• Anonym (:-/)

abort efter provrörsbefruktning - helt ok?

Har en kollega som genomgått landstingsbetald provrörsbefruktning och precis fått positivt test.

Men nu har hon ångrat sig och tänker göra abort. Hon sa att det här med barn är hon inte redo för!

"Får" man göra såhär? Tycker sjukhusen att det är okej?!

I mina öron låter det helt vansinne.

• Svar på tråden abort efter provrörsbefruktning - helt ok?
  • Kerubmamman

Det låter som ett extremt fall av kalla fötter. Ge henne rådet att boka tid hos kuratorn på KK. 

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (konstigt!)

Låter jätte konstigt! Hon har nog bara fått kalla fötter. 

Nej hon sa redan innan hon fick positivt att hon ångrade sig och hoppades att det inte skulle bli något.

Så det är nog inte kalla fötter utan att hon ångrat sig. Hon tänker säga till sin kille att det inte tog...

• Dixie

det låter ju inte klokt..... hur kan man gå igenom ivf utan att funderat igenom det ordentligt innan.....

• Jag är bara jag

Borde vara olagligt faktiskt. Speciellt om hon fått det gratis,en IVF betalas via skatten och är sannerligen inte gratis! Kostar ju en själv så mycket också fysiskt och psykiskt,jag begriper inte hur hon slank igenom allt utan att sanningen kom fram tidigare! Vilket slöseri på ett barn,jag kokar av ilska...  Och om hon nu gör abort borde hon definitivt aldrig få hjälp att få barn igen! Usch...

• Anonym (Jävla idiot)

Fattar inte hur man kan vara så dum. Känns som med all väntan det brukar vara vid de olika momenten av ivf att hon hade haft tid tänka efter vad hon vill. Stackars hennes kille.

LinneaJosie skrev 2013-10-31 20:32:49 följande:
    I call bullshit.

Tyvärr är det inte bs. Jag hoppas innerligt att du tar tråden på allvar för den är sann.
  • Kerubmamman
    Anonym (:-/) skrev 2013-10-31 20:29:10 följande:
    Nej hon sa redan innan hon fick positivt att hon ångrade sig och hoppades att det inte skulle bli något.
    Så det är nog inte kalla fötter utan att hon ångrat sig. Hon tänker säga till sin kille att det inte tog...
    Även om hon sa det före pluset så kan det fortfarande vara kalla fötter. 
    Eller har förhållandet försämrats kanske?  
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • msmurphy

Vi har fri abort i det här landet och ingen kan ifrågasätta en kvinnas anledning innan vecka 18.

Svar på tråden abort efter provrörsbefruktning - helt ok?