bakis dagen efter atarax än efter alkohol, dessutom så tyckte jag inte att ångesten minskade något.  
    Men PROVA ALLT att få ut benzo!! TJATA; GÅ TILL FLERA LÄKARE. Säg att det enda alternativet för dig är alkohol, att du har provat allt!

Ingen läkare kommer föredra att du super ihjälp dig än äter benzo. Även om du KAN blir beroende av benzo, är det inget som gör skada (vad man vet) långsiktigt på den kropp. Men alkohol - det pajar lever, hjärna, cancerrisk ökar, du kan inte köra bil, olycksrisken ökar osv.

ALKOHOL ÄR INGEN LÅNGSIKTIG LÖSING. Tro mig, I've been there (med min fd). Rädda dig själv, göra allt som krävs - men sluta drick. För du är VÄRD att må bra. Hjärta 
  • Anonym (Juice är bäst)
    Anonym (känner igen) skrev 2013-10-30 16:17:15 följande:

Har ätit antidepressiva flera månader, men märker ingen skillnad alls. Förutom en MASSA biverningar i början
    Kom på en sak till - har du provat yoga, kroppsmassage eller meditation? Alla tre minskar ångest. Kraftigt.
  • Anonym (bryt mönstret)
    Nöjd man skrev 2013-10-30 16:10:15 följande:
    Vart har du varit som inte har funkat ?

Du behöver få professionell hjälp. Du kommer inte i längden må bra av att dricka för att döva ångesten.

Är det någon på tråden som vet vart (känner igen) kan vända sig där han verkligen får hjälp ? 
    När det gäller en individ vilken i princip måste använda sig av alkohol eller droger för att kunna fungera och klara av dagen, samt "må bra", så är väl en behandling av beroendeproblematiken något som nästan är ett måste. Jag jobbar själv som chef inom området och ca 60% av våra patienter äter antidepressiva. Dock tar vi ej in drogklassade läkemedel här då det inte direkt främjar tillfrisknandet av beroendeproblematiken då dessa preparat ofta ger liknande stimulerande effekter som droger/alkohol. Så jag tycker att individen ska: 1. besöka socialtjänsten i sin kommun och prata med dem om aktuell situation och framföra önskan om att komma på handling pga alkoholmissbruk. 2. ta ett behandlingshem som fokuserar på tillfrisknande utan drogklassade preparat, men där individen kan få lära dig att bearbeta och lära känna dina känslor, men där man även får ha icke drogklassad antidepressiv medicin om så krävs. 3. lägga ner sig i behandlingen och ha som mål att kunna ha ett liv fritt från alkoholen där individen i fråga kan få må bra utan att dricka och kanske endast behöver en mild antidepressiv medicin. 
  • cazh82

Ja du, var också en vildpanna när jag var i din ålder. Men ju äldre jag blivit så pallar inte vara bakis längre. Kan vara kul någon gång ibland om man går ut, klart du ska njuta av livet men försök att inte göra det till en dålig ovana. Ju äldre du blir, desto mindre kommer allmänheten acceptera dina fylleräder.

• Anonym (nervgift)
    Anonym (Juice är bäst) skrev 2013-10-30 18:09:54 följande:
    Men PROVA ALLT att få ut benzo!! TJATA; GÅ TILL FLERA LÄKARE. Säg att det enda alternativet för dig är alkohol, att du har provat allt!

Ingen läkare kommer föredra att du super ihjälp dig än äter benzo. Även om du KAN blir beroende av benzo, är det inget som gör skada (vad man vet) långsiktigt på den kropp. Men alkohol - det pajar lever, hjärna, cancerrisk ökar, du kan inte köra bil, olycksrisken ökar osv.

ALKOHOL ÄR INGEN LÅNGSIKTIG LÖSING. Tro mig, I've been there (med min fd). Rädda dig själv, göra allt som krävs - men sluta drick. För du är VÄRD att må bra. Hjärta 
    benzo du rekommenderar fungerar för stunden ja det gör det.
    Dagen man däremot vill bli fri av det, om man använder det lika frekvent som ts använder alkohol så ångrar man sig bittert. 
    Det beroendet är en bitch att bryta 
  • Anonym (Juice är bäst)
    Anonym (nervgift) skrev 2013-10-31 19:10:46 följande:
    Dagen man däremot vill bli fri av det, om man använder det lika frekvent som ts använder alkohol så ångrar man sig bittert. 
    Men har man testat allt annat och bara alkohol funkar. Då är trots allt benzo att föredra. Svåra att trappa ut, men det är alkohol också. För att inte tala om all den skada alkoholen gör med kroppen. Rekommenderar KBT, meditation och yoga i första hand, inga droger.
  • Anonym (Juice är bäst)
    Anonym (Juice är bäst) skrev 2013-10-31 21:46:37 följande:
    Men har man testat allt annat och bara alkohol funkar. Då är trots allt benzo att föredra. Svåra att trappa ut, men det är alkohol också. För att inte tala om all den skada alkoholen gör med kroppen. Rekommenderar KBT, meditation och yoga i första hand, inga droger.

Kom på att akupunktur också kan användas mot ångest, i kombination med annat.
  • Anonym (Juice är bäst)
    Anonym (nervgift) skrev 2013-10-31 19:10:46 följande:

Antidepressiva är också en bitch att bryta, för de flesta som tagit de länge. Mediciner är som de är, men bättre än sprit. Bäst är naturliga metoder, om man orkar kämpa.
  • turbansmurfen

Man kan testa ägg med.

• Anonym (känner igen)
    Anonym (Juice är bäst) skrev 2013-10-30 18:10:35 följande:
    Kom på en sak till - har du provat yoga, kroppsmassage eller meditation? Alla tre minskar ångest. Kraftigt.

Jag har provar ALLT, förutom Benzo då... Har gått på yoga flera år, har gått akupunktur, går på massage, provat meditation, provat kosttillskott. INGET hjälper. Endast alkohol...
Svar på tråden Gillar att vara full