Inlägg från: LinneaJosie |Visa alla inlägg
  • LinneaJosie
    Anonym (:-/) skrev 2013-10-31 20:34:51 följande:
    Tyvärr är det inte bs. Jag hoppas innerligt att du tar tråden på allvar för den är sann.

Så hennes sambo kommer inte undra om ivf:et lyckades? Lär vara svårt att dölja en graviditet som man kämpat såpass för.
  • LinneaJosie
    Anonym (:-/) skrev 2013-10-31 20:55:00 följande:
    Jag skrev ju att hon tänker säga att det inte blev något!

Jo, fast det kan ju bli mycket svårt att dölja när man bor ihop.
  • LinneaJosie
    Norris skrev 2013-10-31 21:30:38 följande:
    På vilket sätt blir det svårt att dölja?

Om man längtar efter barn såpass att man genomgår ivf brukar partnern också vara mycket delaktig och leta tecken på graviditet. Hur som haver, TS- jag tror fortfarande att du ljuger i syfte att skapa debatt, vilket känns väldigt olyckligt, men om detta skulle vara sant kan vi ju trösta oss med att detta nog är väldigt ovanligt. Kvinnan i fråga kan mycket väl ha andra skäl till sin abort men välja att inte delge dem. Är hon ätstörd kan det mycket väl ha med det att göra.
  • LinneaJosie
    Anonym (:-/) skrev 2013-10-31 21:41:25 följande:
    Men håll bara käften om du tror att det inte är sant! Jag orkar verkligen inte sitta och dividera med någon som inte fattar att det finns människor som gör saker du inte skulle gjort.

Du behöver inte bli så otrevlig. Du kan ju välja att bemöta delen där jag svarar utifrån att din historia stämmer, för jag antar att du ville ha en diskussion?
  • LinneaJosie
    Anonym (:-/) skrev 2013-10-31 22:39:33 följande:
    Nja, det jag ville veta var det jag skrev i ts, om sjukhusen går med på det och tycker det är okej. Vad andra tycker är inte så relevant för mig.

Förstår du inte innebörden av vår abortlagstiftning? På vilket sätt skulle sjukhuset kunna neka henne en abort?
  • LinneaJosie

Har alla missat att kvinnan i fråga är psykiskt sjuk? Detta borde ha fångats upp i processen, men gjorde tydligen inte det. Jag gissar iaf att sjukdomen har med detta till synes konstiga beslut att göra.

• LinneaJosie
    Anonym (ettlivärettliv) skrev 2013-11-01 08:56:23 följande:
    fy va sorgligt att det finns så äckliga korkade idioter.

Tråkigt att du tycker så om alla som gör abort. Med tanke på ditt nick utgår jag ifrån att du är konsekvent i ditt fördömande.
  • LinneaJosie
    Anonym (ettlivärettliv) skrev 2013-11-01 09:19:37 följande:
    hur menar du?

Ett liv är ett liv innebär väl att du anser att a) fostret är ett liv och b) att alla liv är likvärdiga, och då kvittar väl kvinnans skäl till aborten? Ett liv är ju ändå ett liv, oavsett orsak till abort.
  • LinneaJosie
    Anonym (:-/) skrev 2013-11-01 19:51:04 följande:
    Förstår du inte innebörden att situationstecken?! Jag skrev "FÅR". Jag vet att de inte kan neka en abort men tycker väl kanske man borde ha andra rutiner gällande den här typen av fall!

Vadå "andra rutiner"? Och fri abort är bara fri om skälen till den kvittar.
  • LinneaJosie
    Anonym (:-/) skrev 2013-11-01 19:46:36 följande:
    Jo jag förstår att de måste gå med på det och därför skrec jag "får" med situationstecken Ville väl mest höra om någon hört om något liknande och om man kanske från sjukvårdens sida var lite mer på gällande ex kurarorskonsultation eller dylikt.

Vården har ju redan gjort bort sig en aning genom att genomföra ivf-behandling på någon som tycks ha en aktiv psykisk sjukdom. Man borde definitivt upptäckt detta och behandlat den först.
  • LinneaJosie
    Anonym (:-/) skrev 2013-11-02 08:20:55 följande:
    Och du vet inget om ätstörningar heller? Aktiv psykisk sjukdom?! Du måste dra det till sin spets och överdriva? Jag bad dig redan tidigare att ignorera tråden om du inte tänkte ta den på allvar.

Va? Ätstörning (anorexi, bulimi, ätstörning uns) ÄR psykiska sjukdomar.
  • LinneaJosie
    Anonym (:-/) skrev 2013-11-02 08:13:27 följande:
    Jennie med ie skrev 2013-11-02 00:30:08 följande:
    Rutiner som sätter sig över lagen?
    Rutiner för att det inte sker så lättvindigt givetvis! Aborter sker ju efter ett besök och man får ett piller med hem i många fall, utan vidare uppföljning. Kanske borde man iaf behöva prata med nån av dessa man träffat under utredningens resa. Vad trött kah blir på människor som vill feltolka och lägger ihop saker till något som INTE står.

Fast nu är det faktiskt du som inte förstår innebörden i det du föreslår.
  • LinneaJosie
    Anonym (:-/) skrev 2013-11-02 11:26:21 följande:
    Både ja och nej. De har en dsm kod som lyder under psykisk problematik men de är inte psykiska sjukdomar. Däremot vet du ingenting om denna person eller eventuella diagnoser. Man kan vara ätstörd utan att kvalificera till att vara diagnostiserad. Och att vara fixerad vid ex. sin vikt är inte att vara svårt psykiskt sjuk!

Du sa själv att hon var ätstörd, och varit det sedan tonåren. Jag kommenterar utifrån vad du har skrivit. Vill du bara ha fördömande i tråden? Är det inte troligare att hennes beslut bygger på något allvarligare än att hon är dum i huvudet? Sjukdom eller störning, hårklyverier, det är ett allvarligt tillstånd, både fysiskt och mentalt.
Svar på tråden abort efter provrörsbefruktning - helt ok?