• Anonym (Bonusmor)

förbannade dryga biomamma!

Bonusbarnet ska återlämnas idag, och vi ska åka hem, bilen är fullpackad, så vi ordnade då bonusbarnet skulle få skjuts av ett annat par istället för att vi skulle behöva åka två vändor för att han ska hem. Då ska hon gnälla biomamman, att han är vårt ansvar och att vi bara ska krångla. Han kommer ju hem samma tid även om det är hans farbror som kör bilen han åker i? Nä vi ska packa ur bilen för att ordna plats köra 5 mil enkel väg för att lämna honom, köra 5 mil tillbaka för att hämta sista packningen som vi inte får med om han ska åka för att sen till slut få påbörja vår 5 timmars bilresa hem! Fan ta sig i arslet borde hon göra!

• Svar på tråden förbannade dryga biomamma!
  • Anonym (?)
    Anonym (Liz) skrev 2013-10-30 20:31:38 följande:
    Låter som om det är dags att ta tag i detta snart, pojken är ju såpass gammal nu så han kan bestämma själv när han vill och inte vill åka. Fungerar det inte med mamma så gå via någon myndighet ist. Så här ska ni inte behöva ha det och absolut inte pojken heller för det är ju han som kommer emellan. Mamman som gnäller och pappan som blir sur och tvär. Måste vara en extremt tung börda för honom att bära på.
    Han är redan så gammal...
    Anonym (Bonusmor) skrev 2013-10-30 19:40:30 följande:
    Vi åkte på fredagen, erbjöd då att hämta pojken på vägen, då hade vi inte biomammans enorma kyllåda som tog upp en plats i bilen, men det passade inte mamman för det vore för enkelt utan vi fick hämta honom på måndagen, hon sa att hon hade planer för helgen, men som det lät på pojken hade hon jobbat och han vart ensam hemma och var lite ledsen att han inte fått åka med på fredagen. Vilket vi fick skulden av mamman för trots att vi erbjöd att hämta upp honom på vägen. Det är sällan så enkelt att göra si eller så för även om man gör exakt som hon vill så är något ändå fel.
    Varför kommunicerar inte pappan direkt med sin son?

• Moolie

Jag vet hur det är.... Men, säg hellre för lite än för mycket.... Hälsan berättar man hellre mer än mindre om. Och detta är bara så klassiskt.... Kvinnorna ska störa sig på/lägga sig i där det går. Det gäller både bio och bonus....

Nästa gång så berättar ni inte saker... Enklast så!  

• dollface85
    Tant Gräddelin skrev 2013-10-30 19:31:01 följande:
    Seriöst! Om alla bara ignorerar mobbaren dollface85 kanske hon slutar kommentera. Fy vilken hemsk människa! Sorry ot, men fattar inte varför hon inte kan läsa ordentligt och skriver så sjukt elaka saker åt ts
    Tack jag är ganska säker på att du är en hemsk människa själv! elaka? knappast men jag stryker inte en person medhårs när hon gör fel utan eller med lillebror.
  • dollface85
    SupersurasunkSara skrev 2013-10-30 19:34:17 följande:
    Det är skollov.
    Ja kanske det men jag har inte skollov.
  • dollface85
    Cilla93 skrev 2013-10-30 18:19:57 följande:
    Vad fan snackar du om och vad är det du inte förstår? Lära känna vilken unge? Hon och hennes man har ju varit tillsammans i 10 år, pojken är 13 så hon lär ju känna honom vid det här laget. 
    vad är det du inte fattar? att ts kille är en dålig förälder till sin son?
    Anonym (?) skrev 2013-10-30 18:22:56 följande:
    Ska hon sparka ut sina barn hemifrån och bara träffa dem varannan helg så det blir "rättvist" för pappans grabb sen tidigare eller vad är du ute efter?

kan kan hon alltid frågan är om det är problemet?
    kerstinsmide skrev 2013-10-30 18:23:57 följande:

Läser du ens vad npgon skr8ver wllee har du för vana att försöka lägga ord i munnen på folk? Hitta på lite lögner så att forumet blir mer spännande för dig? :P
    skr8ver...
    Anonym (Bonusmor) skrev 2013-10-30 18:32:15 följande:
    Efter 10 år kan jag tycka att jag känner pojken. Jag har inga problem att umgås med honom heller. Inte några problem med att pappan älskar sitt första barn heller det barn han inte tilläts vara med under barndomen för mamman flyttade till sin mamma i flera år då hon lämnade honom för en annan man.
    så bra att mamman fattade vilken miss han var och flyttade långt ifrån. kunde varit värre. men vad fan skriver du detta för? medhåll från andra eller för att visa på att mamman är elak och du är den goda eller vad?

• Cilla93
    dollface85 skrev 2013-10-31 00:09:48 följande:
    vad är det du inte fattar? att ts kille är en dålig förälder till sin son?
    Anonym (?) skrev 2013-10-30 18:22:56 följande:
    Ska hon sparka ut sina barn hemifrån och bara träffa dem varannan helg så det blir "rättvist" för pappans grabb sen tidigare eller vad är du ute efter?
    kan kan hon alltid frågan är om det är problemet?skr8ver...
    Anonym (Bonusmor) skrev 2013-10-30 18:32:15 följande:
    Efter 10 år kan jag tycka att jag känner pojken. Jag har inga problem att umgås med honom heller. Inte några problem med att pappan älskar sitt första barn heller det barn han inte tilläts vara med under barndomen för mamman flyttade till sin mamma i flera år då hon lämnade honom för en annan man.
    så bra att mamman fattade vilken miss han var och flyttade långt ifrån. kunde varit värre. men vad fan skriver du detta för? medhåll från andra eller för att visa på att mamman är elak och du är den goda eller vad?

På vilket sätt är han en dålig förälder, vad grundar du det i?
  • LunaLunatic

Dollface, de borde flytta närmare sonen eller hur?

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Anonym (barnets bästa)
    Anonym (Bonusmor) skrev 2013-10-30 16:00:13 följande:
    De två barnen i bilen är pojkens syskon, pappans barn, vi är den 10 år gamla nya familjen. Mamman lämnade honom när hon var gravid. Det finns både tid och rum för pojken men ibland får man vara praktisk.

Men pojkens känslor struntar ni i. Klart han känner sig övergiven av sin pappa och hans nya. Det behövs ingen diagnos hos barn för att de ska reagera med ilska. Pojken är din sambos son och ska gå i första hand, före dig TS!!!
  • Anonym (barnets bästa)
    SupersurasunkSara skrev 2013-10-30 19:27:58 följande:
    Varför ens diskutera detta? Sätt barnet i farbroderns bil (eller lägg packningen där) och kör hem barnet. Ni kan ju åka med farbrodern iaf alt ringa mamman under vägen och säga att nu kommer xx lämnas av sin farbror så du vet. Gapar hon och skriker är det bara att lägga på luren.

Har du glömt bort att sonen är en människa med känslor?

Svar på tråden förbannade dryga biomamma!